Prvé elektromobily od VW podporujú obojsmerné nabíjanie. Dokážu napájať domácnosť

5

Automobilka VW informuje, že ich vybrané elektrické modely dostávajú funkciu obojsmerného nabíjania, konkrétne typu V2H. Môžu tak slúžiť ako domáce úložisko energie, ktoré v prípade potreby dokáže napájať domácnosť. A otvára to aj nové možnosti pre stabilizáciu elektrických sietí.

Čoraz viac automobiliek zavádza do svojich elektromobilov funkciu obojsmerného nabíjania. Vďaka tomu je možné energiou z trakčnej batérie vozidla napájať elektrické zariadenia/spotrebiče (napr. pracovné náradie či gril), nabíjať iné elektrické vozidlá, napájať domácnosť a poskytovať energiu „spätne“ do elektrickej siete, a tým ju stabilizovať napr. v čase špičky.

V prípade vybraných elektromobilov značky Volkswagen platí zatiaľ „len“ funkcionalita pre napájanie domácnosti – tzv. Vehicle-To-Home (V2H). Týka sa to modelov vybavených 77-kWh batériou. Takáto batéria je pritom na výber v rámci všetkých modelov ID, teda ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 a ID. Buzz. Podmienkou však je aktuálny softvér „ID. Software 3.5“. Takže sa to môže týkať aj už dodaných vozidiel, ak sa aktualizuje ich softvér.

Energia na 2 dni

VW uvádza, že domácnosť môže byť napájaná solárnou energiou, aj keď je dlhšie zamračené či večer, a teda keď domáci fotovoltický systém už neposkytuje potrebnú energiu. A to prostredníctvom energie uloženej v batérií vozidla. Za predpokladu, že spotreba domácnosti je okolo 30 kWh denne, elektromobil môže zabezpečiť napájanie na 2 dni. Energiu z jeho batérie je pritom možné čerpať, kým SoC batérie neklesne na 20 %.

elektromobily vw obojsmerne nabijanie

Zdroj: VW

Štandardy a kompatibilita

Obojsmerné nabíjanie od VW je založené na štandarde CCS a norme ISO 15118-2, ktorá stojí za komunikáciou medzi elektromobilmi a wallboxmi s podporou obojsmerného nabíjania. VW tiež popisuje možnosť použitia. „Domáca energetická stanica“ aktivuje vozidlo, keď domáci úložný systém vyžaduje dodatočnú energiu. Hneď ako sa nabije, prenos energie z vozidla sa ukončí a vozidlo je uvedené do pohotovostného režimu.

Aktuálne je možné v rámci spomínaných elektromobilov VW používať funkciu obojsmerného nabíjania len s domácimi energetickými stanicami série S10 E COMPACT od spoločnosti HagerEnergy. Takže využiteľnosť V2H od VW je zatiaľ veľmi obmedzená. To sa však má neskôr zmeniť. A v budúcnosti má systém od VW podporovať aj funkcionalitu V2G, ktorá môže pomôcť so stabilizáciou elektrickej siete.

elektromobily vw obojsmerne nabijanie

Zdroj: VW

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aj VW avizuje elektromobil za cca 20 000 eur. Čo zatiaľ vieme?
Volkswagen poodhalil svoje prvé plne elektrické kombi
VW mal priznať, že je nekonkurencieschopný. A plánuje škrty
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Kladné sa smejem. VW nieje schopný ničoho ani len napájať cez adaptér spotrebič do 3kW ako to majú už pekne dávno iné značky. Zabudnite nato ,že tento neschopný koncern čo mu aplikácia vypadáva každú chvíľu, že bude niekedy napájať sieť a byť kompatibilná cez klasické hybridné meniče na FVT kde sa používajú vysokonapatove batérie už niekoľko rokov. Mám ID 4 dva roky a koncern je tak neschopný v inováciách až strach.

    • A Nemecký Inžinieri z Mercedesu už vedia urobiť prípojku AC400V.
      Keď sa spoja s týmito Folks-wagenerovskými, máme sa na čo tešiť…
      Boh nám pomáhaj, tí do..bú aj železnú guľu.

    • Mas pravdu, VW je posledna automobilka, od ktorej by som si kupil taketo riesenie. Kazdopadne Toto by mohol byt ten impulz, aby sa rozsirila elektrifikacia, ale pochybujem, ze to VW zvladne….ked vidim ake zakladne problemy nevedia uz niekolko rokov vyriesit vo svojej ID serii. A pritom staci pocuvat pokusnych kralikov….rozumej zakaznikov ich ID serie.

Pridajte komentár