Elektromobily vs. spaľováky z hľadiska emisií počas celého životného cyklu | Štúdia ICCT

5

Nezisková organizácia Medzinárodná rada pre čistú dopravu (ICCT), ktorá sa podieľala aj na odhalení podvodu pomenovaného ako „Dieselgate“, vypracovala štúdiu porovnávajúcu okrem iného aj emisie elektromobilov a spaľovacích automobilov, vrátane ich palivovej/energetickej či výrobnej stopy.

Analýza ICCT skúma nielen emisie CO2, ale celkovo emisie skleníkových plynov. A to osobitne v rámci najväčších automobilových trhov (Čína, Európa, USA, India), na ktorých sa predáva cca 70 % všetkých nových automobilov.

Zvažuje pritom emisie skleníkových plynov v rámci každej etapy životného cyklu automobilov a „palív“. A to od ťažby a spracovania surovín, cez rafináciu a výrobu, až po prevádzku a eventuálnu recykláciu alebo likvidáciu. Organizácia ICCT aktuálne zistenia tiež porovnáva s predpokladaným stavom v roku 2030.

Je dôležité povedať, že do výpočtov ICCT bola tiež zahrnutá priemerná uhlíková stopa palivových a elektrických mixov počas celej životnosti. A zohľadnené majú byť aj zmeny intenzity uhlíkovej stopy počas životnosti vozidiel.

Do úvahy sa tiež brala spotreba paliva a elektriny pri priemernom spôsobe používania vozidiel v reálnom svete, pričom analytici sa nespoliehali len na oficiálne testovacie hodnoty.

Zohľadnené boli aj najnovšie údaje o výrobe batérií v priemyselnom meradle a regionálne dodávateľské reťazce batérií. Zistilo sa pritom, že emisie z výroby batérií pre elektromobily sú výrazne nižšie, ako vyplýva z predchádzajúcich štúdií.

Výsledky

Výsledky štúdie ukazujú, že emisie skleníkových plynov elektromobilov počas celého životného cyklu sú v porovnaní so spaľovacími autami výrazne nižšie už dnes, a to aj na trhoch s prevažne „špinavou“ elektrinou. Ako máme možnosť vidieť na nasledujúcom grafe, v prípade porovnateľných priemerných áut strednej veľkosti majú elektromobily emisie nižšie o 66 až 69 % v Európe, 60 až 68 % v USA, 37 až 45 % v Číne a 19 až 34 % v Indii. V posledných dvoch menovaných krajinách sa pritom na výrobu elektriny používajú vo veľkej miere fosílne palivá.

elektromobily spalovacie auta emisie zivotny cyklus

Zdroj: ICCT

ICCT na základe trendov, plánov, stratégií a cieľov tiež predikuje, že rozdiel v prospech elektromobilov sa bude minimálne na všetkých významných trhoch prehlbovať, aj vďaka tomu, že energetický mix bude čoraz viac dekarbonizovaný.

Zdroj: ICCT

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šíri sa ďalšia podozrivá štúdia, ktorá spochybňuje emisné prínosy elektromobilov
Mnohokrát zborený mýtus: „Elektromobily sú menej ekologické ako spaľováky“
Za „falošnou“ štúdiou o emisnej stope elektromobilov stojí Aston Martin a ďalší

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

      • Jasne ze blbost toto moze napisat clovek ktory sa v tom ani neviezol.Hlavna vec ze vo Francuzkom Ratimone elektromobili ludia nachcu za 1000e

      • Rád by som sa viac dozvedel o tom, prečo je pri ochrane životného prostredia dopredu zaznávaná alternatíva používania vodíka v osobných motorových vozidlách.

  1. Zaujímavé bude sledovať konštrukcie BEV, ktoré si budú automobilky stavať pre seba. Pre vlastné flotily robotaxi. Zrazu zistíme, ako budú ľahko opraviteľné a s extrémne dlhou životnosťou. Presný opak toho, čo nám teraz predávajú v ICE svete. Preto bude aj výrazne ekologickejšie vychádzať BEV pre robotaxi.

Pridajte komentár