1 050-koňový elektromobil Faraday Future FF 91 so 130-kWh batériou má prísť na trh budúci rok

2

Ambiciózny americký e-mobility startup Faraday Future predstavil svoj prvý koncepčný elektromobil Faraday Future FF 91 pred vyše 4 rokmi. Spoločnosť však mala finančné problémy a jej plány boli narušené. Teraz sa však zdá, že jej nekonvenčný super-výkonný elektrický crossover je na dobrej ceste do sériovej výroby. A ohlásené boli aj ďalšie modely.

Kalifornská spoločnosť nedávno oznámila, že svoj prvý elektromobil FF 91 podrobuje v spolupráci s nemeckým Boschom testom v zimných podmienkach. Podľa výrobcu ide o dôležitý míľnik pre finalizáciu vývoja viacerých systémov vozidla. Vďaka tomu má byť pripravené na predaj v prvej polovici budúceho roka.

To je pozitívna správa vzhľadom na predchádzajúce problémy spoločnosti, pričom sa istého času dokonca spomínal bankrot. Zdá sa však, že všetko by už malo byť v poriadku. Veď model Faraday Future FF 91 je na ceste a podľa Electrive Američania dokonca oznámili vstup na akciový trh.

Jedným z hlavných cieľov tohto rozhodnutia je zrejme zabezpečenie prostriedkov na cenovo dostupnejšie elektromobily FF 81 a FF 71, ktoré majú prísť na trh v rokoch 2023, resp. 2024, ako aj na elektrickú dodávku „na poslednú míľu“.

Spoločnosť Faraday Future by sa pritom mala opierať aj o spoluprácu s veľkým čínskym koncernom Geely, ktorý chce svoju platformu pre elektromobily poskytovať globálne tretím stranám. Výroba elektromobilov americkej značky by nemala prebiehať len v USA, ale aj v Južnej Kórei. V hre je tiež zmluvná výroba vozidiel od Faraday Future prostredníctvom spoločného podniku spoločností Geely a Foxconn.

Známe špecifikácie FF 91

Web amerického startupu aktuálne v prípade špecifikácií svojho prvého elektromobilu uvádza nasledovné. Výkon 1 050 konských síl, batériu s maximálnou kapacitou 130 kWh či zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 2,39 s. Spomína tiež dojazd cez 480 km (zrejme podľa cyklu EPA), nie však priamo v súvislosti so 130-kWh batériou.

Tento dojazd pravdepodobne ponúkne verzia s menšou batériu, pretože sa nám nechce veriť, že model FF 91 dostane zo 130-kWh batérie dojazd len niečo cez 480 km, aj keď ide o naozaj veľké vozidlo. Obzvlášť, keď výrobca tvrdí, že ich batérie majú najvyššiu energetickú hustotu na svete.

Ešte v čase predstavenia konceptu Američania uvádzali dojazd 608 km (EPA). Rýchly vývoj v oblasti batérií za posledná roky by však teoreticky mohol priniesť ešte lepšie čísla. Uvidíme.

Zdroj: Faraday Future

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfkonštruktér Tesly Model S predstavil vlastný super-elektromobil Lucid Air
„Druhá Tesla“, Rivian, chystá pre Európu menšie elektromobily a zrejme aj továreň
Čína zaútočí na Európu aj luxusným elektromobilom Hongqi E-HS9

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Neskutočná tlačenica v oblasti super silných a rýchlych BEV. Kto bude chcieť byť v budúcnosti rýchlejší, musí sa stať guľkou do samopalu !!! 🙂 Až prax všedných dní vytriedi tých čo prežijú, inak to bude na zbláznenie ! ….

  2. Mimo tému. Off topic.
    Vyhľadaj na YouTube: Octavia na CNG najela půl milionu km a má přívstřik vodiku
    (Na tomto fóre je žiaľ v komentároch blokované vkladanie priamych http odkazov na externé web stránky.)

Pridajte komentár