Čínsky developer chystá 15 elektrických modelov. Chce vyrábať milión áut ročne

2

Čínsky developerský gigant Evergrande má megalomanské plány v oblasti elektromobility. Jeden zo zainteresovaných partnerov pritom uviedol, že ide o „najbláznivejší automobilový projekt na svete.“ Dôkazom môže byť plán, ktorý počíta s obrovským počtom modelov, ako aj objemom výroby.

Developerská spoločnosť Evergrande, za ktorou stojí tretí najbohatší Číňan Xu Jiayin, sa chce stať do 5 rokov najväčším a najsilnejším dodávateľom elektrických vozidiel na svete. Napriek tomu, že nemá žiadne skúsenosti v rámci automobilového priemyslu, plánuje vyrábať až 1 milión elektromobilov ročne.

Z tohto dôvodu začala „skupovať“ know-how prostredníctvom investícií do mnohých spoločností, ktoré sa väčšinou venujú oblasti elektromobility. Jeden z partnerov spoločnosti Evergrande pritom pre nemecký Manager Magazine povedal: „Je to najbláznivejší automobilový projekt na svete.“

A niet sa čomu čudovať. Veď neskúsený developer už v rámci svojho zámeru investoval okolo 3 mld. €, pričom tento rok to majú byť ďalšie 2 mld. €. V Číne má k dispozícii prvé výrobné závody, avšak ešte žiadne vozidlo nie je pripravené na sériovú produkciu.

„Vyzbrojený technológiou budúcnosti“

61-ročný miliardár Xu Jiayin je presvedčený, že je „vyzbrojený technológiou budúcnosti“. Tú mal získať napr. vďaka investíciám do spoločností ako Faraday Future (spoločnosť, ktorá chcela ísť v šľapajách Tesly či NEVS (e-mobility firma, ktorá vznikla z trosiek automobilky SAAB).

Manager Magazine uvádza, že spoločnosť Evergrande tiež nadviazala spoluprácu so spoločnosťami Hofer Powertrain (elektrické pohony), Benteler (elektrické platformy), Magna Steyr (zmluvný automotive výrobca), AVL (motory) či FEV a Edag (inžinierstvo).

Evergrande má pritom chystať až 15 plne elektrických modelov. Tie majú patriť do segmentov strednej až luxusnej triedy. Do ich vývoja majú byť zapojení známi návrhári, ktorí predtým pracovali pre Nissan a BMW.

Amaterizmus?

Zainteresované strany zapojené do tohto megalomanského projektu sa však majú sťažovať na často sa meniace kontaktné osoby so slabou znalosťou angličtiny, ako aj na nezrovnalosti na technickej úrovni. Okrem toho sa hovorí o nedostatočných investíciach do vývoja.

Problémom na ceste za snom čínskeho miliardára a jeho spoločnosti by mohli byť aj možné dlhy, resp. pôžičky Evergrande, ktoré bude treba splatiť v pomerne krátkom časom horizonte. A aktuálna situácia vo svete tiež príliš nenahráva tomuto ambicióznemu projektu. Každopádne budeme držať palce.

Zdroj: Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Čínsky počítač na 4 kolesách“, Byton M-Byte, má oficiálnu európsku cenovku
Tesla vyvinie v Číne elektromobil pre celý svet, hovorí Elon Musk
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Pokiaľ to zmenežuje rozumne, tak prečo nie. Mať peniaze nestačí. Treba nakúpiť know how. Treba „nakúpiť“ odborníkov.
    Ale ak sa mu to podarí – palec hore!

Pridajte komentár