„Šialené“ predajné čísla elektromobilov v Nórsku za december aj celý rok 2020

18

V Nórsku dosiahli historický míľnik, keď sa tam v roku 2020 po prvýkrát predalo viac „čistokrvných“ elektromobilov ako hybridných a spaľovacích áut dokopy. Rekordným bol aj samotný mesiac december 2020.

Nie nadarmo sa Nórsku hovorí „Mekka elektromobility„. Veď ide o krajinu s dlhodobo jednoznačne najvyšším predajným podielom áut do zásuvky či elektromobilov. A tento podiel neustále rastie, čoho dôkazom sú rekordy dosiahnuté v mesiaci december aj za celý rok 2020.

Skorá podpora rozvoja elektromobility v Nórsku už dlhodobo prináša ovocie. Cieľ predávať do roku 2025 už len automobily s nulovými emisiami sa pritom javí úplne realisticky. A svedčia o tom aj aktuálne štatistiky.

Veď v mesiaci december 2020, ktorý bol vôbec najúspešnejším pre automobily do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy), dosiahli tieto vozidlá neuveriteľný podiel 87,1 %. A to najmä vďaka elektromobilom s celkovým podielom 66,7 %. Tzn., že 2 z 3 predaných, resp. zaregistrovaných áut v decembri 2020 boli plne elektrické.

Aj celoročné rekordy

Celoročný podiel predaja elektromobilov a plug-in hybridov v Nórsku (2020) je pritom nemenej pôsobivý. Vozidlá do zásuvky totiž tvorili až 74,8 %. Opäť najmä vďaka elektromobilom s celkovým podielom 54,3 % (76 800 ks z celkovo 141 000 áut). Stalo sa tak vôbec prvýkrát, že plne elektrické autá prekonali súčet predajov hybridov a spaľovákov. V roku 2019 to pritom bolo 42,4 %. Celkové predaje počas „korona-roka“ 2020 v klesli v Nórsku medziročne len o 0,7 %.

Christina Bu z Nórskeho združenia elektrických vozidiel pritom predpovedá, že v tomto roku by mohli elektromobily dosiahnuť podiel 65 % z celkových predajov áut. A dodáva, že ak sa to podarí, cieľ pre rok 2025 (100 %) bude na dosah.

Čo sa týka konkrétnych modelov, najviac sa darilo elektrickému SUV Audi e-tron (9 227 ks), čo je dosť veľké prekvapenie. Druhá skončila Tesla Model 3 (7 770 ks) a tretiu priečku obsadila tohtoročná novinka Volkswagen ID.3 (7 754 ks). Aj na štvrtom mieste sa umiestnil plne elektrický model, a to Nissan Leaf (5 221 ks).

Zdroje: Reuters, Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dosiahla historické „predajné“ rekordy. Celoročný cieľ jej pritom ušiel o chlp
„Historický míľnik“: Na čerpačke nahradili všetky pumpy nabíjačkami pre elektromobily
Nóri kupujú elektromobily najmä z ekonomických dôvodov, uvádza EV Norway

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

18 komentárov

  1. V komentároch TESLA verzus „ostatný svet“ sa často objavujú posmešné až hanlivé vyjadrenia hlavne na adresu výrobcov BEV z Nemecka. Nórska štatistika ukazuje to, čo som si dovolil tvrdiť v poznámkach k týmto komentárom aj ja, že zákazníci sa na trhu rozhodnú, aké auto si kúpia, a že nie všetci si budú kupovať len špičkové Tesly.

      • A to podla ktorých piatich zákazníkov sú Tesly šrot?
        Alebo ináč – a čo tých pol milióna zákazníkov, ktorí si vlani kúpili tie „šroty“?
        A čo ďalšie státisíce „chudákov“ čakajúcich na nový model?
        Záloha zaplatená a čo teraz – dostanú šroty?

  2. „Druhá skončila Tesla Model 3 (7 700 ks) a tretiu priečku obsadila tohtoročná novinka Volkswagen ID.3 (7 754 ks).“ ????? Odkedy je 7754 menej ako 7700?

  3. Keď sa bavíme o Nórsku,bolo by dobré pre Slovákov uviesť výšku priemerného zárobku a všeobecné podmienky pri kúpe elektroauta v Nórsku!!Lebo toto je podobné ako uvádzať Arabské emiráty a ďalšie takzvané “ zlaté „ropné krajny za príklad nasledovania!Proste porovnávať neporovnatelné!!

        • Máš 100 % – nú pravdu, Anonym. Brutálne by to naštartovalo elektromobilitu. A neboli by žiadne „výzvy“, ktoré sa minú za pár minút.
          A neboli by žiadne špekulácie typu – kúpim si maličké čínske EV za 8100 €, mínus 8000 dotácia a mám nové auto za stovku.
          A pri predpokladaných predajoch by to štátnu kasu určite neohrozilo.
          Nuž – chýba „politická vôľa“, na programe dňa je okrem Covidu spústa iných, „dôležitejších“ tém.
          A možnože u štátnych ekonómov rezonuje iná téma – EV ohrozujú štátny rozpočet tým, že majitelia EV už nemusia nikdy platiť spotrebné dane z fosílnych palív, + vlastné elektrárne na strechách domov…
          No hrôza, veď uznajte… !

Pridajte komentár