Čínske elektromobily ORA sa majú chystať do EÚ. „Nahradia“ BMW i3?

3

Do Európy má prísť ďalšia čínska automobilka, a to Great Wall Motors, ktorá je tiež partnerom koncernu BMW. Dočkať by sme sa pritom mohli aj malých cenovo dostupných elektromobilov značky ORA.

Portál Pushevs prichádza so zaujímavými infomáciami. Uvádza totiž, že značka ORA sa chystá aj na európsky trh. S prienikom na starý kontinent by jej mohol pomôcť koncern BMW Group, ktorý má v Číne s automobilkou Great Wall Motors spoločný podnik.

V rámci tohto partnerstva sa bude v Číne vyrábať aj elektrické SUV BMW iX3, ktoré bude odtiaľ distribuované tiež do Európy. Podľa Pushevs sa pritom „hovorí“, že elektromobil ORA R2 by mohol nahradiť dobré známe BMW i3, resp., že na jeho základe vyrastie nová generácia „i-trojky“. To môže znieť na prvé „počutie“ málo pravdepodobne, ale v dnešnej dobe plnej partnerstiev, aliancií, spájania sa a znižovania nákladov to nemusí byť nič nereálne.

Pod Great Wall Motors patrí aj batériová spoločnosť Svolt, ktorá v máji predstavila batériu bez obsahu drahého a kontroverzného kobaltu. Tá má rámci elektromobilov ponúknuť životnosť cez 1 000 000 km. Takže teoreticky by sme sa týchto batérií mohli dočkať minimálne prostredníctvom v Európe predávaných elektromobilov ORA. A v prípade nového modelu i3 by malo na čom stavať aj BMW.

Špecifikácie elektromobilov ORA

Značka ORA má vo svojom portfóliu aktuálne 2 „metské“ modely – R1 a R2 a chystá aj crossover iQ. 5-dverový hatchback ORA R1 sa pritom dočkal aktualizácie. A toto sú jeho vynovené špecifikácie:

  • Dĺžka: 3.495 mm
  • Šírka: 1.660 mm
  • Výška: 1.560 mm
  • Rázvor: 2.475 mm
  • Hmotnosť: 977/990/1.000 kg
  • Dojazd: 301/351/405 km (NEDC)
  • Batérie: 28,5/33/37 kWh
  • Motor: 35/45 kW (výkon), 125/130 Nm (krútiaci moment)
  • Maximálna rýchlosť: 102 km/h
  • Palubná nabíjačka: 6,6 kW
  • Rýchlosť nabíjania (na DC nabíjačke): 30 – 80 % za 30 min
  • Cena (na čínskom trhu bez dotácií): cca od 10.500 – 13.000 €

Značka ORA nedávno predstavila aj svoj ďalší model ORA R2, ktorý má nasledujúce špecifikácie:

  • Dĺžka : 3.625 mm
  • Šírka : 1.660 mm
  • Výška : 1.530 mm
  • Rázvor: 2.490 mm
  • Hmotnosť: 1.010 / 1.032 kg
  • Dojazd: 360/401 km (NEDC)
  • Batérie: 34/38 kWh
  • Motor: 35/45 kW (výkon), 125/130 Nm (krútiaci moment)
  • Maximálna rýchlosť: 102 km/h
  • Palubná nabíjačka: 6,6 kW (v štandardnej verzii je za príplatok)
  • Rýchlosť nabíjania (na DC nabíjačke): 5 až 80% za 40 až 45 minút
  • Cena (po čínskych dotáciách): od 9.278 – 10.870 €

Vyššia verzia Long Range s dojazdom 401 km (NEDC), čo by mohlo znamenať reálny kombinovaný dojazd okolo 300 km (v meste zrejme podstatne viac), začína bez „domácich“ dotácií v prepočte na cene 13 600 €.

ora r2

Zdroj: Great Wall Motors

Sme teda veľmi zvedaví, kedy a s akými modelmi a cenami príde značka ORA do Európy. V prípade, že by to boli spomínané modely s nie o moc vyššími ako domácimi cenami, európskych zákazníkov by si zrejme našli. Obzvlášť, ak by sa k nim vzťahovali dotácie, ktoré ponúka množstvo európskych krajín.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV Aiways U5 odhalilo základnú „nemeckú“ cenovku
Čínske elektromobily sú pre Európu hrozbou, varuje predseda Renaultu
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár