Šampionát extrémnych elektromobilov Extreme E ponúkne súboje majstrov sveta F1

0

Prvý závod nového šampionátu extrémnych offroad elektromobilov Extreme E sa pomaly blíži, pričom sme sa dozvedeli podrobnosti. Preteky budú prebiehať v extrémne náročných prírodných lokalitách, ktoré už zasiahla zmena klímy. Cieľom šampionátu je pritom upozorniť na tieto zmeny. Súperiť v ňom budú ako muži, tak aj ženy, vrátane tímov Lewisa Hamiltona a Nica Rosberga.

Extreme E je ďalším projektom Alejandra Agaga, ktorý stojí za úspešným šampionátom Formula E. A veríme, že Extreme E si získa podobnú priazeň, nakoľko bude prebiehať v krásnych a drsných prírodných lokalitách po celom svete.

Kľúčovými piliermi nového šampionátu elektromobilov sú elektrifikácia (podpora prechodu k elektromobilite), životné prostredie (zvyšovanie povedomia o klimatickej kríze) a rovnosť (možnosť pretekať v rámci toho istého šampionátu majú muži aj ženy).

Prvá sezóna Extreme E, ktorá štartuje v marci, bude zahŕňať „arktické, púštne, oceánske, amazónske a ľadovcové etapy. Tie sa uskutočnia v Grónsku, Senegale, Saudskej Arábii, brazílskej Amazónii a Patagónii (v časti ležiacej v Argentíne). Všetky tieto lokality pritom spájajú klimatické zmeny, na čo chce šampionát upozorniť.

O zvýšenie popularity Extreme E sa určite postarajú súčasný, ako aj bývalý šampión Formuly 1, Lewis Hamilton, resp. Nico Rosberg. Tí budú mať v rámci šampionátu vlastné tímy X44, resp. Rosberg Xtreme Racing. Ďalšími tímami sú ABT, Veloce Racing, Andretti United, Chip Ganassi Racing, TECHEETAH, QEV a HWA.

Na čom sa bude jazdiť?

Pretekať sa bude na zaujímavých elektrických offroadoch ODYSSEY 21, za ktorými stojí spoločnosť Spark Racing Technology. Tá sa pritom postará aj o nové monoposty („2gen“) pre šampionát Formula E. Dodávateľom batérií je známa britská spoločnosť Williams Advanced Engineering.

ODYSSEY 21 disponuje výkonom 400 kW (550 koní), vďaka čomu tento nemalý 1 650-kilogramový elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy aj v náročnom teréne. Veľký pritom nie je len výkon, ale aj svetlá výška, šírka (2,3 m) a kolesá so špeciálnymi terénnymi pneumatikami od Continentalu.

Zdroj: Extreme E

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla nie je súčasťou Formuly E z „technického dôvodu“. To sa však môže zmeniť
Chorvátsky hyperšportiak Rimac C_Two si objednal aj šampión F1
Chystá sa šampionát extrémnych e-kolobežiek s „maximálkou“ cez 100 km/h

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár