Podľa analytikov z automobilového priemyslu sa výrobcovia áut pripravujú v rámci tohto roku na masovejší predaj elektromobilov. Na trh pritom chystajú množstvo nových modelov. Motivácia je pritom jasná. Rok 2020 tak má byť rokom elektrického automobilu.
Podľa odborníkov sa automobilky v rámci elektromobility doteraz zameriavali len na konkrétne trhy. To by sa však malo zmeniť už v tomto roku. Každopádne, prioritou budú európske trhy a Čína.
Podľa spoločnosti IHS Marking sa má do konca roka 2020 zvýšiť počet dostupných elektrických modelov z necelých 100 na 175. Do roku 2025 má byť portfóliu automobiliek 330 modelov. Spoločnosť LMC Automotive predpovedá, že v roku 2020 sa v Európe predá 540 000 elektrických áut, pričom minulý rok to malo byť 319 000 vozidiel.
Bloomberg New Energy Finance zas predpovedá, že v Británii stúpne podiel elektrických áut z minuloročných 3,4 % (80 000 ks) na 5,5 % (131 000 ks). Do roku 2026 to má byť už 20 %. Ukazuje sa pritom, že podiel elektromobilov neustále rastie, zatiaľ čo celkové predaje áut začínajú klesať.
Rast dopytu aj prísnejšie emisné normy
Jedným z hlavných dôvodov, prečo má byť rok 2020 rokom elektrických áut, okrem prirodzeného rastu dopytu po tomto druhu vozidiel, sú nové emisné normy EÚ, ktoré vstúpia do platnosti od 1. januára. Automobilky tak budú v podstate nútené predávať väčšie množstvo elektromobilov a plug-in hybridov, aby nemuseli platiť miliardové pokuty.
Analytik JATO, Felipe Muñoz, pritom tvrdí, že aj napriek zvýšenému predaju e-áut, sa sankciám nevyhnú, pretože budú pokračovať v masovom predaji spaľovacích áut, z ktorých majú vyššie zisky. Majú sa však snažiť znížiť ceny elektrických áut na úroveň spaľovákov. Na to si však ešte počkáme, pretože pre automobilky je veľmi náročné zmeniť produkčnú infraštruktúru v krátkom čase, dodáva Muñoz.
Na znižovaní cien elektromobilov sa bude podieľať aj rastúci dopyt a s tým spojený konkurenčný boj o zákazníka. Rast dopytu sa pritom očakáva aj v rámci trhu s ojazdenými e-autami. Podľa CarGurus sa tak má diať minimálne v nasledujúcich 10 rokoch.
Zdroj: The Guardian, titulná fotografia: Goultralow
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Emisná stratégia EÚ môže oddialiť nástup elektromobilov
Díleri áut budú mať konečne snahu predávať elektromobily
Zákaz spaľovacích áut sa stal agendou EÚ. Slovensko je proti
16 komentárov
Analytici tvrdia, že “ rok 2020 bude rokom elektrických áut „.
Tentokrát sa dá s tvrdením analytikov iba – úplne súhlasiť. Nič iné.
Dosť zbytočne budú odporcovia elektroáut vymýšľať rôzne argumenty a „pseudoargumenty“.
Dosť zbytočne budú všelijakí „blokátori“ blokovať nabíjačky.
Dosť zbytočne budú … atď. atď.
Všetko to je iba do času.
A dôvod?
Je veľmi prostý: Vývoj nie je možné zastaviť!
To je všetko. Bodka.
Prajem elektromobilite všetko dobré do roku 2020!
Tých analýz tu už bolo, ja Ti prajem, aby sa Ti to splnilo. Myslim tvoje sny. Prajem viziam všetko dobre v roku 2020…
Ďakujem Ti za prianie. Ale buď kľudný, splní sa to.
Ano splní, iba rok nesedí, alebo desaťročie. .. Hlavne, ze ty a analytici to viete… Budes veeelmi prekvapeny, ale ži a nechaj žiť… Ten fanatizmus je fakt chorý. A hlavne nech to dotujeme všetci, slovenskym zlodejom…
Taky nezmisel moze napisat lel elektro fanatik ktory si misli ze elektro mobili prevalcuju trh. A veď co sa dá očakávať od tesla magazín len trápne a nezmiselne keci
JEJO, ty musíš byť novátor v oblasti slovenského jazyka. Ty si taký tvrdý na všetky Ypsilony, až ti to tam zmäklo. Až nahradíš všetky tvrdé y mäkkým i, školy nebudú musieť vyučovať vybrané slová. Výborne!
Nahradil si:
– nezmysel, po novom nezmisel,
– myslí, po novom misli
– elektro mobily, po novom elektro mobili
– nezmyselne kecy,po novom nezmiselne keci
Takže ešte raz po tvojom:
Ti musíš biť novátor v oblasti slovenského jazika. Ti si takí tvrdí na všetky Ipsiloni, až ti to tam zmäklo. Až nahradíš všetki tvrdé i mäkkím i, školi nebudú musieť viučovať vibrané slová. Víborne!
K obsahu tvojho príspevku sa radšej nevyjadrujem (po tvojom nevijadrujem)!
JEJO, prepáč, zabudol som opraviť všetky na všetki.
Suhlasim uplne s tebou…&Vyvoj sa neda zastavit…spalovaky patria do muzea…a ich zastancovia tiez !…sam mam elektromobil a jedno je iste…kto raz sadne do elektromobilu ( NIE HYBRIDU ) …ine auto uz nebude chciet !
Ja zase súhlasím s tebou. Previezol som sa na Nissane L. u predajcu, potom som dostal ako darček jazdu na Tesle.
Máš pravdu. Kto sa raz prevezie… ďalej to už poznáš.
Pche
Naivka
Nechajme JEJA JEJOM… Ja mám všetko na elektriku, aj kúrenie… Tak prečo nie aj auto… Len dúfam, že už tento rok vydajú také autíčko, ktoré bude aj použiteľné na bežné potreby človeka… Takže sa k vám pridám a tiež im želám veľa úspechov do nového roka, ale aj vám čo sledujete teslamagazin.sk pravidelne 🙂
Laco, tak trochu Ti závidím. Ale v dobrom.
Ja bývam v paneláku na obrovskom sídlisku a o garáži so zásuvkou sa mi môže iba snívať. A to nehovorím o fotovoltaike, tepelnom čerpadle a ďalších príjemných elektro – vynálezoch.
V každom prípade Ti prajem, aby si sa čím skôr vozil na autíčku podľa Tvojich predstáv!
Všetkým tu! Zdravší elektrický rok prajem! Obzvlášť Jejovi, je to novator, vďaka ktorému možno slovenčina fakt zanechá ypsilony a prispôsobí sa dobe. No radšej by som bol, keby sa Jejo prispôsobil a to skôr ako o10 rokov, keď sa už bude celkom určite voziť v elektromobile, a ak aj nie, tak celkom určite bude po nejakom túžiť 😉
Analytikmi sme tu hlavne my, verní teslamagazinovci, ktorí takto evanjelizujeme zatvrdnutu Slovensku polulaciu! Nech sa nám to ďalej darí aj v novom roku a nech už konečne prestaneme byť považovaní za elektro-fanatikov, nakoľko sme len čírimi realistami, to nám tu prajem všetkým aj všetkím (spaľovacím fanatikom)
A k článku? No nič nové som sa opäť nedozvedel, ale treba o tom písať ďalej milý autor Juraj, nech sa rozburia debaty a diskusie.
A anonymovi: Prestaň tu blbnut!