Spoznali sme rebríček áut s najnižšími prevádzkovými nákladmi. Dominujú mu elektromobily

3

Nezávislý spotrebiteľský portál Sust-it zostavil rebríček automobilov s najnižšími prevádzkovými nákladmi, ktoré sa predávajú v Európe. Nie je žiadnym prekvapením, že mu dominujú elektromobily. 1 km jazdy vo víťaznom vozidle vás vyjde na 0,02 €.

Britský portál Sust-it skúmal celkovo až 66 650 vozidiel. Plne elektrické modely sa  pritom umiestnili na prvých 42 miestach. Ich hegemóniu prerušil až plug-in hybrid Toyota Prius, ktorý ale obstál lepšie, ako elektrický bestseller Nissan Leaf 1. generácie. Najlepšia Tesla obsadila až 79. priečku, keď jej prevádzkové náklady boli o 50 % vyššie ako v prípade víťaza. Jednalo sa konkrétne o Model S 70.

Víťazom Hyundai Ioniq Electric

Efektivita elektromobilu Hyundaiu Ioniq Electric už začína byť legendárna. Najnovšie sa prejavila aj v hodnotení prevádzkových nákladov. Jeho víťazstvo je o to cennejšie, že na ďalších vysokých priečkach sa umiestnili malé a ľahké mestské elektromobily.

Hyundai Ioniq Electric vyjde priemerného európskeho vodiča na prevádzkových nákladoch na 385,49 € za rok. Podľa prieskumu najazdí za toto obdobie európsky vodič 19 000 km. To znamená, že 1 km stojí vodiča modelu Ioniq Electric 0,02 €, teda 2 centy. Prvý elektromobil od Hyundaiu za to vďačí najmä výbornej aerodynamike (Cx = 0,24), ako aj rozumnému naladeniu výkonu.

hyundai ionic electric specifikacie

A čo Tesla?

Vzhľadom na veľkosť, hmotnosť a výkon elektromobilov značky Tesla sa modely S a X umiestnili na nižších pozíciách. Najlepšie bol na tom Model S 70 s ročnými nákladmi 620 €, čo je ale vzhľadom na jeho špecifikácie výborná hodnota.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Analýza Ministerstva životného prostredia SR porovnáva celkové náklady e-áut a “spaľovákov”
Prieskum: Tesla je najšetrnejšia k životnému prostrediu. Čo ostatné automobilky?
Nissan zvýšil ceny nového Leafu kvôli veľkému zájmu. O koľko zdražel u nás?

SUV Tesla Model X obsadilo 98. miesto, keď majiteľ minie na jeho prevádzku priemerne 703 € za rok. Pre porovnanie, Audi Q7 4.0 l, ktoré sa približuje svojim výkonom Modelu X, vás vyjde na 1 970 €.

Kompletný rebríček vozidiel, aj s hodnotami vyprodukovaných emisií po započítaní emisií z výroby elektrickej energie, nájdete na portáli Sust-it.

Zdroje: Sust-it, Hyundai, titulná fotografia: autocar.co.uk

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Huraaa vsetci slovaci zalozia svoje domy, predaju organy a zacnu si kupovat elektroauta. Ved skora jazdia zadarmo….dokonca su lecnejsie ako fabia htp-)-)-)-)…

    • Huraaa…ty si ale idiot a super gadzo…! …ja ma elektromobil a nedam na neho dopustit… 1 euro na 100 km ! Servis? Ziaden ! …naklady na servis? 40 eur na 3 roky ! …Ziadne vymeny oleja filtrov ci sviecok !…elektromobil toto nema !…dole kopcom si ,,tankuje,, resp. rekuperuje energiu !…co ziaden muzejny spalovak nedokaze ! …studene starty a podobne bajky na elektromobil neplatia !… Takze hlupacik !…nemusis zakladat domy !…elektromobil si vies kupit uz od 25.000 eur !…cize je hlupak ten, co si kupy nejaky drahsi ,,spalovak,, !…spalovak a mozog toho hlupaka patria do muzea !

      • To co pises je blbost… „1 euro na 100km“ to mas spotrebu 8kwh na 100km? pri cene 1kwh – 0,12eur (nocny prud) to je cena 1 euro na 100km. Aky mas elektromobil? A zabudol si pripocitat cenu za bateriu… Alebo ta vydrzi vecne? Aky mas dojazd pri -20 na dianici pri rychlosti 140 km/h?

Pridajte komentár