Nemecký inžinier, investor a prispievateľ portálu Cleantechnica, Alex Voigt, vyjadril zaujímavý názor na súčasné postavenie a konkurencieschopnosť nemeckých výrobcov áut v oblasti elektromobility a moderných technológií. Cituje pritom vyjadrenia predstaviteľov týchto automobiliek, ktorí priznávajú, že v tomto smere zaspali dobu. Hlavne v oblasti softvéru. A nezabúda ani na spoločnosť Tesla.
Voigt upozorňuje, že nemecký automobilový priemysel má problém, pretože v prípade elektromobilov používa tie isté postupy ako u konvenčných spaľovacích áut. Ich projekty pritom podľa neho riadia ľudia, ktorí sú v tejto oblasti nekompetentní.
Hlavným problémom má byť základná architektúra vozidiel, ktorá by sa mala točiť okolo centralizovaného softvéru. Tak ako v prípade elektromobilov značky Tesla. Kalifornská spoločnosť podľa Voigta ako prvá v priemysle ponúkla špeciálne navrhnuté vozidlá s vysoko vertikálnou integráciou okolo centrálneho počítača, ktorý riadi základné aj vedľajšie funkcie.
„Tesla zmenila pravidlá v priemysle“
Nemecký inžinier hovorí, že centralizované riadenie na úrovni softvéru umožňuje vylepšovať vlastnosti vozidla, vrátane výkonu, efektivity či dojazdu a zavádzať nové funkcie alebo zdokonaľovať tie existujúce, a to prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku. Tesla tak podľa Voigta zmenila pravidlá automobilového priemyslu.
Zdá sa pritom, že práve softvér je Achillovou pätou nemeckých automobiliek. To podľa Voigta vyplýva zo zaužívaných stereotypov tradičných automobilových spoločností, ktoré využívajú tisíce dodávateľov. Prinášať to má nízku vertikálnu integráciu a nízke tempo inovácií.
Nemecký inžinier uvádza, že aj každá drobná automobilová funkcia má svoj vyhradený čip, softvér a súvisiaci počítač, pričom rôzne časti automobilov spolu nedokážu komunikovať. A to má byť chyba top manažérov nemeckých automobiliek, ktorí sa v tomto smere spoliehajú na dodávateľov vyvíjajúcich samostatné vlastné riešenia, namiesto toho, aby zabezpečili jednu integrovanú architektúru s čipmi a technológiami na mieru.
„Bude to krvavé“
Voigt v tejto súvislosti spomína nedávne vyjadrenie Petra Mertensa, bývalého šéfa výskumu a vývoja automobilky Audi: „Hovorím úprimne, na svoju vlastnú zodpovednosť. Všetci sme do určitej miery spali, a to nielen automobilový priemysel, ale najmä dodávatelia“ a dodal: „Urobil som nesprávne rozhodnutia. Príliš sme verili, že sa o to nejako postarajú dodávatelia… Bude to krvavé!“
Nemecký inžinier tiež uvádza slová šéfa koncernu Volkswagen Group, Herberta Diessa, ktorý tento mesiac povedal: „Bude trvať roky, kým dosiahneme potrebnú úroveň odborných znalostí v oblasti softvéru, aby sme boli v rámci špičky konkurencieschopní… Dnes od nás pochádza sotva rad softvérového kódu.“
Zdroj: Cleantechnica
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Tesla Model 3 „kradne“ európskych zákazníkov najmä nemeckým značkám
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu
8 komentárov
Tak. Amen.
Na „zelenej lúke“ sa vždy stavia oveľa ľahšie, ako sa prestavujú zastaralé stavby. Nie je tak?
tak vam treba, sudruhovia 🙂 zaciatok konca rakovinometov 🙂
Nech začnú rokovať s Teslou o licenčnej výrobe.
Dnes uz aj Cinania robia lepsie EV ako Nemci 🙂 Priklad – Aiways, BYD, Byton, XPeng. Navyse, chystaju sa masivne vstupovat na EU trh, co je zaciatok konca tradicnych automobiliek. Zufalstvo vidiet na spajani sa velkych hracv (FCA-PSA), Ford zobrajuci VW o poskytnutie platformy pre EV, alebo dokonca naznaky uplneho konca predaja v EU (Nissan). Ale tak im treba, prilis dlho neprinasali ziadne inovacie, a cely ten system zalozeny na subdodavateloch je v dnesnej dobe uz archaicky a nepouzitelny. Navyse poslednych 10 rokov vsetci asi spali, ked si nevsimli kam sa ubera automobilovy svet a ze spalovacie auto uz ma svoje najvacsie momenty slavy davno za sebou. Ale tak to ma byt – kde jedni koncia, ini iba zacinaju.
Európske únia ide prijímať daň na dovážené výrobky, vyrobené s veľkou produkciou CO2. Tu ide o to, že tie čínske automobily a iné (oceľ) sú vyrobené bez ohľadu na životné prostredie a teda aj bez nákladov na ochranu životného prostredia, zo surovín, získaných rovnako a energiou z uhlia. Preto sú lacnejšie. Lenže ich lacnú výrobu musí zaplatiť celý svet zničujúcimi následkami klimatických zmien. Podobne klímu ničí India aj Rusko. Na svete je pekný chaos a všetci na to doplácame.
Najväčším znečisťovateľom na svete je USA.
Všetko je to o počítačovom priemysle.Europa nemá žiadného velkého výrobcu počítačov,notbukov,mobilov…!!!Celý tento segment je buď na východe.´:Korea,Čína…,alebo v USA.Tam je ten hlavný problém!!! Ale nemcom neverím,majú buldočiu povahu a najneskôr do konca budúceho roku to vyriešia.Automobilový priemysel ich totiž ŽIVÝ!!!