Autá do zásuvky prevýšia v Európe spaľováky do roku 2030, uvádza sa v štúdii

33

Poradenská spoločnosť PwC Strategy& vykonala štúdiu v oblasti elektromobility, konektivity a autonómneho riadenia. Najzaujímavejšie výstupy sa pritom týkajú predovšetkým expanzie elektrických vozidiel.

Predaje elektrických vozidiel neustále rastú, aj keď predaje áut vo všeobecnosti klesajú. A to je z hľadiska masovejšieho rozvoja elektromobility veľmi pozitívny signál. Celkovo však predaje elektromobilov dosahujú len zlomkové hodnoty. Na druhej strane, stále viac a viac trhov začína vykazovať zaujímavé čísla. Najmä v Škandinávii a západnej Európe.

Elektromobily na vzostupe

Podľa štúdie PwC Strategy& Digital Auto Report, v Európe a USA dorovnajú elektromobily hybridné autá v roku 2025, a to z hľadiska počtu nových registrácií. O 5 rokov neskôr už majú „čistokrvné“ elektromobily prevažovať nad hybridmi. V Číne to tak je už teraz.

Podiel novo registrovaných elektromobilov má do roku 2030 dosahovať 40 % z celkových 16 miliónov automobilov, ktoré sa majú predať za rok. A spolu s plug-in hybridmi majú v tomto období prevládnuť nad spaľovacími vozidlami.

Za úspechom elektromobilov v Číne stoja investície do celého výrobného reťazca. Tamojšia vláda zároveň podporuje e-autá reguláciou počtu vydaných licencií na spaľovacie vozidlá. Európe má výrazne napomôcť nová emisná politika, ktorá sa začne napĺňať od budúceho roka. Bez predaja elektromobilov pritom automobilky nedokážu plniť stanovené emisné normy, uvádza partner PwC ČR Pavel Štefek.

Vysoká miera konektivity

Čo sa týka oblasti konektivity vozidiel, v roku 2030 by mala vedieť nadpolovičná väčšina áut v prevádzke komunikovať s bezdrôtovými telekomunikačnými sieťami. Už od roku 2018 sú pritom aspoň 3G konektivitou vybavené všetky nové autá, uvádza sa v štúdii.

Autonómne vozidlá majú pomalšie tempo

Najpomalší rozvoj sa podľa PwC očakáva v oblasti autonómneho riadenia. Jeho nástup má totiž brzdiť legislatíva a nutnosť obrovských investícií do vývoja. Napriek tomu má byť v Európe v roku 2030 registrovaných 25 % nových áut s úrovňou autonómneho riadenia 4 a 5 (5 je najvyššia). Tzn., že tieto vozidlá sú schopné plne autonómnej jazdy a nepotrebujú volant ani pedále.

Zdroj: Idnes   

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zákaz spaľovacích áut sa stal agendou EÚ. Slovensko je proti
Za predaj elektromobilov a plug-in hybridov v EÚ dostanú automobilky bonusy
Automobilkám hrozia kvôli emisiám obrovské pokuty. Ktorým najviac?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

33 komentárov

  1. Nerád uzatváram stávky. Proste to nemám v povahe.
    Ale tentoraz by som sa bez zaváhania stavil, že nové EV nad spaľovákmi pravládnu skôr ako v r. 2030.
    Dávam do „placu“ 10 rokov odteraz, t. j. rok 2029.
    Mám niekto chuť sa staviť?

