Úžitkový elektromobil za 10 000 € navrhnutý pre Afriku bude dostupný aj v Európe

2

Terénny úžitkový elektromobil, ktorý sa pôvodne vyvíjal pre potreby afrického trhu, okrem iného aj s dôrazom na cenu, sa pomaly chystá do výroby. Jeho cena sa však bude v závislosti od trhu rôzniť. V Európe bude žiaľ najdrahší.

Tím Technickej univerzity v Mníchove začal pred niekoľkými rokmi vyvíjať elektromobil s pracovným názvom aCar. A to s dôrazom na využiteľnosť v drsných a menej civilizovaných podmienkach afrického kontinentu. Z univerzitného projektu neskôr vzišla spoločnosť Evum Motors, ktorá napokon ponúkne viacero verzií. Tie budú zohľadňovať požiadavky rôznych trhov.

Startup Evum Motors sa aktuálne pripravuje na sériovú výrobu elektromobilu „aCar“, a to v bavorskom meste Bayerbach. V Mníchove zas zriaďuje dielňu a showroom.

Predsériová verzia v septembri

Na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nám spoločnosť ukáže prototyp, ktorý má do veľkej miery zodpovedať sériovému vozidlu. To by pritom malo ísť do výroby na jar budúceho roku. Počas prvého roka sa má však vyprodukovať „len“ 1 000 kusov.

Tento elektromobil bude spadať do kategórie N1 (ľahké úžitkové vozidlá do 3,5 tony). Na jeho vývoji sa aktuálne podieľa už viac ako 40 zamestnancov. Pôvodne bol navrhnutý pre africké vidiecke oblasti, kde mal byť nápomocný pri rozvoji tamojšieho hospodárstva.

Napokon globálny model

Napokon sa však tím, z ktorého vzišla spoločnosť Evum Motors, rozhodol, že model aCar bude globálnym vozidlom. Jeho vlastnosti pritom majú byť vhodné pre použitie v rámci trhov od Afriky, cez Brazíliu či Indonéziu, až po Európu. Špecifikácie aktuálneho prototypu ale nepoznáme. Ten z roku 2017, ktorý bol testovaný v Ghane, disponoval batériou s kapacitou 20 kWh a dojazdom cez 80 km.

V Európe podstatne drahší

Momentálne vieme len to, že sériové vozidlo má byť nenáročné na údržbu, vhodné do terénu a ponúkne užitočné zaťaženie okolo 1 tony, pričom v rozvojových krajinách bude stáť 10 000 €. V prípade Európy sa však hovorí o cene až 22 000 €. Na starom kontinente však môžeme očakávať vozidlo, ktoré bude spĺňa prísne bezpečnostné normy. A snáď ponúkne za viac ako 2-násobný „príplatok“ aj lepšie parametre a výbavu.

Každopádne, múdrejší budeme zrejme až po frankfurtskom autosalóne, ktorý sa uskutoční v septembri.

Zdroj: Electrive, titulná fotografia: Evum Motors

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy mieri malý úžitkový elektromobil za 5 000 €
AVIA končí so spaľovákmi a zameriava sa na elektromobilitu
Tesla odhalila prvú ukážku svojho pickupu a nikto si to nevšimol

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Tento elektromobil silne pripomína čínske elektrické vizitka, ktoré sa už teraz predávajú na Alibabe za cenu cez 5 tis € a dajú sa doviesť aj do Európy. Podľa mňa to tu bude asi nepredajné, keď aj Dacia pripravuje elektromobil bez dotácie za okolo 15 tis, to radšej Daciu a pripnúť vlecku a odveziem to isté.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!