Elektromobily majú mať o 40 % nižšie náklady na údržbu ako spaľováky, vypočítalo americké ministerstvo

3

U elektromobilov sa vo všeobecnosti predpokladajú podstatne nižšie servisné náklady. To vyplýva predovšetkým z jednoduchosti elektrického pohonného systému. A aktuálne tú máme ďalšiu analýzu, ktorá to potvrdzuje.

Americké ministerstvo energetiky (DOE) nedávno zverejnilo správu, v rámci ktorej porovnalo servisné náklady, resp. náklady na údržbu vozidiel s plne elektrickým, plug-in hybridným, full hybridným a konvenčným (vozidlá so spaľovacím motorom) pohonom.

Rozdiely medzi spaľovákmi, hybridmi a plug-in hybridmi nie sú až také veľké, pretože v rámci ich údržby sa podľa DOE v istých pomeroch zdieľajú náklady ako na spaľovacie, tak na elektrické vozidlá.

Servisné náklady, resp. náklady na údržbu vozidla so spaľovacím motorom sú podľa správy v priemere 0,101 $ na míľu (0,053 €/km), zatiaľ čo v prípade hybridu treba v USA rátať s 0,094 na míľu (0,049 €/km) a v prípade plug-in hybridu s 0,090 $ na míľu (0,047 €/km).

Elektromobily vs. spaľováky

K veľkému rozdielu však dospejeme, keď porovnáme servisné náklady batériových elektromobilov a spaľovacích áut. A to cca 40 % v prospech elektrických vozidiel (0,032 €/km).

elektromobily naklady na udrzbu servis plug-in hybridy spalovacieauta porovnanie

Zdroj: DOE

DOE v tejto súvislosti uvádza, že elektromobily nepotrebujú motorový olej a nemajú rozvodové remene, kyslíkový senzor, sviečky a iné súčiastky, ktoré zvyšujú náklady na údržbu.

Toto všetko je aj súčasťou hybridov a plug-in hybridov, no podľa DOE je v prípade týchto vozidiel možné ušetriť napríklad v rámci údržby bŕzd, pretože tie sa šetria vďaka regeneratívnemu brzdeniu.

Prieskum medzi samotnými spotrebiteľmi, ktorý uskutočnila v rokoch 2019 a 2020 americká organizácia Consumer Reports, pritom priniesol dosť odlišné výsledky v rámci servisných nákladov na míľu, ale aj v rámci porovnania elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Prieskum mal však svoje špecifiká. Viac o jeho výsledkoch nájdeme v našom samostatnom článku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batériový pohon môže ako jediný priniesť nižšie náklady na vlastníctvo auta, uvádza ICCT
Elektrický ťahač má ušetriť až 200 000 $ počas svojej životnosti
MG ponúka k elektromobilom podstatne lacnejší servisný plán ako k spaľovákom
Americká polícia zverejnila, koľko ušetrila vďaka služobnej Tesle Model 3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Krásna tabuľka. Pekne odráža holé fakty, že pri BEV logicky nie je výmena oleja, palivových a olejových filtrov, rozvodový remeň atď. A taktiež pri všetkých typoch áut sú výmeny pneumatík, bŕzd atď.
    Ale jedna vec mi tu akosi nesedí – a to pri niektorých položkách, ktoré obsahujú všetky typy áut, napr. tlmiče, stierače a ďalšie. Podľa vyfarbenej plochy sa mi zdajú tieto položky akosi prehnane vysoké oproti skutočnosti, resp. oproti iným položkám.
    Teda hovorím iba z vlastnej skúsenosti – veď koľkokrát sa menia tlmiče? A stierače, ktoré sú mimochodom lacná záležitosť?
    Určite nechcem spochybňovať prieskum Amerického ministerstva energetiky, je to iba môj subjektívny názor, ale keby boli tieto položky nižšie, elektromobily by mali oveľa väčšiu úsporu nákladov ako 40 %.
    Stále mi rezonujú slová viacerých elektromobilistov: Údržba? Žiadna! Vymením zodraté gumy a valím ďalej!

Pridajte komentár