    • Pobavilo ako ten článok nieje taka kúpna sila + dotacie+migracia+fin.kríza+ súd okolo patentov na baterky a ďalšie serepeticky ….ale kľudne sa s tebou stavim keď prehra s dáš mi 1€ ak prehra dám ti 1000€ ten článok je tak isto optimistický ako prvé zverejnené datumi o tom kedy bude tesla v predaji…. Nič viac nič mene

      • Ponuka je veľmi atraktívna, ale iba pre mňa. Takže beriem 1€ proti 1 €.
        Vysvetlím – tie nárasty predajov EV totiž určite nebudú lineárne, dokonca ani exponenciálne.
        Dôjde totižto k istému zlomu (je mi úplne jedno, že väčšina ľudí s týmto názorom nesúhlasí) a ľudia už prestanú mať o spaľováky záujem a celé sa to „zrúti“. Tiež sa tomu hanlivo hovorí stádovitosť…
        Ide len o to, kedy k tomu príde. Ak to bude skôr ako za 10 rokov, vyhral som 1 €.
        Napíšem príklad: V r. 2010 som sa dostal k informáciám o LED žiarovkách. Dovtedy sa dali kúpiť iba klasické vláknové a boom boli úsporné žiarivky s ortuťovou náplňou, 80 % nou úsporou energie a obmedzeným počtom „štartov“.
        LED ky sa dali kúpiť iba cez internetové obchody (kúpil som ich do celého bytu), boli to SMD žiarovky, ľudovo nazývané kukurice. Nikto tejto novinke neveril.
        Dnes sa už snáď ani iné žiarovky kúpiť nedajú. Majú tvar klasickej žiarovky. Podotýkam – neprešlo 10 rokov…
        Iba na okraj – nesúvisí to s predajom EV – najmodernejšie svietidlá na autách sú LED. Dnes je to príplatková výbava. Dokedy? Halogény tiež skončia v múzeu. Ako aj spaľováky…

        • Prepáč ale porovnávať ziarovky/produkt skoro „dennej“ spotreby s cenou do 10€ a výrobok dlhodobej investície za niekoľko tisíc € je scestné, alebo máš dojem ze cca 51% slovenských/europskych domácností ma možnosť do 10r kúpiť elektromobil? Ak budeme vychádzať zo „štúdií o priemernej mzde“ tak by to bolo ešte reálne ale pri reálnej mzde sa sen rozpliva a nejde len o dôveru/spolahlivost/skúsenosti s elektromobilmi ale hlavne ze do 10r nebude skoro žiadny trh z „jazdenkami“ ktorý je ročne podstatne väčší ako predaj nových áut. X ľudí zabuda nielen na to ze nemáme dostatok dobíjaciek(nedávny článok o čakaní v USA na nabitie) ale zabuda/nevie sa ako sa elektrika vyrába distribuuje….
          Apropo ešte aj v dnešnej dobe určite domácnosti svietia s klasickými žiarovkami.
          Ps:kurz som ti dal preto tak výhodný pretože som si svojím tvrdením viac ako istý(ešte by im to mohlo vyjsť ak by do tej štatistiky rátali aj hybridy) článok považujem za čisto reklamný ako predvádzacky E. Muška….

          • OK Rasťo, bavme sa ďalej. Teda, vyjasnime si pravidlá stávky.
            Takže – hybridy nebudeme brať do úvahy (mimochodom – ja mám hybrid), iba autá do zásuvky, t.j. EV a PHEV.
            Ale dôležité je vyjasniť si jednu vec – v článku sa píše o pomere novoregistrovaných (!!!) áut. Príklad (vymyslený):
            – v r. 2020 sa zaregistruje 98 % spaľovákov a hybridov a 2 % EV a PHEV,
            – v r. 2021 bude pomer napr. 95,5 % ku 4,5 %
            atď. atď.
            Ide o to, kedy sa tento pomer vyrovná na 50 % ku 50 %. OK?
            Takže nie porovnávať všetky doteraz zaregistrované autá (v SR vrátane starých hrdzavých škodovíc a Favoritov ešte z obdobia socializmu), ktoré sú „na číslach“, tj majú EČ, po starom ŠPZ, ale porovnávať nové registrácie. OK?

