2 z 3 Európanov plánujú kúpu hybridu alebo elektromobilu. Slováci prekvapili | Prieskum

16

Európska investičná banka zverejnila výsledky prieskumu, ktorý zahŕňal aj preferencie obyvateľov krajín EÚ ohľadom ich budúceho automobilu. Až 2/3 tvrdia, že siahnu po elektrifikovaných autách, najmä hybridoch. Elektromobily sa však z hľadiska preferencií začínajú doťahovať na spaľováky. Slováci prekvapili, od priemeru EÚ sa až tak výrazne nelíšia.

Odporcovia elektromobility tvrdia aj to, že elektrické autá nikto nechce (aj keď ich predaje každoročne významne stúpajú a dosahujú čoraz väčší trhový podiel) a tie čo sa predajú, tak z donútenia „Bruselu“. Pravdupovediac,  neprišli sme na to, ako by nás doteraz aj aktuálne „ten Brusel“ donútil si kúpiť auto, ktoré nechceme.

Každopádne na to, ako by to mohlo byť so záujmom nielen Európanov o elektrické a hybridné automobily, bola zvedavá aj Európska investičná banka (EIB), ktorá nedávno zverejnila výsledky veľkého prieskumu. K hlavným zisteniam pritom patrí nasledovné.

67 % (takmer presne 2/3) obyvateľov EÚ v rámci prieskumu EIB uviedlo, že ich ďalší automobil bude hybridný alebo elektrický. 39 % by aktuálne uprednostnilo hybrid a 28 % elektromobil. Po spaľovacom aute (benzínovom/naftovom) by siahla tretina (33 %). K hybridom (pravdepodobne full hybridy + plug-in hybridy) pritom viac inklinujú vyššie vekové skupiny. A veľmi podobne dopadol prieskum aj v USA. Naopak Číňania sú podstate viac „elektromobilový“ (až 44 %).

A čo Slovensko?

Pomerne príjemným prekvapením pre nás boli výsledky, ktoré sa vzťahovali k slovenským respondentom. Napriek tomu, že u nás majú elektrické vozidlá minimálny trhový podiel, preferencie Slovákov sa výrazne nelíšia od priemeru EÚ. 41 % totiž tvrdí, že siahne po hybridných vozidlách, 24 % po elektrických a 35 % po spaľovacích.

Vzorka

Prieskum na podnet EIB sa uskutočnil online formou v období 26. augusta až 22. septembra 2021 (vykonala výskumná a konzultačná spoločnosť BVA), a to na vzorke 30 662 ľudí z 27 krajín Európskej únie, Veľkej Británie, Číny a USA. Čo sa týka EÚ, najväčšie krajiny mali do prieskumu zapojených po 2 000 respondentov, Slovensko 500. Respondenti od 15/16 do 65+ rokov boli náhodne vybraní z národných reprezentatívnych panelov. Dbalo sa pritom aj na rôznorodosť v rámci pohlavia, veku, zamestnania a regiónu.

elektromobily zaujem prieskum europa

Zdroj: BVA pre EIB

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovensko je v top 30 krajín s najlepším dodávateľským reťazcom pre li-ion batérie
Elektromobily po prvýkrát v histórii prekonali predaje dízlov v rámci západnej Európy | 12/21
Elektromobil môže byť lacnejší ako spaľovák už aj v SR – z hľadiska TCO

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

  1. Ja tiez uvazujem nad kupou elektromobilu, ked budu po 3000 eur s dojazdom 300 km, tak sa mi ozvite 🙂
    Vsak nam hadam ide vsetkym o zachranenie planety !

    • Ak budú Elektro auta za rozumnú cenu nie od 20 000 ale do 10 000 eur . Nebude nutné vymeniť batériu za xxx tisíc eur po 4 až 5 rokoch pouzivania. Nepotrebujem vyhrievanie sedadiel, elektrické okná , vyhrievaný volant ani hi Tech infotainment a podobne fičuri. Potrebujem auto ktoré má odvezie 20 km do práce z práce , do obchodu na záhradku a domov .

    • Ak otázka v ankete znela “ keby ste nevedeli čo s peniazmi aké auto by ste si kúpili “ ?
      Tak potom tomu výsledku verím !
      🙂 🙂 🙂

    • Bavilo by ma jazdiť na aute, ktoré je také odlišné od bežného auta so spaľovacím motorom. Som ochotný moje 5 ročné Volvo predať za 8 tisíc, ak do 13 tisíc kúpim 3 ročný elektromobil so zárukou 8 rokov na batérie. A chcel by som bez nabíjania prejsť zo západného Slovenska do Tatier bez nabíjania Ale bývam v paneláku, takže to nabíjanie je otázne. Ale nebránim sa tomu. Ak také auto nájdem, idem do toho.

    • origo servis skodovky (jeden z najvacsich v BA) mi nie je schopny za tyzden a pol opravit ani pokazeny ohrev sedadla. Nechcem ani vediet ako by im to islo s bateriou alebo keby sa nieco pokazilo v elektronike (motor, DC DC menic…..)

    • 90 % komponentov elektromobilu je rovnakych ako u spalovaku. Len elektromotor s reduktorom a diferencialom, elektronika motora, hlavna 400V bateria, menic 400V na 12V, kompresor klimatizacie a palubna nabijacka su ine komponenty ako na spalovaku. Pritom na elektromobile nie je co servisovat, vsetky naplne su trvale, brzdy sa amortizuju minimalne, lebo vecsina brzdenia je rekuperaciou. Menit treba len brzdovu kvapalinu a kabinovy filter. Moj dost skaredo naburany elektromobil mi opravili v neznackovom sukromnom servise, pretoze sa jednalo sa len o plecharinu a polamane plasty.

  2. Hahaha. To su zasa dristy. Ano samozrejme ze spalovaky nikto nekupuje a vyzera to tak ze elektro idu do popredia. Ale co tak povedat pravdu. V holandksu, dansku, norsku atd atd. Sa zvysil predaj diesel/benzin jazdeniek cca o 400% takze co sa predava? Len same polopravdy a klamstva tu sirite. Ste blazni ktory ani nechapu doseldky elektrifikacie celej europy je uolny nezmysel. A hlavne nech elektriku vyraba uholna elektraren.

    • Predaj spalovakov klesa kazdym rokom cca o 30%, predaj elektromobilov stupa kazdym rokom o 100%, takze trend je jasny. V decembri 2021 sa v EU predalo viac cistych BEV ako dizlov.

Pridajte komentár