Elektromobily od VW Group by mohli mať prenajímateľné batérie, čo by znížilo obstarávacie ceny

6

Plne elektrické modely značiek ako Volkswagen, Škoda či Seat by mohli byť v ponuke bez batérií, pričom batérie by si zákazník prenajímal, napríklad na báze mesačného paušálu. So základnou myšlienkou v tomto smere  prichádza člen rodiny Porscheovcov, ktorá stojí za koncernom Volkswagen Group.

Cena elektromobilov nielen v Európe je vo všeobecnosti stále značne vyššia ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut, pokiaľ ide o obstarávacie náklady. Napriek výraznému poklesu cien batérií v priebehu ostatných rokov, akumulátory stále predstavujú značné náklady v rámci vozidla, najmä v prípade stále najrozšírenejšieho typu li-ion batérií – NMC.

Aktuálne vydanie týždenníka Škodovácky odborář pritom v tomto smere prichádza so zaujímavou informáciou. Daniell Porsche (člen dozornej rady v Škoda Auto) z rodiny Porscheovcov, ktorá vlastní najväčší podiel v koncerne Volkswagen Group, podľa predsedu odborov v Škoda Auto Jaroslava Povšíka na nedávnom zasadnutí najvyššieho riadiaceho orgánu spoločnosti Škoda totiž prezentoval myšlienku prenájmu batérie v rámci koncernových elektromobilov.

Batérie určené pre elektromobily by tak boli vo vlastníctve koncernových značiek, pričom tie by ich zákazníkom prenajímali. Vstupná investícia zákazníka by sa teda týkala auta bez batérie, čo by znížilo jeho obstarávaciu cenu. Tento načrtnutý základný obchodný model by však musel byť ešte poriadne prepracovaný.

Povšík pritom naznačil, že vlastníctvo batérií by mohlo koncernovým značkám priniesť kontrolu nad životným cyklom batérie. A to vrátane ich používania ako stacionárneho úložiska energie, keď doslúžia v elektromobiloch, ako aj z hľadiska recyklácie, pretože tým by si mohol koncern z časti zabezpečiť nevyhnutné suroviny.

Niektorí takúto možnosť rušia, iní zavádzajú

Nuž sme zvedaví, či sa táto myšlienka v koncerne VW Group ujme. Batérie pritom na viacerých trhoch prenajímala aj automobilka Renault, túto možnosť však pred časom zrušila. Naopak čínska „elektromobilka“ Nio pomerne nedávno túto možnosť zaviedla. Napr. v prípade, že si zákazník kúpi vozidlo Nio, ktoré je bežne vybavené 70-kWh batériou bez takejto batérie, zaplatí za vozidlo cca o 8 500 € menej. Mesačný poplatok za prenájom 70-kWh batérie je pritom cca 120 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily onedlho nebudú drahšie ako spaľovacie autá, uvádza šéf koncernu VW
Renault zvažuje zavedenie technológie rýchlo vymeniteľných batérií
Elektromobily spravia z VW Group poskytovateľa elektriny. Vďaka obojsmernému nabíjaniu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. To si môžem pre zníženie nákupnej ceny vozidla prenajať aj pneumatiky, sedačky, karosériu, atď!!! Ale to takto smeruje ku klasickému lízingu! ……

  2. Somarina, ako traky a ve2mi neekologické…. Si zoberte, že tie elektrické autá sa začnú predávať 2 až 5 ročné bez baterky, ale druhý majiteľ si ho už nekúpi a zbytočne tie autá budú stáť niekde vonku a nakoniec ich aj zošrotujú… veľmi ekologické.,.. Tak isto, import takých áut je do iných krajín, ako Slovenska nereálne, jedine, že si doma poskladáte baterku, ale to by auto muselo byť lacné, že by sa to oplatilo…. čiže žiadne omladzovanie vozového parku, ako áut bazárových… Ja som ochotný kupiť bazárový elektromobil, hoc aj 10 rokov starý, ale len z origoš baterkou, nie bez nej!!! šak počkajte vy kokosi…. Prídu tu Čínske elektro a ani to prenajímanie nepomôže, a aj hľa, hneď spadne cena aj o 10k ….

    • Presne tak.
      Napríklad taký Wuling Hong Guang MINI EV má už 26 kWh batériu a cenu cca 6000€ bez dotácií. Kratšia verzia s menšou 14 kWh batériou je už v EU. Je zaujímavé že o novej verzii druhého najpredávanejšieho auta na svete sa u nás moc nepíše. Nový Wuling má pritom potenciál zmeniť globálny trh BEV na nepoznanie. Toto auto bude celosvetovo ovplyvňovať trh BEV, ako kedysi Chrobák. Ak budú mať európske automobilky aj naďalej takéto skvelé zmýšľanie, ako zodrať zákazníka bez poskytnutí rozumnej protihodnoty, narazia na Čínsky múr. A to rovno ich zadubenou hlavou. Ako ich ešte vyškolí Tesla ani nebudem hovoriť. Stačí pozrieť na rozobraté VW a Teslu a je hneď jasné, čo kto produkuje.

  3. Cena baterie 8500e, Cena za prenajom tej bat po dobu zaruky na 8r 11520e. Preco by som preplacal o 3020e/36% viac aby som mal dobru bateriu, ked mi ju garantuje aj 8r zaruka? Len aby som kupil auto o 8500 lacnejsie? Myslim ze zozeniem uver.leasing na 3 roky veselo pod 12%pa, ak mi chyba tych 8500 ku kupe.

    • Precízna úvaha. Bohužiaľ školstvo prechádza tuningom, aby väčšina obyvateľstva takúto logiku nedala. Moderná marketingová poučka prikazuje: skomplikuj ponuku a ostrihaj ovce.

Pridajte komentár