K dispozícii máme konečne jedny z najzaujímavejších štatistík ohľadom elektromobilov, a to ich predaje za rok 2021. Ako sa dalo čakať, tie medziročne opäť výrazne rástli. A prekvapením nemôžu byť ani popredné priečky v rebríčku najpredávanejších modelov a značiek.
Portál Cleantechnica spolupracujúci s analytikmi z EV Volumes zverejnil štatistiky globálneho predaja elektromobilov a plug-in hybridov za rok 2021. Z nich sa dozvedáme, že v sledovanom období sa celosvetovo predalo bezmála 6,5 mil. áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy), čo predstavuje medziročný nárast o 108 %. Z toho bolo 71 % elektromobilov (cca 4,6 mil. ks).
Čo sa týka trhového podielu, automobily do zásuvky dosiahli 9 % (rok predtým 4 %). V prípade elektromobilov to bolo 6,1 %. A rekordné posledné mesiace roku 2021 naznačujú, že rastúci trend bude pokračovať. Veď napr. v decembri sa predalo dokopy vyše 900 000 elektromobilov a plug-in hybridov, čo znamenalo podiel 15 % (elektromobily: 11 %).
No ale prejdime už ku konkrétnym modelom a značkám. Asi neprekvapí, že najpredávanejším modelom spomedzi áut do zásuvky sa stal elektromobil Tesla Model 3 (500 713 ks), ktorý získala tento titul už po 4-krát v rade. Na druhom mieste skončil cenovo dostupný čínsky elektrický bestseller Wulling Hong Guang MINI EV (424 138 ks), ktorý začína na cene cca 3 800 €.
Ako sa tiež dalo očakávať, do popredia sa derie tretia Tesla Model Y (410 517 ks), ktorá má potenciál pokoriť tento rok svojho staršieho súrodenca Model 3. Najpredávanejším „Európanom“ je na 4. mieste s výrazným odstupom Volkswagen ID.4 (121 631 ks). V prvej štvorke sú teda len elektromobily.
Najpredávanejším plug-in hybridom je čínsky BYD Qin Plus PHEV (111 553 ks), ktorý obsadil 5. miesto celkového rebríčka áut do zásuvky. V top 20 pritom nájdeme len 4 plug-in hybridné modely – 3 čínske a 1 japonský. Čo sa týka príslušnosti, v top 20 sa nachádza 11 čínskych modelov a 3 európske, 2 americké, 2 japonské, ako aj 2 juhokórejské modely.
Najúspešnejšie značky a koncerny
Cleantechnica + EV Volumes tiež zverejnili štatistiky predaja elektromobilov a plug-in hybridov podľa značky a koncernu. Ako máme možnosť vidieť, Tesla je značkou č.1 (936 172 ks). Na druhom a treťom mieste sú čínske značky BYD a SGMW (alias Wuling).

Zdroj: EV Volumes via Cleantechnica
Ak berieme do úvahy koncerny, prvá je spoločnosť Tesla (936 172 ks) ako výrobca elektromobilov jednej značky, druhý je Volkswagen Group (757 994 ks). Na treťom a štvrtom mieste nájdeme čínske koncerny SAIC (683 086 ks) a BYD (593 878 ks).
Keď sa zameriame len na predaje elektromobilov v rámci koncernov, lídrom je opäť Tesla (936 172 ks), nasledovaná spoločnosťami SAIC (609 730 ks), Volkswagen Group (451 131 ks) a BYD (323 143 ks).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily po prvýkrát v histórii prekonali predaje dízlov v rámci západnej Európy | 12/2021
Elektromobily by mohli byť v Európe predávanejšie ako spaľováky už do 3 rokov, vyplýva zo štúdie
Tesla pokračuje v prekonávaní predajných rekordov. Dosiahla rekordný kvartál aj rok
4 komentáre
No čo, asi to tak bude! … 🙂
Trošku sa v tých rebríčkoch miešajú hrušky s jablkami, prípadne by sa dalo pripomenúť, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Dáva sa rovnaká váha modelom ako Wulling za cca 3 tis € a Tesle 3 či Y za cca 50-70 tis € resp. Tesle S, X, Mercedesom a Audi za 100+ tis €. Chýba mi tam zohľadnenie sumy predaja v € a zisku v %.
No čo, asi to tak bude! … 🙂
Nuz je to statistika predajov podla modelov, znaciek a koncernov..
Jedine, co ma tam rusi su tie hybridy..to su naozaj hrusky medzi jablkami, ktore tam netreba ratat.
V kazdom pripade vidiet ako velmi sa ta cina zlepsila a ako kratko potrva, kym nasi dinosauri vypadnu uplne z hry. Nuz co uz, machrovat z predoslych uspechov 20-30 rokov bolo naozaj prehnane a hlupe.