Tesly najpredávanejšími autami v Európe. Ako sa darilo elektromobilom na Slovensku?

10

Aktuálne boli zverejnené zaujímavé štatistiky, ktoré sa týkajú predajov elektromobilov v rámci Európy, ako aj Slovenska. Za mesiac marec sa pritom Tesla Model 3 stala najpredávanejším automobilom bez ohľadu na druh pohonu, Model Y bol tretí. Kvartálne výsledky elektromobilov na Slovensku žiaľ nie sú ani zďaleka také potešiteľné.

Spoločnosť JATO Dynamics, ktorá sa špecializuje na prieskum automobilového trhu, zverejnila zaujímavé výsledky ohľadom marcového predaja áut, resp. ich registrácií v rámci 27 sledovaných európskych trhov. Z nich vyplýva, že elektromobilom sa darí aj naďalej. Obzvlášť modelom značky Tesla, ktoré dosiahli donedávna nepredstaviteľné.

Automobily do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy) dosiahli trhový podiel 22 % (244 801 ks z toho vyše 150 000 ks elektromobilov), kým „dízle“ 18 % a autá na benzín 57 %. Tesla Model 3 sa pritom stala najpredávanejším automobilom bez ohľadu na druh pohonu (23 013 ks). A na treťom mieste skončila Tesla Model Y (18 968 ks), ktorá predbehla aj dlhoročný európsky bestseller VW Golf.

elektromobily predaje europa

Zdroj: JATO Dynamics

Model 3 tak potvrdil, že 1. miesto zo septembra 2021 a ďalšie zaujímavé umiestnenia, neboli náhodou. Celkovo medzi značkami skončila Tesla osemnásta (na európsky trh pritom aktuálne dodáva len 2 modely), keď prekonala napr. aj Daciu, Citroen, Fiat či Nissan.

Slovenské reálie

Spomínané štatistiky v rámci Európy sú žiaľ v ostrom kontraste s tým, ako sa darí elektromobilom na Slovensku. Ich hlboko podpriemernú adopciu u nás potvrdzujú aj výsledky predajov, resp. registrácií za prvý štvrťrok 2022, o ktorých informoval portál Webnoviny na základe údajov ZAP SR.

Za prvé 3 mesiace tohto roku bolo podľa ZAP SR na Slovensku zaregistrovaných 301 plne elektrických áut z celkového počtu 19 221 áut. Tzn. trhový podiel len necelých 1,6 %. Medzi výrobcami elektromobilov sa malo pritom najviac dariť značkám Kia, Mercedes-Benz a Škoda. Nie je nám však známe, či údaje ZAP SR zahŕňajú vozidlá od spoločnosti Tesla, ktorá u nás nemá zastúpenie. V minulosti sa registrácie Tesiel neobjavovali v týchto štatistikách.

Čo sa týka ďalších druhov elektrifikovaných áut, plug-in hybridov sa predalo vyše 400 kusov a „klasických“ hybridov viac ako 4 400 kusov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dosiahla ďalší predajný rekord aj napriek viacerým problémom
Na slovenský trh prídu nové elektromobily vďaka „novej“ značke MG
Rebríček najpredávanejších elektromobilov za rok 2021: Tesla, „Čína“ a tí ďalší

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Čo je na tom prekvapujúce. Cena nepustí, a na Slovensku väčšina ľudí robí za žobračenku… Tu sa elektromobilita začne rozširovať, keď sa začnú vo väčšom dovážať elektrické jazdenky zo západu…, čiže +5-10 rokov oproti masívnejšiemu rozšíreniu na západe…

  2. Predaju BEV veľmi pomáha aj to, že okrem racionálnych argumentov, funguje aj „pocit byť in“! Na to však skutočne majú viac prostriedkov v západnej časti Európy ako na Slovensku! Na druhej strane v súčasnosti vyrábané autá so spaľovacími motormi citeľne menej zaťažujú životné prostredie, ako tie staršie, a musíme to s nimi proste ešte nejaký čas vydržať!

  3. Nebude mat Tesla stale megauspesny marec/jun/sep/dec tym ze dodava auta vzdy najma na konci kvartalu ked dorazia lodicky?
    Ja tam vidim najuspesnejsiu Daciu Sandero ktora jedina stupla v marci 2 roky po sebe. +145%/+12% 🙂 TM3 klesla +50%/-3%
    Ale i tak je divne ze tabulka je k 27.3., to posledne 4 dni marca sa neuznavaju???

    • ano,je to tak,ale v tychto clankoch to bolo viackrat spomenute, preco je to tak (kvartalna vyroba pre EU v zavode v shangaji). JATO uzatvara statistiku po tyzdnoch, lebo ma asi hlasenie od predajcov po tyzdnoch, preto to konci nedelou 27.3

  4. Nuž ešte len príde šok pre EU automobilky, keď budeme čítať predajné čísla po skúšobnom nábehu Tesla Berlín. Toto je len zábavná ochutnávka. Keď som sa aktuálne bavil s predajcami dinosaurov, stále si s ICE hrdinsky veria 🙂

Pridajte komentár