Elon Musk a šéf VW sa opäť vzájomne pochválili, BMW hovorí o konci dominancie Tesly

14

Je neobvyklé, že sa konkurenti pravidelne vzájomne chvália, čo je prípad šéfa spoločnosti Tesla Elona Muska a šéfa koncernu VW Group Herberta Diessa. A k vzájomnému uznaniu kvalít došlo aj nedávno. Naproti tomu BMW aktuálne hovorí o konci dominancie Tesly, keď avizuje zvýšenie produkcie elektromobilov.

Zdá sa, že Elon Musk a Herbert Diess vzájomne rešpektujú svoje kvality, pričom ich vzťah by mohol byť dokonca priateľský. V kontexte správy z pred roka o tom, že Musk v minulosti ponúkol Diessovi stoličku šéfa Tesly, by to nebolo až takým prekvapením. Túto ponuku však žiadna zo zainteresovaných strán doteraz nepotvrdila.

Spomínaní páni sa pritom už viackrát vzájomne pochválili a podporili, pričom o ich nadštandardnom vzťahu zrejme svedčí aj to, že Diess si ako hosťa v rámci „krízového stretnutia“ top manažérov koncernu VW Group „pozval“ práve šéfa Tesly.

No a Diess sa v nedávnom rozhovore pre reláciu CBS „60 Minutes“ nevyhol ani otázkam súvisiacim s Teslou a Elonom Muskom, pričom ako býva väčšinou zvykom, vyjadril sa uznanlivo. Ako upozornil portál Cleantechnica, Diess na otázku ako blízko sú k Tesle ohľadom predajov elektromobilov, odpovedal, že sú druhí na svete (poznámka redakcie: ako správne poznamenáva Cleantechnica, toto nemusí byť pravda – viac tu), pričom Tesla je dosť popredu, rýchlo rastie a je ochotná podstupovať väčšie riziká ako Volkswagen Group.

A dodal, že Tesla postavila v Nemecku svoju továreň 200 km od závodu VW, čo má byť pre nich veľmi zdravé z hľadiska konkurenčného boja. Redaktorka relácie potom spomenula, že niektorí zamestnanci VW Group Diessa kritizujú za to, že Muska stavia do pozície vzoru. Šéf nemeckého koncernu na to so smiechom odpovedal, že je to vlastne tak a zamestnancom sa to nepáči.

Muskova reakcia

Elon Musk následne túto epizódu relácie komentoval cez Twitter slovami, že Diess si zaslúži veľké uznanie za to, že VW rýchlo smeruje k elektrifikácii. „Majú šťastie, že ho majú,“ dodal. A na to zareagoval Diess poďakovaním Muskovi za jeho „zmýšľanie mimo škatuliek“, ako aj za posilnenie trhovej kapitalizácie oblasti ich priemyslu a pomoci pri prekonávaní nemeckej byrokracie.

BMW s ambicióznymi vyhláseniami

Automobilka BMW až tak rýchlo nenapreduje v plnohodnotnej elektrifikácii, ako je tomu v prípade Muskom chváleného VW Group. V tomto smere však majú aktuálne veľmi ambiciózne vyhlásenia. Šéf predaja BMW Group Pieter Nota podľa Autonews, na čo upozornil Insideevs, najskôr uviedol, že sa zameriavajú na veľmi silný a rýchly nárast predaja elektrických vozidiel a dodal:

„Tesla mala jedinečnú predajnú pozíciu pomerne dlhú dobu. Tomu je však koniec.“ Podobné predikcie zo strany mnohých pseudo „Tesla killerov“ (mimochodom jedným z nich bol kedysi aj VW) sme tu pritom mali už pred rokmi.

Nota tiež uviedol, že ľudia kupujúci elektromobily v ostatných rokoch boli do veľkej miery tzv. „skorí osvojitelia“, zatiaľ čo teraz sú elektromobily atraktívne pre oveľa širšie publikum. Nota tak zdá sa verí, že pre „širšie publikum“ by mohli byť BMW či iní atraktívnejšou voľbou ako Tesla. Nuž, uvidíme.

