4 výhody elektromobilov oproti spaľovákom z hľadiska výroby

4

V súčasnosti sa mnoho tradičných automobiliek sťažuje, že nedokáže vyrábať elektromobily so ziskom, resp. že elektromobilita bude viesť k nižším ziskom. Insideevs naopak považuje výrobu elektromobilov za veľkú príležitosť, ktorá so sebou nesie, či prinesie viacero výhod v porovnaní s produkciou spaľovacích vozidiel. Vrátane vyššieho profitu.

Flexibilita elektromotorov

Veľkou výhodou elektromobilov je konštrukčná jednoduchosť elektrických motorov. Tie sú tak podstatne jednoduchšie z hľadiska vývoja, výroby, spoľahlivosti, nákladov a flexibility pri celkovom vývoji pohonných jednotiek. Veď výkon a vlastnosti vozidla z hľadiska pohonu náprav či jednotlivých kolies sa dajú „apgrejdovať“  pridaním jedného či viacerých motorov rovnakého typu.

A keď sú k dispozícii napríklad 2 či 3 typy elektromotorov z hľadiska výkonu, značne sa tým rozširujú možnosti pri zostavovaní pohonných jednotiek jednotlivých modelov. Ich vývoj a výroba je pritom podstatne jednoduchšia a lacnejšia ako v prípade spaľovákov, pretože vývoj nevyžaduje toľko času a nie sú potrebné nové výrobné a montážne linky. A elektromobily nepotrebujú v rámci konkurenčného boja toľko rôznych motorov ako spaľovacie vozidlá.

Jednoduché pohonné ústrojenstvo

A opäť môžeme použiť slovo jednoduchosť. Tentokrát v prípade celého pohonného ústrojenstva. Veď u elektromobilov nie je jednoduchší len motor, ale aj ďalšie súčasti pohonnej jednotky. Prenos výkonu na cestu vyžaduje jednoduchšie o kompaktnejšie zariadenia, pričom je efektívnejší. Výkonové prvky môžu byť umiestnené bližšie ku kolesám, „prevodovka“ je podstatne jednoduchšia a kompaktnejšia a nie potrebný výfukový systém.

Nulový vplyv emisných noriem na výrobnú stratégiu

Áno, výrobcovia spaľovákov musia pravidelne reagovať na meniace sa emisné normy. A to napríklad vývojom nových úspornejších motorov, čo vyžaduje aj veľké zásahy do stratégie výroby, úpravy výrobných liniek či dokonca portfólia. V prípade elektromobilov môžu výrobcovia stavať vozidlá akéhokoľvek typu, veľkosti a výkonu a nemusia myslieť na to, či budú spĺňať emisné normy.

Vyšší profit

Aj keď sa to vzhľadom na to čo počúvame od mnohých automobiliek nezdá, elektromobily sú pre výrobcov veľkou ekonomickou príležitosťou. Veď prinášajú podstatne nižšie prevádzkové náklady, napríklad z hľadiska pohonných „hmôt“ a servisovania.

Výrobcovia tak môžu, resp. budú môcť nasadiť vyššie ceny, pretože uvedomelí zákazníci vedia, že síce zaplatia za vozidlo viac, avšak v priebehu času ušetria množstvo peňazí v rámci spomínaných prevádzkových nákladov. Pritom ich marže majú obrovský potenciál rastu nakoľko výrobné náklady na elektromobily budú neustále klesať, či už vplyvom zvyšujúceho sa dopytu a súvisiacej optimalizácie nákladov a vyššej efektivite výrobných procesov, ako aj klesajúcej cene batérií.

A Tesla už dnes dokáže predávať svoje elektromobily s rekordnými maržami v rámci priemyslu. To však platí zatiaľ iba v prípade drahších vozidiel. Postupom času sa to však môže týkať všetkých výrobcov a automobilov všetkých segmentov a tried.

Výrobca elektromobilu tak môže zarobiť viac priamo pri predaji vozidla, pričom sa nemusí spoliehať na príjmy zo servisných služieb, pričom mnohí majitelia využívajú služby tretích strán, čím prichádzajú automobilky o zisky. A zisky nemajú ani z predaja pohonných hmôt, pričom môžu teoreticky zvýšiť svoje zisky tak, že navýšia cenu vozidla o sumu, ktorú ušetria majitelia na pohonných hmotách. Samozrejme predpokladom pre vyššie marže, a teda aj zisky, je spomínaný pokles nákladov na výrobu elektromobilov.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Náklady na vlastníctvo elektromobilu sa majú vyrovnať spaľovákom už čoskoro
Servisné náklady na Nissan Leaf a Renault Zoe v porovnaní so spaľovákmi
Drahšie elektromobily a prepúšťanie, údajný dôsledok emisných cieľov EÚ

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

    • Ale to je logické že bude viac nezamestnaných
      taká je demokracia
      to iba za socializmu boli skoro všetci zamestnaný a podotýkam veľakrát umelo lebo pracovať sa muselo

  1. A prečo má potom zákazník uvažovať nad elektrickým, ak mu z toho žiadný benefit nevzniká ? – Celý tento elektro cirkus je o vytiahnutí peňazí z kapies zákazníkov pod rúškom ekologie . Ono tie vozítka prešpikované elektronikou a nesmyslami od výmyslu sveta zase tak bezporuchové nebudú a o životnosti batérií ani nehovorím .

    • O životnosti batérií? O tej už predsa hovoria štatistiky = 10r bez problémov. A dajú sa samozrejme recyklovať a nie ako zúfalo komplikovane spaľovacie motory, ktoré majú krátku životnosť a navyše v nich treba meniť akože „spotrebné“ súčiastky a filtre za hovadske ceny. Navyše hučia, smrdia, a čo sa dieselov týka, ešte aj vibruju celým autom. Traktory nám chýbať naozaj nebudú.

Pridajte komentár