Nissan sa intenzívne usiluje o integráciu svojich elektromobilov nad rámec mobility, a to v rámci systémov elektrickej siete, napríklad V2G. V tomto smere ide pritom ešte ďalej, keď umožní majiteľom elektromobilov Leaf zaplatiť parkovné tým, že odovzdajú časť energie z batérie vozidla.
Túto možnosť budú môcť vodiči Nissanu Leaf po prvýkrát využiť, keď navštívia výstavný pavilón automobilky Nissan v Jokohame. V rámci neho sa bude možné občerstviť v Nissan Chaya Cafe, pričom táto prevádzka využíva energiu z batérií Nissan Leaf a solárnych zariadení.
Návštevníci sa tiež budú môcť prostredníctvom virtuálnej reality oboznámiť s atmosférou pretekov Formuly E či chystaným elektrickým SUV Nissan Ariya. Pavilón s nulovými emisiami sa rozprestiera na ploche 10 000 m2, pričom elektrickú energiu pre jeho napájanie zabezpečujú solárne panely a vodná elektráreň.
Elektromobily nie sú len o mobilite
Šéf automobilky Nissan Makoto Uchida hovorí, že v čase, keď sa svet posúva smerom k elektromobilite, elektrické vozidlá sa integrujú do spoločnosti spôsobmi, ktoré idú nad rámec dopravy.
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
Technológie Nissan Energy Share a Nissan Energy Storage umožňujú skladovanie, zdieľanie a opätovné využitie elektrickej energie z batérií elektromobilov. Napríklad v rámci napájania domácností alebo firiem, ako je tomu v prípade spomínanej kaviarne v jokohamskom pavilóne automobilky Nissan.
Nissan tiež uvádza, že s japonskou vládou uzavrel dohodu, vďaka ktorej môžu byť elektromobily Nissan Leaf využívané ako mobilné batérie počas prírodných katastrof. V rámci ďalších partnerstiev sú batérie elektromobilov Nissan využívané napríklad na napájanie lámp verejného osvetlenia či futbalového štadióna v Amsterdame.
Nissan tiež testuje systémy V2G, v prípade ktorých môžu byť elektromobily využité na stabilizáciu elektrickej siete. A to tým, že vo svojich batériách uskladňujú energiu, ktorú potom v čase špičky distribuujú späť do siete. Pilotný projekt v Dánsku pritom naznačuje, že majitelia vozidiel by si mohli touto formou participácie zarobiť až 1 300 € ročne.
Zdroj: Nissan
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
VW chce konkurovať energetickým firmám. Využije pritom elektromobily
Nissan predstavil dlho očakávané elektro-SUV. Dostupné bude v 5 verziách
3 komentáre
Zaparkuješ a pol kapacity baterky leafka odovzdáš…
To napájanie štadióna je riešené použitými baterkami z leafov a nie cez funkčné autá.
Všetko sú to perfektné myšlienky. Okrem tej ústrednej – platenie parkovného elektrickou energiou z baterky auta.
Prosím, zaplatím si kávu elektrickou energiou z baterky, spolujazdec pivo, ale parkovné?
Veď elektromobil musí už z princípu parkovať zadarmo!!!
Teda ako dnes – mám na mysli. Pokiaľ už nebudú existovať spaľováky, tak prosím, môže byť. Doma si nabijem baterku fotovoltaikou (vlastne zadarmo) a vonku s tým môžem platiť. To by už „išlo“, no nie?
Zbytocne to komentovat. Baterka nestaci ani na poriadny dojazd… co vam uz ozaj preprcha? Cakam na vyvoj aut kedy bude sediet len sofer a ostatni budu tlacit auto rucne. Konecne budu zeleni spokojni.