          • Ešte jedna vec – nedostatku elektriny by som sa nebál. Veď prudko klesajú ceny fotovoltaických panelov a ľudia do toho investujú. Jasné, že nie všetci, ani LEDky nemajú všetci a ani tak skoro mať nebudú.
            A auto sa bude síce nabíjať celú noc (zo zásuvky 230 V), ale nabíjať sa bude výkonom asi ako má príkon rýchlovarná kanvica, alebo žehlička, alebo automatická pračka…

          • Ešte sme zabudli na jednu kategóriu – vodíkové autá. Dnes ich síce jazdí iba pár tisíc, ale – za 10 rokov?
            Takže: EV + PHEV + F-CELL.
            OK?

    • Iste. A to je na nich práve to sympatické.
      Veď ekonomika mnohých iných štátov stojí na rope a žiaden iný z nich nepodporuje elektromobilitu. A či?

    • Ropu bude stále treba ci už v kozmetike alebo na výrobu obalov/plastov, takze by im to až tak neuškodilo…..otazka je co by sa robilo z „odpadom“ benzi/nafta…..

      • Heh to je fakt inteligentná odpoveď už na inej stránke som podobným ako ty vysvetľoval/pýtal ako to chceš hu riešiť? Máš na výber
        1. atómovú – každý poznáme jej nevýhody a riziká takže stavať ďalšie….
        2 vodné – ekológia ešte ako tak ale čo tak prirodzene biotopy??? To asi nebude to práve ci?
        3 veterna- nastuduj si ich vpliv na úbytok vtáctva v ich okoli+ich údržba….
        4 slnečné – konektory umiestnené na zastavané plochy sú viacmenej medostacujuce, pokus s vozoukov pokrytou solárnymi článkami dopadol katastrofálne, takže opäť nezostáva nič iné len ničiť zeleň a stavať nove
        5 spaľovanie biohmoty – je ekologickejšie a pre stavanie uholnych elektrárni nieje až také zložité….len vzniká otázka a co budeme jest my?
        A v konečnom dôsledku ako naplánovať odber vyrobenej energie do elektrickej siete? A to nehovorím o účinku zvýšeného elektro smogu a eletromagnetizme na koncového užívateľa teda tzv. ľudí……

  2. kedže sa na tvoje posty nedá už odpovedať ….

    začnem od konca :
    vodík … je/bol to svetový ekologicky favorit …. apropo vieš prečo sa od neho zatiaľ upustilo ? automobilky zistili , že nebezpečenstvo výbuchu pre posádku je príliš veľké. Vodík je tak riedky plyn že už minimálna netesnosť znamená jeho únik a kedže je vodík výbušný …… tak isto zatiaľ nevymysleli bezpečný system spaľovania ktorý by ochránil posádku po havárii.

    k tej elektrike som dal iný post dlhší post ….apropo zabudol som v ňom napísať ,že budovanie nových „nabíjačiek“+výstavba elektrárni+kilometre rozvodných káblov a upráva siete sa neskor premietne do ceny vozidiel a elektriny ….

    a teraz to najlepšie a najhlavnejšie prečo som písal že článok je reklamný :

    nadpis bombasticky hlása :
    Autá do zásuvky prevýšia v Európe spaľováky do roku 2030, uvádza sa v štúdii

    v článku sa však už píše:
    Podiel novo registrovaných elektromobilov má do roku 2030 dosahovať 40 % z celkových 16 miliónov automobilov, ktoré sa majú predať za rok. A spolu s plug-in hybridmi majú v tomto období prevládnuť nad spaľovacími vozidlami.

    takže rátajú aj hybridy takže by ti to aj tak nevyšlo …

    ale k podstate, tvoja predpoveď ešte stále „môže“ výsť stačí ak vlády zblbnú z tlaku „gretysmu“ a zacnu este viac obmedzovať výrobu klasických motorov ….

    ibaže to sa úplne nedá týto „rádoby ekológovia“ stále zabúdajú na to ,že motory to nie sú len osobne auta a bohužiaľ tie „osobáky“ nie sú najväčší znečisťovatelia treba si porovnať letectvo/lodnú dopravu/železničnú+autodopravu ….a to všetko porovnať so splodinami vyrábanými armádou usa a budeš prekvapený 😀

    ps moje statusy neobhajujú spaľovacie motory len sa snažím poukázať, že „elektrika“ nieje „momentálne“ to pravé orechové …