No a veľké ambície v oblasti elektromobility potom potvrdil aj šéf BMW Oliver Zipse. Ten povedal, že vlastnú  produkciu elektromobilov posunú až na hranicu možností. Dopyt má podľa neho v budúcnosti prudko rásť, pričom „už teraz to vidia v prípade modelov iX a i4“. Veríme teda, že BMW bolo predvídavé a má zabezpečené dostatočné množstvo batériových článkov a iných kľúčových súčastí elektrických áut.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“
Elon Musk údajne chcel, aby Teslu viedol terajší šéf koncernu VW Group
Šéf Tesly bol hosťom „krízového stretnutia“ top manažérov koncernu VW Group

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. ze koniec dominancie Tesly 🙂 🙂 🙂 hovoti bmw 🙂 🙂 🙂 ten bol dobryyyy, az mi sopel z nosa vyletel 🙂 🙂 🙂 Tesla sa este len rozbieha sudruhovia…

  2. Vzdy chvalim BMW za i3 ako prvy od zakladu dobre navrnuty elektromobil (elektronika Bosh), navyse s karoseriou z kevlaru, teraz povazujem toto vyhlasenie BMW len za velkohube reci, ked za rok 2021 sa ziadne ich BEV ani PHEV nedostalo do dvadsiatky najpredavanych EV na svete.
    https://www.teslamagazin.sk/elektromobily-predaje-2021-statistiky-celosvetove/
    Tesla killerov sa uz prezentovalo viacero, no nic z toho nebolo. Ked si odmyslime Cinu, sancu mal a mozno este ma VW, no pri tempe vystavby novych fabrik tesly, techologickom naskoku a stupajucej marzi (teraz uz 32%) to pre konkurenciu nevidim ruzovo.

    • Bohužiaľ, BMW i3 mal počas celej životnosti katastrofálne (zaostalé) batérie. Aj dnes má stále problém s nevydareným pohonom a batériami. Samostatnou kapitolou je neefektívna a drahá výroba. Indikátorom životaschopnosti budú predaje vo vyspelej Číne. A tam s vysokou istotou narazia…

  3. Nikde nevidim zeby BMW povadali ze oni samotny maju byt Teslakiller. Tvrdia ze sa konci dominancia Tesly s cim sa da suhlasit. EV uz vyraba kdekto a este len bude v najblizsich rokoch, takze to nieje uz len o Tesle a par dalsich lastovickach ako Leaf, Zoe … ako dosial ked dominovala a bola jednookym kralom medzi slepymi.
    Postupne budu kupovat BEV aj ludia ktory si cenia na autach ine hodnoty nez ponuka Tesla a nepotrebuju tablet na kolesach, OTA upgrady, rozne hitech ficurky, dokonale techriesena, FSD atd. nad ktorymi sa rozplyvaju Teslafans a kvoli nim su ochotni skakat cez plot i prehliadnut rozne nedostatky.
    Do emobility investuju uz prakticky vsetky automobilky a velke prachy tak u niekorych to prinesie vysledky a spolu ukoncia dominanciu Tesly technicku aj v predajnosti i ked Tesla si nepochybne urve velky kus kolaca.

    • Milion predanych tesiel minuly rok, marza 32%, v aprili otvorene dve nove fabriky. V 2022 predaju (podla nabehu fabrik) cca 1,5 az 2 miliony tesiel. Pri marzi 32% maju priestor na zlacnenie ak by bolo treba. No buffer objednavok maju (podla typu) aj na viac ako rok.
      To nevyzera ze sa konci dominncia tesly.
      Mame dve tesly (6r 150tkm,1r 20tkm) uplne bez problemov. K nim este 3 netesla BEV a objednanu ID.3. Takze viem porovnat. VW ma sancu, ale zatial zaostava. Bol by som rad, keby sa aspon v EU VW presadil. BMW je na tom podstatne horsie.

      Kto nesuhlsi nech sem da predaj, marzu, objednavky BEV BMW. Nech si to porovname.

        • Pisal som o celosvetovych predajoch, kde Tesla jednoznacne dominuje. Bolo by zabavnejsie, keby si vybral nejaku stredoafricku krajinu, zrejme by mala nulu.
          Na SK sa tesly nepredavaju, takze vsetky su individualne dovezene. Takmer 10% to nie je take zle.

  4. BMW pokial bude vyrábať take škaredé a drahé auta…technologicky z 90-tich rokov… Tak zeleň MUSK a Tesla môžu kľudne spávať !

  5. BMW nevie, o čom hovorí. Tesla nie je automobilka ako BMW a spol., Tesla je Gigakoncern a má ešte v rukáve Cybertruck a Semi, robota Optimus, superpočítač, FSD a príjmy s tým spojené, finančné služby a energetiku vrátane virtuálnych elektrární a peniaze na X ďalších Gigafactory a iných factory (energetika, robotizácia atď.).

  6. Držím palce Muskovi, ale aj všetkým ostatným, ktorí sa mu snažia vyrovnať! To, že niekedy majú pri tom „silné reči“, patrí k veci !!! Bez snahy súťažiť, a niečo pre to aj urobiť, by svet napredoval oveľa pomalšie ….

Pridajte komentár