Elektromobily budú najrýchlejšie autá na svete, hovorí moderátor Top Gear

3

Známy motoristický novinár a moderátor obľúbenej relácie Top Gear, Chris Harris, ktorý má aj pretekárske skúsenosti, je veľkým fanúšikom „benzínu“. Jeho viaceré nedávne skúsenosti s elektromobilmi však smerovali k viac ako zaujímavým vyhláseniam.

Chris Harris, po testoch elektromobilov Tesla Model 3 či Porsche Taycan (rýchlejší čas na okruhu Top Gear ako zajazdilo Bugatti Veyron), vyskúšal aj pretekársky špeciál Volkswagen ID.R s čisto elektrickým pohonom, z ktorého bol unesený. A povedal nasledovné: „Je to najrýchlejšie auto, na akom som jazdil. Nikdy som necítil nič podobné. Je to nová divízia rýchlosti,“ upozorňuje portál Cleantechnica.

Harris pritom vyskúšal asi väčšinu superáut a hyperáut, ako aj monopost F1 či Porsche 919 Hybrid, ktoré vyhralo slávne preteky v Le Mans. A slávnym začína byť aj Volkswagen ID.R, ktorý v priebehu krátkej doby pokoril viacero rekordov na významných tratiach. Vrátane rekordu monopostu F1 v Goodwoode.

Extrémne zrýchlenie

Po intenzívnej skúsenosti s elektrickým závodným špeciálom Harris tiež povedal, že revolúcia v elektromobilite vyprodukuje „najrýchlejšie autá, aké tento svet videl“. A niet sa čomu diviť, veď Volkswagen ID.R zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 2 sekundy a z 0 na 120 mph (193 km/h) za 5 sekúnd.

A to aj vďaka „elektrickému“ výkonu 500 kW a nízkej hmotnosti 1 100 kg (vrátane vodiča). Aerodynamika vozidla dokáže vygenerovať prítlak až 1 000 kg a pri brzdení je vraj možné dosiahnuť preťaženie 5 G. Harris v tejto súvislosti uviedol, že z testovacej jazdy sa spamätával niekoľko dní. Testovaný Volkswagen ID. R mal pritom maximálnu rýchlosť obmedzenú na 240 km/h.

Harris tiež povedal, že ešte bude dlho trvať, kým budú môcť podobné vozidlá jazdiť dlhé vzdialenosti v rámci vytrvalostných pretekov, a to kvôli „nedostatku energie na palube“.

Sériové e-hyperautá

V súvislosti s extrémne rýchlymi elektromobilmi pripomíname, že tie sa chystajú aj do sériovej výroby. Dôkazom sú elektrické hyperautá ako Tesla Roadster 2, Rimac C_Two, Pininfarina Battista, Lotus Evija či Aspark Owl. Netreba však zabúdať ani na to, že rýchlosťou oplývajú aj praktické „osobné“ elektromobily. Veď napr. „rodinné“ sedany Tesla Model 3 a Model S vo verziách Performance porazili v rámci drag race množstvo spaľovacích superáut.

Zdroj titulnej fotografie: Top Gear/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear: Teslu Model 3 chcete, pretože je lepšia vo všetkých smeroch
James May (ex-Top Gear) si kúpil Teslu Model S: „Je to iba auto“
Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Chris Harris je super moderátor a hlavně se mi líbí, že i když je to „petrolhead“ dokáže objektivně zhodnotit i elektroauta, což se u nás mnohým „redaktorům“ stále nedaří.

  2. Netreba sa nad tým čudovať,už pred sto rokmi boli elektromobily rýchlejšie než všetky dopravné prostriedky tej doby,okrem lietadiel.škoda že ďaľší vývoj zastavila ROPA!!!

Pridajte komentár