Autom roka v Európe sa stal prvý elektromobil značky Jeep. Vo finále dominovali e-autá

2

Prvý elektromobil značky Jeep, subkompaktné SUV Jeep Avenger s avizovanými terénnymi schopnosťami už stihol získať zaujímavé ocenenie. Európski motoristickí novinári ho totiž zvolili za Auto roka 2023. Finálnej sedmičke tejto ceny pritom dominovali elektrické modely.

Európske auto roka“ je medzinárodná cena, ktorej cieľom je podľa oficiálneho popisu nájsť najvýraznejší nový automobil, ktorý vstúpil do predaja v období 12 mesiacov pred dátumom udelenia titulu. Porotu ceny Európske auto roka 2023 tvorilo 57 skúsených motoristických novinárov z 22 európskych krajín.

Do finálovej „sedmičky“ postúpili 4 čistokrvné elektromobily, pričom zvyšné modely sú dostupné aj s elektrifikovaným pohonom. A porota napokon rozhodla, že „Európskym autom roka 2023“ sa stal Jeep Avenger.  Ten získal 328 bodov a 21 z 57 novinárov ho označilo za voľbu číslo 1.

Je to prvýkrát, čo počas 60-ročnej histórie tejto ceny zvíťazil model značky Jeep. Treba pritom dodať, že značka aktuálne patrí pod koncern Stellantis a model Avenger bol postavený na koncernovej platforme a používa koncernovú techniku.

Na ďalších priečkach skončili modely: elektrický mikrobus/dodávka Volkswagen ID. Buzz (241 bodov), elektrické SUV/crossover Nissan Ariya (211 bodov), crossover dostupný s hybridným, plug-in hybridným aj plne elektrickým pohonom Kia Niro (200 bodov), SUV s full hybridným a mild hybridným pohonom Renault Austral (163 bodov), spaľovací, plug-in hybridný a neskôr plne elektrický crossover Peugeot 408 (149 bodov) a „súrodenecké duo“ elektrických SUV Subaru Solterra/Toyota bZ4X (133 bodov).

Víťaz v skratke

Jeep Avenger je elektrické SUV zo segmentu B a prvým zo štyroch elektromobilov, ktoré chystajú Američania v najbližších rokoch. Od tohto najmenšie modelu pritom očakávajú, že sa do roku 2024 stane najpredávanejším vozidlom značky.

Model s dĺžkou len 4 080 mm je vybavený novou, nedávno predstavenou generáciou pohonného systému od koncernu Stellantis. Od svojich koncernových bratrancov sa však chce odlíšiť aj jazdnými schopnosťami v ľahšom teréne. Tomu tiež zodpovedá „špecifická kalibrácia pohonného ústrojenstva“.

Ponúka elektromotor s výkonom 115 kW, krútiaci moment 260 Nm a batériu s kapacitou 54 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 400 km (WLTP). Podporuje tiež DC nabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pričom z 20 na 80 % kapacity sa má nabiť za 24 min. 11-kW palubná nabíjačka umožní nabitie z 0 na 100 % za 5,5 hod. Čo sa týka ceny, tá slovenská zatiaľ nie je známa, napr. v Nemecku sa však predáva od 37 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jeep ukázal hneď 3 blížiace sa elektromobily s dojazdom až 644 km. A dočkať sa máme aj 800-km dojazdu
Ženské auto roka 2022 má 6 finalistov. Elektromobily medzi nimi nechýbajú. Tak ako v iných top anketách
O „elektrickej“ budúcnosti rozhodli politici či zákazníci? Najvyšší predstavitelia Stellantisu si protirečia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. asi pre toto
    Reale Reichweite Prognose
    zwischen 205 – 440 km ,Stadt – Winter * 295 km ,Autobahn – Winter * 205 km ,Kombiniert – Winter * 250 km
    Stadt – Sommer * 440 km ,Autobahn – Sommer * 265 km ,Kombiniert – Sommer * 335 km
    Batteriekapazität 54.0 kWh ,Batterietyp Lithium-Ionen ,Anzahl Zellen 102 ,Architektur 400 V
    Nutzbare Batteriekapazität 50.8 kWh ,Kathodenmaterial NMC811 ,Pack Konfiguration 102s1p
    Nennspannung 377 V

Pridajte komentár