MG ponúka k elektromobilom podstatne lacnejší servisný plán ako k spaľovákom

5

Britská automobilka MG sa po prechode pod krídla čínskeho koncernu SAIC čoraz viac zameriava na elektrifikáciu. Pre svoje elektrické autá pritom zavádza špeciálny servisný plán, ktorý je podstatne výhodnejší ako v prípade konvenčných vozidiel.

Je dobré pripomínať, že sa netreba pozerať len na obstarávacie náklady automobilov. Podstatné sú totiž aj celkové náklady na vlastníctvo. Nemalú časť z nich pritom tvoria aj servisné náklady, ktoré majú byť v prípade elektromobilov vo všeobecnosti nižšie ako pri porovnateľných spaľovacích autách.

A to svojimi novými servisnými plánmi v podstate potvrdzuje aj automobilka MG. Tá prichádza s pomerne netradičným konceptom v podobe servisného plánu, ktorý si môžu zákazníci platiť v rámci mesačného paušálu.

V prípade elektrifikovaných modelov MG ZS EV (kompaktné elektrické SUV), MG 5 (kompaktné elektrické kombi) a MG HS Plug-in Hybrid (kompaktné plug-in hybridné SUV) stojí v Británii servisný plán 6 GBP (cca 6,90 €) mesačne, informuje portál Cleantechnica.

MG ponúka „paušálny“ servisný plán aj pre svoje konvenčné neelektrifikované modely. A to za 14 GBP (cca 16 €) mesačne. To teoreticky znamená, že MG v prípade svojich elektromobilov a plug-in hybridu počíta so servisnými nákladmi, ktoré sú o 57 % nižšie ako v prípade spaľovacích vozidiel. Každopádne zákazník v rámci paušálneho plánu zaplatí o 57 % menej.

Čo iné automobilky?

Čo sa týka ďalších automobiliek, koncern PSA uviedol, že servisný plán plne elektrického modelu Peugeot e-208 je o tretinu lacnejší ako v prípade spaľovacích verzií. VW Group zas tvrdí, že elektromobily ponúkajú zákazníkom výhodu v podobe nákladov na údržbu, ktoré sú o 20 až 30 % nižšie ako pri spaľovacích autách – v závislosti od využitia vozidla. A Renault spomína servisné náklady nižšie o 25 %.

Prieskum organizácie Consumer Reports medzi majiteľmi automobilov zas ukázal, že vlastníci elektromobilov majú o polovicu nižšie náklady na údržbu a opravy ako vlastníci spaľovacích áut. Takže servisné náklady sú ďalšou položkou celkových nákladov na vlastníctvo, ktorá je napr. po nákladoch na pohonné „hmoty“ vo všeobecnosti nákladovo nižšia ako pri spaľovákoch.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Elektromobily sú spaľovákom nákladovo konkurencieschopné v mnohých európskych krajinách
Náklady na „servis“ elektromobilov sú podľa prieskumu o polovicu nižšie ako pri spaľovákoch

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Dosť by ma zaujímala konkrétna špecifikácia servisných nákladov.
    Pri spaľovákoch je to jasné – olej, filtre, spojka, prevodovka, rozvody, výfuk, filter pevných častíc atď. atď.
    A pri EV čo? Viacerí majitelia potvrdili z vlastných skúseností – žiadna údržba. Výmena pneumatík a to je všetko.
    Žeby pravidelná diagnostika systému bola taká drahá, že by dosahovala 75 % nákladov na údržbu pri spaľovákoch? Neverím!

  2. Hrdzavejú brzdy kedže sa prednostne rekuperuje… Tak za nieco si musia nechať zaplatiť… a rozbehat 4xdobre zahrdzavenéb brzdy to už je makačka.

  3. …som veľkým fanúšikom elektromobilov, ale otázka znie: je v servisných nákladoch zahrnutá už aj výmena zdegradovanej batérie, ktorá časom určite príde a nebude to zanedbateľná položka?

Pridajte komentár