Spoločnosť Infinitum Electric predstavila inovatívny elektromotor, ktorý má byť účinnejší, lacnejší, spoľahlivejší, tichší a oveľa ľahší ako konvenčné riešenia. A to vďaka tomu, že bežné kovové vinutie bolo nahradené doskou plošných spojov.
Šéf spoločnosti Ben Schuler hovorí, že ich riešenie nepotrebuje žiadne železné a medené vinutia statora v rámci elektrického motora. Tým sa majú okrem iného eliminovať straty v jeho jadre. Potrebné medené obvody sa integrujú do dosky s plošnými spojmi, čo vedie k efektívnejšiemu a odolnejšiemu statoru.
Toto riešenie prináša redukciu hmotnosti až o 60 % v porovnaní s rovnako výkonnými konvenčnými elektromotormi. Nový stator má pritom desatinovú váhu bežného statora. Motor od Infinitum Electric má tiež eliminovať zvlnenie krútiaceho momentu, vďaka čomu je tichší.
Medené vodiče sú úplne izolované, takže majú byť menej náchylné na poruchy. Vďaka spôsobu výroby statora je možné dosiahnuť rovnaký koeficient tepelnej rozťažnosti po celom povrchu, čo ho robí odolnejším a spoľahlivejším.
Má byť aj najúčinnejší
Čo sa týka účinnosti elektromotora od Infinitum Electric, Schuler hovorí, že je ťažké určiť presné číslo, nakoľko rozsah účinnosť záleží od veľkosti motora. Môže však povedať, že je o 10 % efektívnejší ako ekvivalentné elektromotory.
Taktiež uvádza, že v porovnaní so špičkou v obore – elektromotormi s účinnosťou 95 %, je ich technológia o 1 až 2 % efektívnejšia. Porovnateľná účinnosť má byť v rámci konvenčných riešení dosiahnuteľná iba pomocou veľmi vzácnych materiálov, čo by však motor výrazne predražilo. Elektromotor Infinitum je pritom podľa Schulera lacný a jednoduchý na výrobu.
Najskôr v rámci HVAC
Spoločnosť Infinitum Electric chce začať svoju obchodnú kariéru na trhu s vykurovaním, ventiláciou a klimatizovaním (HVAC). A to preto, že tento segment je menej náročný na vstup. V rámci neho chcú ukázať, ako sú ich inovatívne elektromotory odolné a výkonné. A to im môže podľa Schulera otvoriť ďalšie dvere.
Prvé produkty majú prísť na trh v júni budúceho roka. Spoločnosti budeme držať palce a veríme, že sa čo najskôr dostanú aj do elektrických vozidiel. Veď ich výkon má byť škálovateľný v rozsahu od 1 do 5 000 konských síl.
Zdroj: Insideevs, Infinitum Electric
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vo vývoji je revolučný „plastový“ motor pre elektromobily
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov
Vedci vyvíjajú batériu, ktorá by tvorila karosériu elektromobilov
7 komentárov
Zajímavé inovace nás ještě čekají… čtyři takové malinké motory u každého kola – ideál. Viz: https://www.teslamagazin.sk/porsche-elektromobil-4-elektromotory/
Mne sa to nejako nezda. Prilis malo informacii o elektronike a vykonovych obvodoch.
Každému, kto má základné znalosti z elektrotechniky, pozná aspoň Ohmov zákon, musí byť jasné, že je to k… somarina ako voda v koši.
To asi začneme vyrábať elektrické lokomotívy a trolejbusy, ktoré namiesto elektromotorov budú mať plošné spoje.
Tu je už diskusia o ampéroch a výkonoch vopred vylúčená!
Pripomína mi to informácie z rôznych portálov o domácich lekároch, alternatívnych liečbach a podobne.
Napríklad – Zázračný liek proti rakovine – stačí zmiešať cesnak, kurkumu, wasabi (japonský chren), olivový olej a zopár ďalších exotických korenín a je to 100 % účinné … Informoval o tom Magazín alternatívnej medicíny XY (ktorý samozrejme neexistuje).
Alebo: avokádo, granátové jablko + iné exotické ovocie a zbavíte sa dioptrií, vysokého tlaku, celulitídy atď.
A – kyslá kapusta a červená repa sú mimoriadne účinné na …
A preboha vyhýbajte sa konzervovanému mäsu – klobásam, salámam, mäsovým konzervám – je tam spústa karcinogénnych látok!!!
Tieto informácie majú aspoň jedno pozitívum: nikoho to síce nevyliečilo, ale ľudia, ktorí tomu veria, sa aspoň zdravšie stravujú…
Tento „prevratny“princip pouzivalo sony vo walkmanoch uz pred viac ako 20 rokmi.
Ako motorčeky do ventilátorov to bude asi dobré, nič viac. Tie vysoké prúdy, ktoré sú potrebné pre veľké výkony sa asi cez izolant typu – plošná doska, asi budú ťažko prenášať :)))
Pokiaľ sa nepoužije nejaký vysokoteplotný supravodič, tak vlhký sen o zázračne výkonnom motore s malými rozmermi, zostane stále vlhký.
Tak im držím palce aby im to aspoň s tými ventilátorčekmi vyšlo.
Ak to ozaj funguje, tak myslim, ze v elektrobicykloch by mali najlepsie vyuzitie.
Robime na tom s nimi.. prvy prototyp mame na stole niekedy zaciatkom leta.. potom napisem, ako to funguje..