Od roku 2035 môžu byť v EÚ dostupné už len elektromobily, ak prejde návrh EK

3

Európska komisia tlačí na oblasť sprísňovania emisných cieľov v doprave, aby bolo možné dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050. Jej návrh by pritom mohol priniesť to, že od roku 2035 už nebudú v rámci EÚ dostupné nové vozidlá so spaľovacími motormi.

Emisie z dopravy sa v roku 2019 podieľali na celkových emisiách CO2 Európskej únie až 30 percentami. Najväčším „vinníkom“ pritom bola cestná doprava (72 %), vyplýva zo správy Európskeho parlamentu. A Bloomberg aktuálne uvádza, že osobné automobily v rámci EÚ vyprodukujú cca 12 % z celkových emisií únie.

Preto je na ceste k uhlíkovej neutralite EÚ do roku 2050 potrebná aj emisná regulácia cestnej dopravy, vrátane osobných áut. To si uvedomuje aj Európska komisia (EK), ktorá navrhuje sprísnenie emisných cieľov pre rok 2030 a pre rok 2035 chce dokonca emisie CO2 osobných áut a dodávok zredukovať o 100 %, informuje Bloomberg na základe príslušného dokumentu EÚ.

Takže automobily predávané od roku 2035 by mali mať podľa návrhu EK nulové lokálne emisie, čo znamená, že dostupné by boli už len čisto elektrické vozidlá, vrátane batériových elektromobilov a áut s palivovými článkami na vodík. To tiež znamená, že okrem spaľovacích vozidiel by boli z hry aj automobily s hybridným a plug-in hybridným pohonom.

EK v rámci svojho návrhu, ktorý bude podľa Bloombergu predstavený 14. júla, taktiež navrhuje sprísnenie emisných cieľov pre rok 2030, pričom požaduje zníženie emisií CO2 o 65 %.

Dôraz na zabezpečenie nabíjacej infraštruktúry

Súčasťou návrhu EK sú tiež pravidlá, ktoré vlády členských krajín EÚ zaviažu k posilňovaniu nabíjacej infraštruktúry. EK pritom chce, aby vlády zabezpečili nabíjacie body na každých 60 km v rámci hlavných diaľničných trás. A spomínajú sa aj vodíkové stanice, a to v rámci každých 150 km, čo by bola nielen veľmi drahá záležitosť.

Na záver pripomíname, že zatiaľ ide len o návrh, ktorý sa môže ešte prepracovať. No a ten musí byť potom v konečnom dôsledku schválený. Takže sme veľmi zvedaví, ako sa táto záležitosť napokon vyvinie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Väčšina obyvateľov veľkých európskych miest podporuje zákaz predaja spaľovákov | T&E
Zákaz predaja nových spaľovacích áut zatiaľ plánuje 27 krajín
Batériový pohon môže ako jediný priniesť nižšie náklady na vlastníctvo auta, uvádza ICCT
E-palivá sú ekonomickým a environmentálnym nezmyslom, uvádza sa v štúdii T&E

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • Trochu prehnané, nie? To tak aj fajčiarov a tabakový priemysel odsudzujete? Sa stavím, že veľa z tých „ekologicky sociálnosieťovo“ zmýšľajúcich ľudí sú fajčiari a hádžu vajgle na zem. Takže asi toľko k tej falošnosti. Je super, že elektromobilita ide dopredu. Tiež som toho zástancom, ale tlačiť to ľuďom do hlavy takto nasilu, navyše, keď je infraštruktúra zďaleka nedostačujúca, legislatíva je v tomto kostrbatá, cenovo a platovo je to strašné, a vlastne ešte aj technologicky je to len v plienkach, je naozaj k ničomu. Treba dať ľuďom možnosť sa rozhodnúť a nie takto diktátorsky. Dúfam, že aj továrne prejdú na eko, že väčšina nákladnej dopravy prejde na železnicu, vlastne aj hromadná osobná by tam mala prejsť, toto by mala tá slávna EK presadzovať.

      • Rozmýšľal som, prečo to je tlačené diktátorsky hlavne z Nemecka. Odpoveďou je asi nemecké zaostávanie za čínskymi automobilkami, ktoré excelujú v EV autách. Jednoducho automobilky sa zasekli a politici nechcú vyrobiť z nemeckých a európskych automobiliek nové Nokie. BEV v dohľadnej dobe prevalcuje ICE. Otázne bude, koľko EU automobiliek prežije túto transformáciu. Automotive je posledná vlajková loď európskeho exportu. Potom už môžeme fungovať iba ako historický skanzen pre ázijských turistov. A budeme vďační za drobné, pri nosení ich kufrov…

Pridajte komentár