„Elektromobilky“ prekonali tradičné automobilky v súčte trhovej hodnoty. Čo je za tým?

3

Rozmach elektromobility nezastavila ani koronakríza, dôkazom čoho sú mnohé individuálne, lokálne či celkové predajné rekordy. A zrejme aj to podporilo dôveru v toto rýchlo rastúce odvetvie nielen zo strany analytikov a investorov. Trhová hodnota spoločností špecializujúcich sa na elektromobily pritom stúpa do nebies. A tie v tomto smere dokonca prekonávajú tradičné automobilky.

Prestížny finančný magazín Barrons tento týždeň uviedol, že výrobcovia elektrických vozidiel sú teraz trhovo hodnotnejší ako tradičné automobilky, informuje Iamnewswire. A to zhruba o 100 mld. $, keďže ich hodnota je 1,3 bln. $, zatiaľ čo v prípade tradičných výrobcov je to 1,2 bln. $. Do tohto sumáru bolo pritom zahrnutých 100 výrobcov z celého sveta, ktorých trhová hodnota začína na 10 mil. $.

Samozrejme, najviac tomu prispela spoločnosť Tesla, ktorej hodnota stúpla za minulý rok zhruba 8-násobne (aktuálne je ocenená na 783 mld.). Tu treba povedať, že Tesla síce nie je typickou automobilkou, keďže sa zaoberá mnohými oblasťami, aktuálne však drvivá väčšina jej príjmov pochádza z predaja elektromobilov.

Nie je to však len o Tesle. Veď veľkým dielom prispievajú napr. aj čínske e-mobility startupy NIO – 5. trhovo najhodnotnejšia automobilka (87,7 mld. $) a Xpeng – 15. trhovo najhodnotnejšia automobilka (34 mld. $).

Medzi výrobcov elektrických vozidiel bola zrejme zaradená aj automobilka BYD, ktorá vznikla v roku 2003 a ktorá je dlhodobo jedným z najväčších dvoch výrobcov áut do zásuvky na svete (pozn.: vo veľkom tiež vyrába elektrické nákladiaky a autobusy), pričom aktuálne v malej miere vyrába aj spaľovacie autá. Tá je pritom 4. trhovo najhodnotnejšou automobilkou sveta (92 mld. $).

elektromobily vyrobcovia trhova hodnota tradicne automobilky

Zdroj: Top 25 Automakers by Market Cap

Dôvera v budúcnosť

Samozrejme, mnohí analytici upozorňujú na to, že trhová hodnota viacerých e-mobility spoločností je nadhodnotená (to si mimochodom myslí Elon Musk o Tesle) a nezodpovedá ich reálnej ekonomickej výkonnosti. Sú však natoľko presvedčivé, že investori sú už teraz ochotní zaplatiť za ich možné budúce výsledky.

A určite za tým nie je slepá dôvera. Okrem presvedčivých produktov, technológií, stratégií a plánov, ako aj neustáleho rastu a rozširovania, zohráva kľúčovú úlohu jednoznačná mienka, že automobilový priemysel sa transformuje smerom k elektromobilite. A to podporujú aj environmentálne zamerané politiky či aktivity väčšiny tradičných automobiliek orientované na elektromobilitu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Šialené“ predajné čísla elektromobilov v Nórsku za december aj celý rok 2020
Čínsky e-mobility startup NIO má väčšiu trhovú hodnotu ako BMW, Ford či GM
Tesla dosiahla historické „predajné“ rekordy. Celoročný cieľ jej pritom ušiel o chlp

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. …zohráva kľúčovú úlohu jednoznačná mienka, že automobilový priemysel sa transformuje smerom k elektromobilite. len drbnuty sulik sniva o vodiku… vsetci su autobus, len on je lietadlo…

  2. Takéto články sa fakt dobre čítajú. Ten vývoj smerom k elektromobilite je už jednoducho nezvratný. Viac ako 50 % má trhová hodnota „elektromobiliek“. Zatiaľ je to trhová hodnota, ale veľmi prudko stúpa podiel predaných EV z celkového počtu predaných áut.
    Za „chvíľu“ dosiahnu 50 % celkové predaje EV. (V Nórsku je to už realita…)

    • Bolo by super ak by sa to co najviac urychlilo.Na margo pana Sulíka-vodik je trefa vedľa.Uz dnes existuju omnoho efektívnejšie technologie,alebo nie???

Pridajte komentár