    • Fajn. Máš prehľad, to sa musí nechať. Ale…
      Ale prakticky všetko, čo si doteraz napísal, boli iba negácie. Článok bol reklamný, vodík je výbušný, iné druhy dopravy ako osobná doprava sa neriešia. Zvýšená výroba áut a elektriny sa premietne do cien (zrejme si mal na mysli, že ceny pôjdu hore – tu nesúhlasím, zvýšená výroba čohokoľvek, nielen áut a elektriny, tlačí ceny dole!).
      Tvoj záver – elektrika nie je to pravé orechové. Zase negácia.
      A čo je teda v tvojich očiach ten správny smer, to „pravé orechové“?

      • Zo zvýšením cien nesúhlasíš? No neviem čo by ti povedali „firmy“ ktoré budú prekopávať a budovať infraštruktúru aby sa pokryli nároky užívateľov , alebo máš inú predstavu kam sa to premietne ?
        …výroba áut sa nezvýši len sa zmení pohon …
        apropo zabúda sa pri rôznych „štúdiách“ na to akú máme zásobu/výskyt vzácnych zemín na výrobu batérii mame (podla mňa momentálne achillova päta nápadu)
        Áno zameral som sa na negácie celo „projektu“ a to zámerne aby sa určitým „snílkom“ otvorili trochu oči ,že ono to nieje zas také „ružové“
        apropo ešte ma napadá ako budu tie nove továrne hlavne na batérie fungovať keď sa do nich oprie „gretka“ s 0 stopou uhlíku …

        správny smer??? to pravé orechové ??? fakt zložitá otázka jednoznačne sme sem dospeli vďaka poklesu cien motorizácie (auto si môže dnes dovoliť kde kdo a jazdia koľkokrát v zúboženom stave) ,nenažranosti nás ľudí vyrábať/predávať/byt bohatší ….
        takže „možno“pravý opak tohto smeru vybudovať funkčnú mhd trolejbusy/elektricky starší ľudia by ti vedeli vysvetliť ako fungovala keď nebolo toľko aut a spoje chodili 5-7min v noci 15-30min + fungovala nadväznosť spojov takže dostať sa z jedného konca mesta na druhy nebol problém

        dhd by kľudne mohla zostať na „spalovakoch“ kým sa nenájde lepší pohon
        odstránil by si zápchy a znateľne aj čistotu ovzdušia v mestách …najväčšie – by bolo že by si potlačil/zasiahol do práva osobného vlastníctva

        Ale ako som už viac krát napísal v zámene spaľovacích motorov za elektromobily nevidím „blahodarný“ účinok pre planétu/obyčajných ľudí ……….skôr to vnímam opačne zrušiť/zakázať niečo aby sme mohli vyrábať to „naše“ a peniaze sa sypali tým správnym smerom ….

  3. Rasto, s tým elektrosmogom a elektromagnetizmom si ma dostal.. To si kde vyčítal? Nejaké ezotericko konšpiračné „vedecké“ fórum?
    Úplne súhlasím s JD a som tiež ochotný sa staviť, že do roka 2029 bude väčšia polovica novoregistrovanych osobných áut v EÚ „do zásuvky“ rozumej elektromobily + plug in hybridy. A inak, autour to takto isto jasno píše s výnimkou roka.
    Ohľadom nových elektrární, Slovensko má už dnes prebytok elektriny, a jej nakupovanie zo zahraničia, alebo predaj je len otázkou biznisu. (pohyby cien na burze)
    Nedovolím si tu kalkulovat, či budeme, alebo nebudeme potrebovať nové elektrárne kvôli EV, ale som si istý, že vyšší dopyt po elektrine a možnosť nákupu solárnych systémov zníži ceny. Ďalej, ako som už vysvetľoval inde : problém atómovej elektrárne spočíva v jej nemožnosti rýchlo regulovať výkon, vďaka čomu musíme mať iné (hlavne fosílne) elektrárne na vyrovnanie tohto náporu. Nočným nabíjaním sa spotreba vyrovná (respektíve sa znížia výkyvy spotreby medzi dňom a nocou), takže je vysoko pravdepodobné, že nebudeme potrebovať iné elektrárne a tie atómové budú bezpečnejšie bežať nonstop na nominálny výkon, čím sa ušetrí veľmi veľa peňazí, ľudí aj elektriny. Takže je možné, že Slovensko bude naozaj sebestačné bez ďalšej výstavby jadrových, alebo fosílnych elektrární. Problematika je ale veľmi komplexná, takže by som ocenil vedeckú prácu slovenských energetikov, ktorí by sa mohli k tomu vyjadriť nejakým serióznym a nezaplatenym článkom.

