Elektromobily Nissan umožnia zaplatiť parkovné poskytnutím svojej energie

3

Nissan sa intenzívne usiluje o integráciu svojich elektromobilov nad rámec mobility, a to v rámci systémov elektrickej siete, napríklad V2G. V tomto smere ide pritom ešte ďalej, keď umožní majiteľom elektromobilov Leaf zaplatiť parkovné tým, že odovzdajú časť energie z batérie vozidla.

Túto možnosť budú môcť vodiči Nissanu Leaf po prvýkrát využiť, keď navštívia výstavný pavilón automobilky Nissan v Jokohame. V rámci neho sa bude možné občerstviť v Nissan Chaya Cafe, pričom táto prevádzka využíva energiu z batérií Nissan Leaf a solárnych zariadení.

Návštevníci sa tiež budú môcť prostredníctvom virtuálnej reality oboznámiť s atmosférou pretekov Formuly E či chystaným elektrickým SUV Nissan Ariya. Pavilón s nulovými emisiami sa rozprestiera na ploche 10 000 m2, pričom elektrickú energiu pre jeho napájanie zabezpečujú solárne panely a vodná elektráreň.

Elektromobily nie sú len o mobilite

Šéf automobilky Nissan Makoto Uchida hovorí, že v čase, keď sa svet posúva smerom k elektromobilite, elektrické vozidlá sa integrujú do spoločnosti spôsobmi, ktoré idú nad rámec dopravy.

Technológie Nissan Energy Share a Nissan Energy Storage umožňujú skladovanie, zdieľanie a opätovné využitie elektrickej energie z batérií elektromobilov. Napríklad v rámci napájania domácností alebo firiem, ako je tomu v prípade spomínanej kaviarne v jokohamskom pavilóne automobilky Nissan.

Nissan tiež uvádza, že s japonskou vládou uzavrel dohodu, vďaka ktorej môžu byť elektromobily Nissan Leaf využívané ako mobilné batérie počas prírodných katastrof. V rámci ďalších partnerstiev sú batérie elektromobilov Nissan využívané napríklad na napájanie lámp verejného osvetlenia či futbalového štadióna v Amsterdame.

Nissan tiež testuje systémy V2G, v prípade ktorých môžu byť elektromobily využité na stabilizáciu elektrickej siete. A to tým, že vo svojich batériách uskladňujú energiu, ktorú potom v čase špičky distribuujú späť do siete. Pilotný projekt v Dánsku pritom naznačuje, že majitelia vozidiel by si mohli touto formou participácie zarobiť až 1 300 € ročne.

Zdroj: Nissan 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
VW chce konkurovať energetickým firmám. Využije pritom elektromobily
Nissan predstavil dlho očakávané elektro-SUV. Dostupné bude v 5 verziách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Zaparkuješ a pol kapacity baterky leafka odovzdáš…

    To napájanie štadióna je riešené použitými baterkami z leafov a nie cez funkčné autá.

  2. Všetko sú to perfektné myšlienky. Okrem tej ústrednej – platenie parkovného elektrickou energiou z baterky auta.
    Prosím, zaplatím si kávu elektrickou energiou z baterky, spolujazdec pivo, ale parkovné?
    Veď elektromobil musí už z princípu parkovať zadarmo!!!
    Teda ako dnes – mám na mysli. Pokiaľ už nebudú existovať spaľováky, tak prosím, môže byť. Doma si nabijem baterku fotovoltaikou (vlastne zadarmo) a vonku s tým môžem platiť. To by už „išlo“, no nie?

    • Zbytocne to komentovat. Baterka nestaci ani na poriadny dojazd… co vam uz ozaj preprcha? Cakam na vyvoj aut kedy bude sediet len sofer a ostatni budu tlacit auto rucne. Konecne budu zeleni spokojni.

Pridajte komentár