Startup sľubuje „expedičné“ e-auto s „range extenderom“ a dojazdom 7 000 km

1

Britský startup Fering aktuálne testuje prototyp svojho prvého vozidla Fering Pioneer, ktoré sa má dostať do sériovej výroby v prvej polovici budúceho roka. Ide pritom o elektrifikovaný offroad s „range extenderom“ (predlžovačom dojazdu), ktorý má byť vhodný aj na veľmi dlhé „expedičné“ trasy.

Fering Pioneer je podľa výrobcu nízkoemisným vozidlom pre dobrodruhov, prieskumníkov a záchranné služby, ktoré bolo navrhnuté tak, aby zvládlo aj ten najnáročnejší terén. Za jeho návrhom stojí inžinier Ben Scott-Geddes, ktorý predtým pracoval na úplne inom type vozidiel, a to superšportoch Ferrari a McLaren.

Scott-Geddes mal pritom prepracovať technológiu superšportov a závodných technológií tak, aby brala ohľad na životné prostredie a použitie mimo siete čerpacích či nabíjacích staníc, a tým umožnila „expedičné“ využitie vozidla.

Fering Pioneer nemá byť v žiadnom smere väčší ako typická dodávka, pričom je kratší ako Ford Mondeo Estate a má pohotovostnú hmotnosť 1 500 kg. A to aj vďaka „použitiu pokročilých materiálov a techniky zo superšportov“. Špeciálny offroad pickup má hliníkový rám s kompozitnými prvkami a jeho vonkajšie panely sú vyrobené z tvrdej tkaniny podobnej plátnu, ktoré sa používa v rámci špičkovej turistickej obuvi. Panely tak majú byť ľahko vymeniteľné a majú mať lepšie izolačné vlastnosti ako kovové materiály.

Napriek tejto netypickej konštrukcii je užitočné zaťaženie vozidla rovnaké ako jeho hmotnosť, t.j. spomínaných 1 500 kg. A to sa určite hodí, keďže vozidlo má byť schopné dojazdu až 7 000 km najmä vďaka veľkému množstvu paliva, ktoré určite ukrojí nemalú porciu z maximálneho možného zaťaženia.

Pohonný systém

Pohonný systém hybridu Fering Pioneer tvoria 2 elektromotory s celkovým krútiacim momentom 600 Nm, neveľká batéria nešpecifikovanej kapacity s chémiou LTO (lepšie odoláva extrémnym teplotám ako bežné li-ion batérie), ktorá zabezpečí elektrický dojazd okolo 80 km a pre „expedičné“ využitie vozidla nevyhnutný „predlžovať dojazdu“.

Predlžovačom dojazdu je v základe 3-valcový spaľovací motor s objemom 800 cm3 „poháňaný bionaftou“. Tento motor sa stará o „dopovanie“ elektromotorov, ktoré poháňajú vozidlo, ako aj nabíjanie batérie (tú je tiež možné nabíjať z el. siete či regeneratívnym brzdením). Batéria pritom slúži aj ako výkonová podpora, napr. pri jazde do prudkého kopca.

Spoločnosť Fering očakáva, že model Pioneer bude mať spotrebu okolo 5,6 l/100 km. Vďaka tomu a obrovským nádržiam má byť vozidlo schopné dojazdu 7 000 km. Ak nie je taký extrémny dojazd potrebný, palivové nádrže je možné vymeniť napr. za nádrže s vodou.

fering pioneer

Zdroj: Fering

A modifikovať má byť možné aj batériu (použitie batérie s väčšou kapacitou) či predlžovač dojazdu (nahradenie motorom na alkohol či palivovým článkom), aby vyhovovali potrebám zákazníka a účelu vozidla.

Elektromobil s predlžovačom dojazdu“ Fering Pioneer sa podľa výrobcu aktuálne testuje, a to v podobe prototypu, pričom ho už majú „hodnotiť“ prví zákazníci a organizácie. Spustenia sériovej výroby vo Veľkej Británii sa máme dočkať v prvej polovici roku 2022.

Zdroj: Fering

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Česko-ruský“ elektrický offroad MWM Spartan je už možné predobjednať
Mercedes chystá skutočný elektrický offroad. Koncept EQG je blízky sériovému autu
Elektrický Hummer bol predstavený v SUV verzii. Spoznali sme aj ceny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár