Slovensko je súčasťou nového 9-členného európskeho konzorcia pre batérie

1

Elektromobily a batériové úložiská začínajú hýbať svetom, pričom Európa chce dobehnúť zameškané v oblasti batériových článkov. Z tohto dôvodu založilo 9 členských štátov EÚ nové batériové konzorcium, ktorého súčasťou je aj Slovensko.

V roku 2017 vznikla v rámci EÚ iniciatíva, ktorej cieľom je urobiť z Európy lídra v oblasti výskumu, vývoja a výroby batérií pre elektromobily a batériové úložiská. Tá vyústila do založenia Európskej batériovej aliancie, ktorá má zabezpečiť podmienky umožňujúce dosiahnutie tohto cieľa.

Aliancia pomohla sformovať niekoľko súvisiacich iniciatív a konzorcií, pričom spoločne s nemeckou vládou podporí aj to najnovšie. Nové batériové konzorcium tvoria krajiny Nemecko, Francúzsko, Poľsko, Taliansko, Fínsko, Belgicko, Švédsko, Španielsko a na našu radosť aj Slovensko, informuje Electrive.

Súčasťou aj BMW, BASF či Varta

Konzorcium sa stretlo v stredu v Berlíne, pričom sa dohodlo na pracovnom programe, a to za účasti predstaviteľov Európskej komisie. Nemecké ministerstvo hospodárstva uviedlo, že na stretnutí boli prítomní aj zástupcovia 30 spoločností. Podľa zdrojov novín Handelsblatt je do druhého konzorcia zapojených niekoľko známych firiem, a to napr. BMW, BASF, Varta či BMZ.

Nemecký spolkový minister Peter Altmaier tvrdí, že Európa môže do roku 2030 pokryť 30 % celosvetového dopytu po batériových článkoch. A to nielen vďaka spomínanému novému konzorciu. Prvé veľké oznámené konzorcium pritom založilo Nemecko spoločne s Francúzskom.

Iniciatívne sú aj automobilky

Ďalšie „miliardové“ konzorcium vytvoril koncern Volkswagen Group spoločne so švédskou spoločnosťou Northvolt, ktorej výrobný závod vo Švédsku by sa mal stať najväčším výrobcom európskych batériových článkov. Ak ho netromfnú závody nových konzorcií.

Viacero slovenských iniciatív

Všetko však nie je len o veľkých konzorciách. Veď aj na Slovensku vzniklo viacero batériových iniciatív. Tou prvou bola Slovenská batériová aliancia, ktorú tvorí 9 subjektov, a to InoBatGreenWay Infrastructure, MSM HoldingSlovnaft, Matador Holding, IPM, A.En. Slovensko, Centrum pre využitie pokročilých materiálov SAV a Technická univerzita v Košiciach.

Prvá menovaná spoločnosť pritom v priebehu krátkeho času založila s americkou firmou WildCat Discovery Technologies spoločný podnik, ktorý bude vyvíjať a vyrábať batérie pre elektromobily, a to na Slovensku. V  Lučenci zas vznikne Centrum pre výskum a vývoj batérií pre nákladné automobily, ktoré sa bude venovať výskumu a vývoju novej generácie batérií s technológiou Metal-Air.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Pred 50 rokmi vznikol česko-slovenský elektromobil EMA 1
Slovensko má vyrábať do roku 2025 najviac elektromobilov na 1 obyvateľa
Transformácia Hornej Nitry má priniesť aj vývoj batérií a nabíjacích staníc

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár