Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn

4

Koncern Volkswagen Group už dlhšiu dobu avizuje 3 menšie elektrické crossovery začínajúce na cene okolo 20 000 eur. Tie prídu na trh pod značkami Volkswagen, Škoda a Cupra. A aktuálne nemecký koncern zdieľal ich skice. Čo všetko vieme o týchto elektromobiloch?

Spomínané elektromobily značiek Volkswagen, Škoda a Cupra vyrastú na „zmenšenine“ platformy MEB, ktorá zdá sa nesie názov MEB Entry. Tieto modely sa stanú „vstupnými“ – základnými elektromobilmi jednotlivých značiek. Svojou veľkosťou budú patriť do segmentu B (tzv. sub-kompakty), kde nájdeme napr. modely Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008 či Opel Mokka-e.

Predstavenie konceptu Volkswagen ID. Life veľmi zhruba naznačilo, čo od chystaných trojičiek so zrejme identickou technikou, ale vlastným špecifickým dizajnom, očakávať. Okrem vysokého výkonu 172 kW (bežné sériové verzie s najväčšou pravdepodobnosťou ponúknu podstatne nižší výkon) prekvapil predný náhon, keďže všetky doterajšie koncernové elektromobily postavené na platforme MEB mali zadný náhon, ak nie pohon oboch náprav.

Čo sa týka ďalších parametrov, batéria konceptu disponuje kapacitou 57 kWh a má zabezpečiť dojazd 400 km. Avšak ak by sa takáto verzia dostala do sériovej výroby, v jej prípade by sme pravdepodobne nemohli rátať s avizovanou základnou cenou okolo 20 000 €. V „štandarde“ zrejme môžeme očakávať kapacitne menšiu batériu a aj menší dojazd. VW tiež zverejnil údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, a to 6,9 s.

Prepracovaný dizajn

Vo februári sa objavila neoficiálna správa, že sériové vozidlo, s očakávaným menom Volkswagen ID.2, má niesť úplne iný dizajn. Tím slovenského šéfdizajnéra značky Volkswagen, Jozefa Kabaňa, má už pracovať na „novom modernejšom dizajne“. Zameriavať sa má pritom aj na multimédia a konektivitu, aby vozidlo presvedčilo mladých zákazníkov.

No a zdá sa, že sa táto správa potvrdila. Pri pohľade na aktuálne zverejnenú skicu od Volkswagen Group je totiž jasné, že tá poodhaľuje vozidlo s úplne iných dizajnom, ako je tomu v prípade konceptu ID. Life.

volkswagen id.2

Zdroj: VW Group

Model od Škody

Naopak, v prípade skice modelu od Škody sa zdá, že pomerne nedávno poodhalený koncept, ktorý je nositeľom nového dizajnového jazyka značky, plne korešponduje s aktuálne zverejnenou skicou budúceho „škodováckeho“ elektromobilu segmentu B.

Šéf automobilky Škoda nedávno na margo tohto modelu (podľa neoficiálnych informácií by mohol niesť meno Škoda Elroq) uviedol, že „čoskoro prídu s oznámením“ ohľadom tohto modelu. Máme si byť pritom istí, že sa bude líšiť od „sesterských“ konceptov VW ID. Life a Cupra UrbanRebel.

No a dnes už je jasné, že všetky spomínané modely budú niesť dizajn s vlastným rukopisom, na rozdiel od koncernových elektrických trojičiek VW e-Up, Škoda Citigoe a Seat Mii Electric.

Cupra bude športovejšia a drahšia

V prípade modelu od Cupry, ktorého skica unikla už dávnejšie, máme podľa slov šéfa značky z konca minulého roka očakávať, že ich poňatie koncernového elektromobilu segmentu B bude športovejšie. A za to si priplatíme cca 5 000 €. Model sa má pritom zaradiť „medzi masový a prémiový segment“.

cupra ev

Zdroj: VW Group

Skica potvrdila predpoklady, že sériový model sa bude od predstaveného konceptu Cupra UrbanRebel líšiť výraznejšie. Ten pritom disponoval ešte podstatne vyšším výkonom (250 kW) a lepším zrýchlením z 0 na 100 km/h (3,2 s) ako koncept od VW.

Koncern Volkswagen Group pri príležitosti zverejnenia skíc uviedol, že všetky 3 elektrické modely sa začnú vyrábať od roku 2025 v Španielsku. Takže si na sériové modely ešte počkáme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
Škoda chystá nové elektromobily s novým dizajnovým jazykom
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pohon prednej nápravy zrejme umožňuje lacnejšiu výrobu, a poskytuje viac úžitkového priestoru v zadu. Trakcia zadnej nápravy nedostala prednosť! Ťažko v bežnej prevádzke využiteľný vysoký výkon 172 kW vyžaduje primerané dimenzovanie transmisie a celého podvozku, čo však zvyšuje cenu!

    • Taky mě to zarazilo. Navíc u malého autka bych očekával velký rejd, protože, předpokládám, se bude pohybovat především ve městě. A to s předním náhonem moc dohromady nejde.

  2. Pohon zadnej nápravy je lacnejší, pretože je technicky a výrobne jednoduchší. Naopak je omnoho komplikovanejšie mať prednú nápravu, ktorá zatáča a ešte aj poháňa kolesá. Takáto náprava je z podstaty viac namáhaná a menej odolná. Nevýhodou sú aj väčšie neodpružené hmoty, menší rejd a horšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami na úrovni samotných naprav, bez započítania hmotnosti motora. Spomeňte si na jednoduchú Škodu s motorom vzadu. Mala samé výhody, okrem obmedzeného priestoru kufra (pri EV zanedbateľné), zlé kúrenie a chladenie (pri EV irelevantné) a hluk (pri EV irelevantné).

    V prvom rade ide o marketingovú segmentáciu. Elektrické autá majú podstatne menší priestor na rozlíšenie tzv prémiového segmentu. Jednoducho je to cesta, ako skasírovať zákazníka! Korporácie s radosťou pretláčajú to, čo zákazníci nechcú…

    A aby som nezabudol, ešte je tu totálna neschopnosť oprostiť sa od myslenia konštrukcií z ICE sveta a naozaj konštruovať od základov EV autá.

  3. Chvalil som VW za idealne riesenie pohonu elektromobilov
    kde zakladom je zadny nahon s zadnym bubnovymi brzdami .
    Ako pise IK predny nahon je pre BEV vyslovene zle riesenie.
    Velka skoda, ze nepouzili zmensene riesenie ID.3
    Zase ma VW sklamal a to som si myslel ze VW uz vie co robi.
    Modely s prednym nahonom zapadnu medzi mnozstvo prerabok hrababajucich spalovakov s biednym rajdom nevhodnym do mesta.

Pridajte komentár