Projekt Európskej únie s názvom EVC1000 spojil 10 európskych spoločností, ktorých cieľom je vyvinutie komponentov pre rýchlonabíjateľné elektromobily s dojazdom 1 000 km. Výstupom projektu pritom majú byť funkčné elektrické „SUV-éčka“ s novými technológiami na palube.
Tento mesiac bol spustený ďalší ambiciózny projekt EÚ, ktorý môže mať vplyv na konkurencieschopnosť európskeho automobilového priemyslu. Jeho názov EVC1000 je skratkou pracovného titulu „Electric Vehicle Components for 1000 km daily trips“, teda Komponenty elektrických vozidiel pre každodenné cestovanie na vzdialenosť 1 000 km.
Elektromotory v kolesách
Jedným z hlavných komponentov, na ktorý sa bude projekt zameriavať, budú elektromotory integrované do kolies vozidla. Tie by mali významne napomôcť pri dosiahnutí cieľa, ktorým je dojazd 1 000 km na jedno nabitie, pričom nabitie batérie má trvať menej ako 90 minút.
Podstatné má byť dosiahnutie pokroku pri používaní duálnych invertorov založených na silikon-karbidovej technológii, a to v rámci pohonnej jednotky integrovanej do kolies elektromobilov. Na projekt bolo vyčlenených 6,8 mil. €, ktoré poslúžia na financovanie počas 3 rokov.
Komponenty pre zvýšenie účinnosti
EVC1000 má priniesť aj ďalšie komponenty, ktoré sa budú podieľať na zvýšení účinnosti elektrických vozidiel. A to v rámci elektrifikovaného šasi, vrátane systémov brake-by-wire, rekuperácie, ABS a aktívneho elektromagnetického odpruženia.
2 demonštračné elektromobily
Partneri projektu predstavia svoje komponenty v rámci 2 demonštračných elektromobilov, ktoré budú vychádzať z modelov Audi e-tron a JAC iEV6S. Na ich vývoji sa pritom budú podieľať aj ich výrobcovia, teda automobilky Audi a JAC. Stať sa tak má v roku 2021.
Partneri projektu EVC1000
Ďalšími partnermi projektu sú spoločnosti AVL List GmbH (Rakúsko), Brembo (Taliansko), ELAPHE (Slovinsko), Fraunhofer ENAS (Nemecko), Ideas & Motion (Taliansko), TU Ilmenau (Nemecko), Tenneco Automotive Europe (Belgicko) a University of Surrey (VB).
Zdroj: Electrive, titulná ilustračná fotografia (Audi e-tron Concept): Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
EÚ chce 20 “Gigatovární” na batérie. Pomôže aj Slovenská batériová aliancia
Drahšie elektromobily a prepúšťanie, údajný dôsledok emisných cieľov EÚ
Bicykle by mohli byť oslobodené od DPH. Nie však elektrické
6 komentárov
Je to EVC nie ECV
Vďaka za upozornenie
A ZASE BLÚZNIME, BLÚZNITE A BLÚZNIA TIE AFTOMOBILKY NEPREDÁVAJÚ EŠTE AUTÁ S PORIADNYM 500 KM DOJAZDOM ZA ROZUMNÚ CENU A UŽ SNÍVAJÚ O 1000 KM- OM DOJAZDE TO BUDE PRE AKÝCH ZÁKAZNÍKOV? ALA BUGATTI VEYROONN?
6,8 mil.? Ved to nepokryje ani naklady na meetingy, nie este nejaky vyvoj …
Mali bi si brat priklad od Českeho Luka Ev. Ma najefektyvnejsi pohon asi zo vsetkych Ev aut. A to pouzivaju este Nicd baterie. Auto je lahke, motory v kolesach nizky airodinamicky odpor. A to nemali miliony na vyvoj kedze sa jedna o zacinajucu firmu.
ze ta hanba nefackuje za tu tvoju gramatiku…