Pripravované elektromobily od Volkswagenu budú mať dojazd 320 až 550 km

0

Volkswagen zverejnil nové informácie ohľadom svojich štyroch pripravovaných elektromobilov, pričom ten prvý príde na trh o čosi neskôr. Spoznali sme rozsah ich dojazdu, architektúru pohonnej jednotky či možnosti nabíjania. VW poskytne majiteľom aj lacné nabíjacie wallboxy a možnosť „vrátenia“ energie do siete.

„Všetky 4 modely sú prakticky hotové“

Nemecký výrobca hovorí, že pripravované modely ID (hatchback segmentu C/D), ID Crozz (SUV segmentu C/D), ID Buzz (minivan) a ID Vizzion (sedan segmentu F) sú prakticky hotové z hľadiska vývoja a dizajnu. Vozidlá majú pritom už dnes zabezpečené dodávky batérií od externých dodávateľov.

Primárne pohon zadnej nápravy

Spomínané elektrické modely od VW sú postavené na koncernovej platforme MEB, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre elektromobily. Vyrastie na nej až 27 koncernových modelov, naprieč značkami VW, Škoda, SEAT a Audi.

Platforma je navrhnutá tak, že elektromotor je primárne umiestnený v rámci zadnej nápravy. Vpredu sa bude nachádzať výkonová elektronika. Modely s pohonom 4×4 dostanú ďalší elektromotor, a to v rámci prednej nápravy. Batéria bude integrovaná do podlahy, medzi nápravami.

Rozsah dojazdu

Modularita platformy umožňuje použitie kapacitne rôznych batérií. Tie majú zabezpečiť dojazd od 322 do 547 km. A to podľa nového cyklu WLTP. Zákazník si tak bude môcť zvoliť verziu vozidla s potrebným dojazdom. Ak bude využívať elektromobil najmä v rámci mestskej premávky, postačí mu najlacnejší základný model.

Možnosti nabíjania

Elektromobily z rodiny Volkswagen ID budú podporovať 125 kW rýchlonabíjanie. To je celkom potešiteľné v rámci lacnejších modelov. Na druhej strane, v prípade top modelov s veľkými batériami sme čakali viac. Najmä ak zoberieme do úvahy, že VW Group je členom konzorcia Ionity, ktoré buduje v Európe sieť nabíjacích staníc s výkonom 150 a 350 kW. VW hovorí, že na 125 kW DC nabíjačke sa nabijú jej elektromobily na 80 % za cca 30 minút.

VW ponúkne lacné nabíjačky typu „wallbox“

Volkswagen sa taktiež nechal počuť, že k svojim elektromobilom bude predávať nabíjacie „wallboxy“. Tie sú vhodné na domáce nabíjanie, pričom majú prijateľnú cenu. A to 300 €. Majú pritom výkon 11 kW, čo má podľa VW postačiť na nabitie vozidiel cez noc.

elektromobily volkswagen dojazd wallbox

Zdroj: VW

Autá ako úložiská energie

K dispozícii bude taktiež obojsmerná nabíjacia stanica s výkonom 22 kW. Tá umožní reverzibilný tok energie, tzn. z batérie elektromobilu späť do siete. To znamená, že batérie budú môcť slúžiť ako úložiská energie. Tým budú môcť napomáhať k stabilizácii elektrickej siete, či umožnia majiteľom predávať nadbytočnú energiu z batérií svojich vozidiel.

Milión elektromobilov nie je žiadny problém

VW navyše spočítalo energetické nároky pre milión svojich nových elektromobilov. Práve toľkoto elektrických vozidiel totiž plánuje predať do roku 2025. 1 milión elektromobilov má za rok spotrebovať 2,4 TWh energie, pričom len v Nemecku sa spotrebuje 517 TWh. Tzn. zvýšenie dopytu po elektrine len o 0,5 %.

Elektrický hatchback príde o niečo neskôr

Kompaktný elektrický hatchback Volkswagen ID mal prísť na trh koncom roka 2019. Aktuálne VW spomína rok 2020. Tzn., že výrobca sa vracia k pôvodnému termínu, ktorý proklamoval pri predstavení koncepčného vozidla v roku 2016.

Posunutie jeho príchodu je menšou komplikáciou, nakoľko má tento model podľa výrobcu konkurovať Tesle Model 3. Kalifornský elektromobil sa pritom chystá na trhy mimo Severnej Ameriky v 1. polovici budúceho roka. Automobilke VW však môže v rámci nahrávať fakt, že spočiatku sa budú na na nové trhy dovážať zrejme len drahšie verzie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický hatchback Volkswagen ID bude stáť menej ako 25 000 €
VW predstavil platformu, na ktorej vznikne 27 koncernových elektromobilov
VW, Porsche, Mercedes či BMW sťahujú z predaja svoje plug-in hybridy

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Volkswagen

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár