Obrovská čínska developerská spoločnosť Evergrande má extrémne ambiciózne plány v oblasti elektromobility. Veď podľa vlastných slov sa chce stať do 3 až 5 rokov najväčším výrobcom elektromobilov na svete. Vstúpila pritom „už“ do 2. fázy svojho snaženia.
Spoločnosť Evergrande nemá s automobilovým priemyslom žiadne skúsenosti, preto môžeme jej novú automotive divíziu považovať za najambicióznejší e-mobility startup na svete. Skúsenosti sa síce nedajú nahradiť, avšak know-how a potrebné technológie sa dajú kúpiť. A presne to Evergrande urobila v rámci 1. fázy svojho e-mobility projektu.
Majiteľ čínskej developerskej spoločnosti, Xu Jiayin, je pritom presvedčený, že sú „vyzbrojení technológiou budúcnosti“. Tú mali získať napr. vďaka investíciám do spoločností ako Faraday Future (spoločnosť, ktorá chcela ísť v šľapajách Tesly) či NEVS (e-mobility firma, ktorá vznikla z trosiek automobilky SAAB) a odkúpeniu Shanghai Cenat New Energy (batériové technológie).
Spoločnosť tiež nadviazala spoluprácu so spoločnosťami Hofer Powertrain (elektrické pohony), Benteler (elektrické platformy), Magna Steyr (zmluvný automotive výrobca), AVL (motory), FEV a Edag (inžinierstvo), ale aj Harvardskou univerzitou (min. rozhovory o možnej spolupráci).
Evergrande má pritom chystať až 15 plne elektrických modelov strednej až luxusnej triedy. Do ich vývoja sú údajne zapojení známi návrhári, ktorí predtým pracovali pre Nissan a BMW.
Na ceste k miliónu áut ročne
A aktuálne sa vďaka Electrive dozvedáme, že v čínskom meste Huzhou prebehol ceremoniál, ktorým bola odštartovaná výstavba výrobného závodu na elektrické pohonné systémy. Po dokončení dokáže ročne vyprodukovať 500 000 pohonných systémov pre vozidlá od Evergrande.
Jeho vybudovanie zhltne cca 2 miliardy €. Ďalšie peniaze z avizovaného celkového balíka vo výške 23 miliárd $ (cca 21 mld. €) pôjdu aj do priľahlého výskumné a vývojové strediska. To sa bude zaoberať pohonnými jednotkami, integráciou elektromotorov a batérií či autonómnym riadením.
Evergrande zároveň stavia továrne na výrobu vozidiel vo viacerých čínskych mestách, ktoré majú zabezpečiť produkčnú kapacitu 1 milión elektromobilov ročne. Prvé 2 závody majú byť dokončené v druhej polovici tohto roka, pričom budúci rok majú byť schopné vyrobiť 200 000 áut.
Na predstavenie prvého modelu Hengchi 1 stále čakáme. Dočkať sa máme ešte tento rok.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
Nástupca automobilky SAAB spustil výrobu svojho prvého elektromobilu
Čínska značka „Majster sveta“ chystá elektromobil s dojazdom 800 km (NEDC)
Jeden komentár
Číňania žiarlia na Teslu a chcú prekonať jej úspech?