Súboj systémov autonómneho riadenia: Elon Musk vs. LIDAR. Postačí Tesle kamerový systém?

0

Aktuálne pracuje na systéme autonómneho riadenia množstvo spoločností, vrátane známych automobiliek a technologických gigantov. Jednou z prvých spoločností, ktorá použila funkcionality autonómneho riadenia v praxi, bola Tesla. A to v rámci systému Autopilot. Ten ako jeden z mála vyvíjaných autonómnych systémov nevyužíva radarový systém LIDAR. Na jednej strane tak stoji množstvo odborníkov, ktorí tvrdia, že bez LIDAR-u nie je možné dosiahnuť plne autonómne riadenie vozidiel a na druhej Elon Musk, podľa ktorého stačí zdokonaliť systém rozpoznávania obrazu.

Väčšina odborníkov z oblasti vývoja autonómneho riadenia sa zhoduje, že plná robotizácia vozidiel bude možná len kombináciu senzorov, vrátane LIDAR, ktoré spolupracujú s mapovými podkladmi získanými pomocou GPS a pod. Tento názor však rozhodne nezdieľa Elon Musk.

Základom rozpoznávanie obrazu

Podľa Elona Muska “postačí” kamerový systém s dokonale zvládnutým systémom optického rozpoznávania obrazu, na ktorom pracuje Tesla v rámci ďalšej generácie systému Autopilot. Aby nedošlo k omylu. Tesla aktuálne využíva v rámci Autopilota množstvo senzorov, vrátane bežného rádiového radaru. Avšak zavádzanie autonómnych funkcií do praxe v rámci nového Enhanced Autopilota ide Tesle pomalšie, ako by si zákazníci značky želali. Na svedomí to má najmä zdĺhavé testovanie, ktoré je nevyhnutné kvôli absolútnej bezpečnosti.

tesla autopilot enhanced self-drive hardware 2

Zdroj: tesla.com

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vďaka systému Tesla Autopilot došlo k zníženiu nehodovosti o takmer 40 %
Tesla Model 3: Test funkcie automatického parkovania dopadol na výbornú | VIDEO
Tesla sa dá šoférovať prostredníctvom pomaranča. Dôkazom je toto video

Objavujú sa však hlasy, že bez systému LIDAR sa Tesle nepodarí dosiahnuť najvyššieho plne robotického stupňa automatizácie riadenia. LIDAR je radarový systém, ktorý počíta vzdialenosť na základe impulzov infračerveného svetla. Elon Musk však tvrdí, že práca s laserovým spektrom je drahá, ohavná a zbytočná a dodáva:

“Musíme vyriešiť pasívne optické rozpoznávanie obrazu tak, aby pracovalo na požadovanej úrovni v akomkoľvek prostredí a za akýchkoľvek podmienok a je to. Potom už nemá LIDAR žiadny zmysel. Možno sa však mýlim a budem vyzeral ako blázon, ale som si celkom istý, že ním nie som.”

Zdroj: mshcdn.com

Ako to nakoniec dopadne, ukáže až čas. Každopádne bude zaujímavé sledovať vývoj autonómneho riadenia za použitia rôznych prístupov. Veríme, že nakoniec budú použiteľné viaceré technológie a peniaze vynaložené na ich vývoj nevyjdu navnivoč.

Zdroj: Evannex, titulná fotografia: gsmarena.com

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!