Koncern Volkswagen Group už dlhšiu dobu avizuje 3 menšie elektrické crossovery začínajúce na cene okolo 20 000 eur. Tie prídu na trh pod značkami Volkswagen, Škoda a Cupra. A aktuálne nemecký koncern zdieľal ich skice. Čo všetko vieme o týchto elektromobiloch?
Spomínané elektromobily značiek Volkswagen, Škoda a Cupra vyrastú na „zmenšenine“ platformy MEB, ktorá zdá sa nesie názov MEB Entry. Tieto modely sa stanú „vstupnými“ – základnými elektromobilmi jednotlivých značiek. Svojou veľkosťou budú patriť do segmentu B (tzv. sub-kompakty), kde nájdeme napr. modely Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008 či Opel Mokka-e.
Predstavenie konceptu Volkswagen ID. Life veľmi zhruba naznačilo, čo od chystaných trojičiek so zrejme identickou technikou, ale vlastným špecifickým dizajnom, očakávať. Okrem vysokého výkonu 172 kW (bežné sériové verzie s najväčšou pravdepodobnosťou ponúknu podstatne nižší výkon) prekvapil predný náhon, keďže všetky doterajšie koncernové elektromobily postavené na platforme MEB mali zadný náhon, ak nie pohon oboch náprav.
- VW ID. Life. Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Čo sa týka ďalších parametrov, batéria konceptu disponuje kapacitou 57 kWh a má zabezpečiť dojazd 400 km. Avšak ak by sa takáto verzia dostala do sériovej výroby, v jej prípade by sme pravdepodobne nemohli rátať s avizovanou základnou cenou okolo 20 000 €. V „štandarde“ zrejme môžeme očakávať kapacitne menšiu batériu a aj menší dojazd. VW tiež zverejnil údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, a to 6,9 s.
Prepracovaný dizajn
Vo februári sa objavila neoficiálna správa, že sériové vozidlo, s očakávaným menom Volkswagen ID.2, má niesť úplne iný dizajn. Tím slovenského šéfdizajnéra značky Volkswagen, Jozefa Kabaňa, má už pracovať na „novom modernejšom dizajne“. Zameriavať sa má pritom aj na multimédia a konektivitu, aby vozidlo presvedčilo mladých zákazníkov.
No a zdá sa, že sa táto správa potvrdila. Pri pohľade na aktuálne zverejnenú skicu od Volkswagen Group je totiž jasné, že tá poodhaľuje vozidlo s úplne iných dizajnom, ako je tomu v prípade konceptu ID. Life.
Model od Škody
Naopak, v prípade skice modelu od Škody sa zdá, že pomerne nedávno poodhalený koncept, ktorý je nositeľom nového dizajnového jazyka značky, plne korešponduje s aktuálne zverejnenou skicou budúceho „škodováckeho“ elektromobilu segmentu B.
- Zdroj obrázku: Škoda
- Zdroj: VW Group
Šéf automobilky Škoda nedávno na margo tohto modelu (podľa neoficiálnych informácií by mohol niesť meno Škoda Elroq) uviedol, že „čoskoro prídu s oznámením“ ohľadom tohto modelu. Máme si byť pritom istí, že sa bude líšiť od „sesterských“ konceptov VW ID. Life a Cupra UrbanRebel.
No a dnes už je jasné, že všetky spomínané modely budú niesť dizajn s vlastným rukopisom, na rozdiel od koncernových elektrických trojičiek VW e-Up, Škoda Citigoe a Seat Mii Electric.
Cupra bude športovejšia a drahšia
V prípade modelu od Cupry, ktorého skica unikla už dávnejšie, máme podľa slov šéfa značky z konca minulého roka očakávať, že ich poňatie koncernového elektromobilu segmentu B bude športovejšie. A za to si priplatíme cca 5 000 €. Model sa má pritom zaradiť „medzi masový a prémiový segment“.
Skica potvrdila predpoklady, že sériový model sa bude od predstaveného konceptu Cupra UrbanRebel líšiť výraznejšie. Ten pritom disponoval ešte podstatne vyšším výkonom (250 kW) a lepším zrýchlením z 0 na 100 km/h (3,2 s) ako koncept od VW.
- Zdroj fotografie (Cupra UrbanRebel Concept): Seat
- Zdroj: Seat
Koncern Volkswagen Group pri príležitosti zverejnenia skíc uviedol, že všetky 3 elektrické modely sa začnú vyrábať od roku 2025 v Španielsku. Takže si na sériové modely ešte počkáme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
Škoda chystá nové elektromobily s novým dizajnovým jazykom
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat
4 komentáre
Pohon prednej nápravy zrejme umožňuje lacnejšiu výrobu, a poskytuje viac úžitkového priestoru v zadu. Trakcia zadnej nápravy nedostala prednosť! Ťažko v bežnej prevádzke využiteľný vysoký výkon 172 kW vyžaduje primerané dimenzovanie transmisie a celého podvozku, čo však zvyšuje cenu!
Taky mě to zarazilo. Navíc u malého autka bych očekával velký rejd, protože, předpokládám, se bude pohybovat především ve městě. A to s předním náhonem moc dohromady nejde.
Pohon zadnej nápravy je lacnejší, pretože je technicky a výrobne jednoduchší. Naopak je omnoho komplikovanejšie mať prednú nápravu, ktorá zatáča a ešte aj poháňa kolesá. Takáto náprava je z podstaty viac namáhaná a menej odolná. Nevýhodou sú aj väčšie neodpružené hmoty, menší rejd a horšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami na úrovni samotných naprav, bez započítania hmotnosti motora. Spomeňte si na jednoduchú Škodu s motorom vzadu. Mala samé výhody, okrem obmedzeného priestoru kufra (pri EV zanedbateľné), zlé kúrenie a chladenie (pri EV irelevantné) a hluk (pri EV irelevantné).
V prvom rade ide o marketingovú segmentáciu. Elektrické autá majú podstatne menší priestor na rozlíšenie tzv prémiového segmentu. Jednoducho je to cesta, ako skasírovať zákazníka! Korporácie s radosťou pretláčajú to, čo zákazníci nechcú…
A aby som nezabudol, ešte je tu totálna neschopnosť oprostiť sa od myslenia konštrukcií z ICE sveta a naozaj konštruovať od základov EV autá.
Chvalil som VW za idealne riesenie pohonu elektromobilov
kde zakladom je zadny nahon s zadnym bubnovymi brzdami .
Ako pise IK predny nahon je pre BEV vyslovene zle riesenie.
Velka skoda, ze nepouzili zmensene riesenie ID.3
Zase ma VW sklamal a to som si myslel ze VW uz vie co robi.
Modely s prednym nahonom zapadnu medzi mnozstvo prerabok hrababajucich spalovakov s biednym rajdom nevhodnym do mesta.