    • XD takže podla teba „elektrosmog a elektromagnetizmus“ neexistuje ???? tak teraz som sa zasmial ja ako popierať niečo tak elementárne je pre mňa tak detinské….

      Elektrosmog: naštuduj si čo vyžaruje tvoj mobil,televízor monitor,počítač atd. ..záhada prečo sa pri elektro výrobkoch uvádza take „ezoterické a konšpiračno vedecké udaje“ ? prečo spomínam pri elektro autách ??? žeby kvôli ich „Rádiokomunikácii“ s telefónmi/satelitmi a pod (autonómne vozidla)
      elektromagnetizmus : vyžaruje každý elektro vodič „pod prúdom“…..

      a operovať „momentálnymi číslami“ výroby elektriky no neviem si to bude stačiť na pokrytie našej spotreby v roku 2030

      • Ehm.. Nepopieram existenciu elektromagnetizmu Rasťo a nevolám sa XD 😉 Len nerozumiem, prečo spájas elektromagnetizmus s ekológiou. Elektromagnetizmus je prirodzená vlastnosť zeme, takže riešiť nejaký vplyv na človeka je úplne bezpredmetné. Ak myslíš ďalej elektrosmog ako rádiové vlnenie, tak áno, rádiové vlnenie môže byť nebezpečné – hlavne to z mikrovlnky, čo ale málokto rieši a namiesto reálneho nebezpečenstva plaší ľudí svojimi nepodlozemymi teoriami o škodlivosti rádia alebo WiFi. Rasťo povieš mi pravdu, keď sa ta opýtam, či používaš mobil? A prikladas si ho ku hlave?

        • XD je smailik nie meno
          zrejme nečítateš pozorne pripadne čítaš len to čo chceš ….. elektro smog/elektromagnetizmus nespájam s ekológiov ale s rozmachom elektromotorizmu …

          „prirodzená vlastnosť“ je aj obsah „skleníkový plynov“ a uhlíka v ovzduší tak potom prečo sa podla teba teraz rieši ?!?!

          heh „mikrovlnky“ sa používajú cca 60r ale doteraz nebola žiadna studia ako ich použivanie vplýva na ľudsky organizmus ….

          inak podobnymi argumentami ako ty obhajuješ „elektromobilitu“ nedavno obhajovali :cigarety,rychle občerstvenia,masť,udene,vajcia,mlieko atd.

          telefón si k hlave prikladám ako každý ,no tak isto si ho vyberám podla žiarenia a nie podla značky atd.

          ok v tejto diskusii som pravdepodobne vyčerpal všetky moje argumenty ak chce niekto silou mocou veriť že výroba a prevádzka EM bude bez zaťaženia atmosféry a planéty a živých tvorov tak nech tomu verí čas ukáže kto sa mýlil a kto nie.

