Schválené emisné ciele EÚ dávajú elektromobilom zelenú. SR s výnimkou

0

Členské štáty Európskej únie sa dohodli na cieľoch znižovania emisií CO2 v rámci osobných a ľahkých úžitkových automobilov. V konečnom dôsledku to prinesie rozvoj elektromobility v Európe. Dohoda je kompromisom návrhov Európskej komisie a Európskeho parlamentu. Slovensko žiadalo nižšie ciele, bude sa ho však týkať jedna výnimka.

V našich článkoch sme vás informovali o rôznych návrhoch ohľadom cieľov znižovania emisií CO2 v rámci dopravy v EÚ. Ministri životného prostredia členských štátov sa napokon dohodli nasledovne:

  • 15 % zníženie emisií CO2 osobných a ľahkých úžitkových automobilov do roku 2025 v porovnaní s rokom 2021.
  • 35 % zníženie emisií CO2 osobných automobilov do roku 2030 v porovnaní s rokom 2021.
  • 30 % zníženie emisií CO2 ľahkých úžitkových automobilov do roku 2030 v porovnaní s rokom 2021.

Európska komisia pritom navrhovala 30 % do roku 2030 a Európsky parlament 40 % do roku 2030. Objavili sa však aj iniciatívy členských štátov, ktoré požadovali 45 % zníženie. Slovensko sa pritom zasadzovala za najmenej ambiciózny 30 % návrh.

emisne ciele eu

Zdroj: utoronto.ca

Podiel elektromobilov a plug-in hybridov

Európska rada taktiež súhlasila s návrhom Európskej komisie ohľadom stimulačného mechanizmu na podporu elektrických a plug-in hybridných automobilov. Ten hovorí o 35 % podiele týchto druhov áut vo flotilách jednotlivých výrobcov v roku 2030.

Slovensko s výnimkou

Európska rada ale schválila výnimku pre členské štáty, kde je podiel elektromobilov a plug-in hybridov nižší ako 60 % priemeru v EÚ. Takže tá sa týka aj Slovenska. Podiel novo registrovaných osobných e-automobilov bude môcť byť v týchto krajinách nižší. Konkrétne čísla sa však zatiaľ nespomínajú.

Ciele sa môžu ešte zmeniť

Spomínaná dohoda umožňuje Európskej rade rokovať o konečných cieľoch s Európskym parlamentom. A to s ohľadom na ciele Parížskej dohody, ktoré hovoria o celkovom znížení emisií CO2 v EÚ o 30 % do roku 2030 v porovnaní s rokom 2005. Dohodnuté čísla týkajúce sa emisií vozidiel tak nemusia byť konečné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
EÚ chce 20 “Gigatovární” na batérie. Pomôže aj Slovenská batériová aliancia
Tesla Liptovský Hrádok sa chystá realizovať aj v oblasti elektromobility
Na Slovensku by mali napokon vyrásť 350 kW ultra-nabíjačky siete Ionity

Zdroj: Rada EÚ, titulná fotografia: goultralow.com

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!