Test rýchlosti nabíjania 32 elektromobilov priniesol nové rekordy. Stojí za nimi Xpeng G9

1

V Nórsku nedávno prebehol ďalší veľký test 32 elektromobilov. V rámci neho sa okrem dojazdu testovala aj rýchlosť nabíjania. A tohtoročný „letný“ test priniesol nové rekordy. O ne sa pritom postaralo elektrické SUV Xpeng G9.

Nórska automobilová federácia (NAF) a motoristická publikácia Motor.no majú za sebou ďalší z pravidelných hromadných testov elektromobilov. Tohtoročného letného testu sa zúčastnilo 32 modelov, pričom o výsledkoch testu dojazdu sme už informovali.

Aktuálne sa pozrime, čo ukázal test rýchlosti nabíjania zúčastnených vozidiel. Najskôr si popíšeme podmienky, keďže tie majú významný vplyv nielen na dojazd ale aj rýchlosť nabíjania elektromobilov. Testované vozidlá pred pripojením k nabíjačke jazdili pri slnečnom počasí a okolitej teplote 25 °C, kým neklesla kapacita ich batérií na 10 %.

Dve hodiny pred samotným nabíjaním pritom jazdili po diaľnici, aby boli batérie zahriate a pripravené na efektívne nabíjanie. Ak mal konkrétny elektromobil možnosť predohrevu batérie, využila sa aj táto možnosť. A test sa zameriaval na nabíjanie z 10 na 80 %.

Organizácia NAF pritom zaznamenala nabíjacie časy v rozmedzí 19 až 51 min. Najlepšie si viedli modely Hyundai Ioniq 6 (19 min), Xpeng P9 (20 min) a trojica Tesla Model Y RWD, MG4 a Xpeng P7 (zhodne po 26 min).

Na opačnom konci sa umiestnili modely Hongqi E-HS9 „Long Range“ (51 min), JAC e-JS4 (49 min) a Voyah Free (47 min).

2 nabíjacie rekordy

Počas letného testu pre rok 2023 boli prekonané aj 2 nabíjacie rekordy v rámci doterajších pravidelných testov NAF a Motor.no. A to vďaka pomerne „čerstvému“ čínskemu modelu Xpeng G9, ktorý sa predáva aj na vybraných európskych trhoch. Rekordy sa týkajú najvyššieho dosiahnutého nabíjacieho výkonu v priebehu nabíjania (319 kW) a priemerného nabíjacieho výkonu počas nabíjacej relácie (212 kW). Tieto čísla pritom tomuto veľkému SUV s 98-kWh batériou zabezpečili 2. miesto v teste rýchlosti nabíjania (z 10 na 80 % za 20 min).

Nie je to len o výkone a rýchlosti nabíjania

Samozrejme, údaje o výkone a rýchlosti nabíjania nie sú všetko. Asi najdôležitejším aspektom v oblasti nabíjania elektromobilov je totiž to, aký dojazd získa vozidlo za určitú dobu nabíjania. A tu okrem výkonu a rýchlosti nabíjania vstupuje do hry aj efektivita elektromobilu, resp. jeho spotreba.

Pre získanie lepšej predstavy, ako si v tomto smere vedú jednotlivé modely, vypracovala spoločnosť P3 tzv. „index nabíjania“ – P3CI (P3 Charging Index). Nedávno pritom táto spoločnosť priniesla výsledky svojej analýzy na základe P3CI v rámci populárnych modelov dostupných na americkom trhu. Čo sa týka kompletných výsledkov nórskeho testu rýchlosti nabíjania 32 elektromobilov, tie nájdete na stránke NAF.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ktoré elektromobily získajú najvyšší dojazd počas 20 minút nabíjania?
Výsledky aktuálneho testu dojazdu 32 elektromobilov od Motor.no
Tento elektromobil sa má nabiť za 6 min, a to vďaka batérii od Nyobolt
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Nie nabíjanie „za ideálnych“, ale „za nepriaznivých“ podmienok je pre majiteľov BEV zaujímave !!! To mali „nórski súdruhovia“ testovať !!! 🙂 🙂 🙂

Pridajte komentár