          ps všetko to čo som napísal nebola a ani nemá bit obhajoba spaľovacích motorov

  4. Rasto prepáč, ale nikdy som nenapísal, že elektromobilita je ekologická, ale len ekologickejsia ako spaľovanie ropy.
    A s tými cigaretami si to trošku prehnal, k tomu neni čo dodať 😉 alebo XD teda.
    Ďalej som nepísal, že používanie mikrovlnky je nebezpečné, ale ze „rádiové vlnenie z mikrovlnky môže byť nebezpečné“ . Ale keď chceš, rozširujem to teraz na tvrdenie, že mikrovlnkove rádiové vlnenie je nebezpečné, lebo môže veľmi ľahko unikať aj zo zavretej mikrovlnky, takže keď si pri nej veľmi blízko ohreje a zničí niektoré bunky v tele.
    Tým chcem povedať, že mikrovlnka, ktorá tu je už 74r, (a je ďaleko viac nebezpečná ako rádiové vlnenie WiFi, rádia, alebo GSM,) tu stále je, čo je dôkazom, že ľuďom vôbec neprekáža jej nebezpečenstvo, ale práve naopak, uľahčuje im život. Napokon ako je to aj s mobilmi, ktoré dnes rovnako používa každý. Takže tvoj argument, že by sa malo zabranit rozvoju elektromobilizmu, lebo produkuje elektrosmog je podľa mňa úplne zcestný. Nakoľko vybavenie áut GSM a GPS chipmi nie je spojené s elektromobilitou, ale s autami všeobecne. Pretože, podobne ako mikrovlnka a telefón, uľahčuje život aj „pripojené“ auto, ktoré môžeš napríklad nájsť na parkovisku vďaka GPS, GSM,..

    • s cigaretami som to vôbec neprehnal stačí si pozrieť reklamy kde cigarety boli odporúčané lekármi 🙂

      poukazujem len na to že nie všetko čo uľahčuje život v apriori neznamená že neškodí živým organizmom.

      uff prosím ta odcituj niektorý môj koment kde som napísal že elektromobilizmu by sa malo brániť …jedine čo a prečo som tu písal je a bolo aby si určite tipy ludi uvedomili ze elektromobilizmus nás nespasí no a ty a JD ste to viacmenej zobrali „osobne“ 🙂

  5. A k tomu „pravému orechovemu“ – áno, elektromobil nie je riešenie konzumizmu a pohodlnosti. Ale tu ľuďom nezakazes, ak nie si komunista, alebo diktátor, ktorý zruinuje ekonomiku, tak, že ľudia na autá jednoducho nebudú mať.
    Áno, ekológicka doprava pre mňa je bicykel, kolobežka, pripadne menej (no stále viac eko) MHD, ale nemôžeš použiť argument, že starí rodičia by nám vysvetlili.
    Lebo keby starí rodičia mali možnosť jazdiť autom, jazdili by. Navyše MHD pred 50r určite nejazdila hustejšie, alebo v kratších intervaloch ako dnes napríklad v BA. Takže to riešenie orechové je podľa mňa vo vzdelávaní ľudí, nie v zakazovani, ani obmedzovaní peniazmi.
    No sú už projekty v istých mestách, kde sa rozhodli namiesto výstavby nových ciest a obchvatov nainvestovať ten istý balík peňazí do MHD a funguje to. Na to ale dnešného Slováka treba pripraviť.. Lebo je chudák stále v tom, že MHD je pre socky a svoje sebavedomie si zvýši veľkým autom ;(

    • neveril by si hustota a sieť bola omnoho prepracovanejšia v každom meste , ako je momentálne v ba a to len z toho dôvodu že nebolo toľko aut …….skus si zistit preco sa porusili spoje mestke,medzimeske a to nielen autobusy ale aj vlaky.

