Štvrtá najväčšia automobilka Stellantis varuje, či straší, že ak elektromobily zásadne nezlacnejú, hrozí kolaps automobilového trhu. Preto plánuje opatrenia, ktoré významne znížia náklady na elektrické vozidlá.
V tomto období rezonuje aj nedávno schválený návrh ohľadom predaja nových áut, podľa ktorého sa budú môcť od roku 2035 predávať len vozidlá s „nulovými emisiami“, aj keď sa jeho definitívnej finálnej podoby zrejme tak skoro nedočkáme.
Krajiny a automobilky naň pritom zareagovali rôzne. No a ako aktuálne informuje Bloomberg, v súvislosti so spomínaným schválených návrhom koncern Stellantis, pod ktorý patrí 14 značiek (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram), poskytol zaujímavé vyjadrenia.
Šéf výroby Arnaud Deboeuf uviedol, že ak elektromobily nezlacnejú, automobilový trh sa zrúti. Cieľom štvrtej najväčšej automobilky pritom podľa neho je znížiť do roku 2030 náklady na výrobu elektro-áut o 40 %, čo by sa premietlo aj do koncovej ceny vozidiel. A to aj vďaka vlastnej výrobe niektorých dielov a tlaku na svojich dodávateľov.
A šéf Stellantisu Carlos Tavares zas upozornil na už dobre známu vec, že bez dostatočného množstva nevyhnutných surovín, najmä pre batérie, sa ďaleko v rámci masovej elektromobility nedostaneme.
Skôr oznámená stratégia
Ako sme už informovali, Stellantis zhruba pred rokom predstavil svoju elektrifikačnú stratégiu, na ktorú spolu so softvérom vyčlenil 30 mld. € do roku 2025. Jedným z míľnikov, ktoré chce pritom dosiahnuť, je, aby sa celkové náklady na vlastníctvo elektromobilov vyrovnali spaľovacím autám do roku 2026.
Pár mesiacov na to informoval Stellantis o cieli, v rámci ktorého chcú do roku 2030 predávať v Európe už len batériové elektromobily. A v USA to má byť 50 %. Aj vďaka 75 novým batériovým modelom vo svojom portfóliu, ktoré vyrastú na nových platformách:
- STLA Small pre elektromobily s dojazdom až 500 km
- STLA Medium pre elektromobily s dojazdom až 700 km
- STLA Large pre elektromobily s dojazdom až 800 km
- STLA Frame pre elektromobily (veľké SUV a pickupy) s dojazdom až 800 km
Bez „bateriek“ to samozrejme nepôjde, a tak si chce koncern do roku 2030 zabezpečiť akumulátory s celkovou kapacitou 400 GWh ročne. A k tomu mu majú napomôcť spoločné podniky s relevantnými partnermi. V Európe a USA chce Stellantis postaviť 5 tzv. „gigafactory“, pričom cieľom je znížiť náklady na batérie o vyše 40 % do roku 2024 a o ďalších 20 % do roku 2030.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aké elektromobily chystá štvrtá najväčšia automobilka sveta – Stellantis?
Nabíjanie elektromobilov za jazdy vďaka elektrifikovanej ceste testuje aj Stellantis
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách
3 komentáre
Tak toto som im predpovedal a naplánoval aj ja! Som rád, že to konečne pochopili !!!
P.S. A platí to aj pre ostatných !!! Jasné vy ostatní?!!!
Super.. Teda, ze ich musel az brusel kopnut do zadkov je smutne. Ale len to potvrdzuje aku velku moc maju obrovske podniky oproti statom. A ako dlho by este vyckavali s ev. Napokon, snad i beznym ludom uz konecne doslo, ze najlepsia energia je ta, ktoru si vyrobime sami, a ktoru nemusime kupovat od statov, ktore nou financuju len svoje armady.
Obvykle Brusel je za co kritizovat, ale v tomto pripade, ale aj v mmohych dalsich aspon posunuli pokrok a nakopli lenive dinosaury a chobotnice, ktore uz mali chapadla vsade.