      v nasej rodine nebolo auto do 85teho a neuveríš ani nejako nechýbalo 🙂

      nikomu nič nechcem brat/zakazovať som pripravený aj na elektromobilitu

  6. Preháňaš to, Rasťo. Napísal si doslova:
    – elektromagnetizmus : vyžaruje každý elektro vodič „pod prúdom“…..
    Ale do jaskyne sa vrátiť nechceš, pravda? Svietiť fakľou, zohrievať sa a variť na otvorenom ohni. Aj komentáre píšeš pomocou elektricky „poháňaných“ vecičiek…
    Vieš, všetky tie domáce spotrebiče a elektromobily sú úplne „šuviks“ oproti elektrickým lokomotívam.
    Tam existujú tak neskutočne obrovské elektrické výkony, ktoré si laik, zmýšľajúci rádovo v kilowattoch a stovkách kW nedokáže ani predstaviť. Rušňovodič sa nachádza celú šichtu iba pár metrov od tohto diania. A myslíš, že vplyvom tohto „elektromagnetického smogu“ trpia nejakými chorobami z povolania?
    Odpoveď je – nie. Jeden môj starší príbuzný bol rušňovodič a do dôchodku išiel zdravý ako repa.
    Nevravím, že šíriš poplašné správy, ale – preháňaš to, Rasťo.
    Plne súhlasím s tým, čo píše Lubo.
    A naša stávka platí. Aby si sa nečudoval, ako rýchlo ju prehráš, Rasťo! Držím ti palce, ale moc ti to nepomôže. Vieš?

    • hmmm štatistiku zakladať na jednej osobe to je trochu konšpiračne nie ?
      zamestnaní v ktorých sa pracuje s vysokonapäťovou elektrikou je podstatne viac a fungujú v nich určite obmedzenia. No a rozoberat choroby z povolania je uplne nieco ine.

      čo sa týka stávky čudovať sa nebudem uvidíme ako sa to ešte zamieša ….. neviem či sleduješ spravy ale v automobilizme hlásia utlm „ževraj to ma spojitosť s emisiami“ nezachytil som to cele……

      no a na koniec je vtipne ako sa tu v europe snažíme niečo obmedzovať keď 4 najväčšie staty/ekonomiky na to **** 🙂

      • Práveže sledujem dianie v automobilizme dosť podrobne. Ale keď povieš A musíš povedať aj B. Celkové predaje vykazujú mierny útlm, ale predaje áut „do zásuvky“ vykazujú prudký nárast. OK?
        A na čo ako tie 4 najväčšie staty/ekonomiky **** ?
        Daj, nech ti to viem potvrdiť. Pracujem totiž už niekoľko rokov v Nemecku a služobne navštevujem prakticky tie isté firmy.
        A vidím, že tu nabíjačky rastú ako huby po daždi – ako vo firmách, tak v obchodných centrách, tak na parkoviskách…
        A občas vidím, ako sa po meste (Stuttgart) preháňajú skúšobné autobusy. Ako hybridné, tak vodíkové, tak baterkáče. Samozrejme značky Mercedes…

      • Dúfam, že si medzi tie 4 najväčšie ekonomiky nerátal Čínu, kde sa predávajú neskutočné množstvá BEV.
        A či sa Rusko dá rátať medzi najväčšie ekonomiky – no neviem.
        USA poskytujú obrovské dotácie ako na federálnej úrovni, tak aj na úrovni jednotlivých štátov.
        Takže – ktoré 4 teda?

        • čina,usa,india,rusko ..apropo nieje podstatné koho ty alebo ja považujem za ekonomiku ,podstatne je ze ekonomické servery ich tak berú.
          skus linknut ten tvoj zdroj kde sa uvádza nejaké neskutočne číslo ja som zatiaľ nič také nenašiel ….ale ak budeme vychadzat z tohto : …crevue.sk/a/Po-znizeni-dotacii-v-Cine-globalny-predaj-elektromobilov-prvykrat-pokleso…a prepocitame to s tymto :…utoviny.sk/novinky/119312/celosvetove-predaje-aut-v-roku-2018-zaznamenali-rast-ale-najvacsi-trh-ustupuj…
          tak tvoje „neskutočne čislo je len ………

          apropo dnes sa mi dostal tak trochu náhodou tento článok …. ale asi to bude zas nejaký hoax …utoviny.sk/novinky/120457/vo-svedsku-kolabuje-siet-kvoli-elektromobilo… podotýkam že švedi sú v tomto priekopníci… ..

Pridajte komentár