Najšialenejšie mýty o elektromobiloch. „Nemožno v nich jazdiť za dažďa…“

13

Niet pochýb o tom, že v mysliach veľkej časti populácie sú stále zakorenené mýty, ktoré sa týkajú elektromobility a plne elektrických vozidiel (elektromobilov). Prieskumy pritom ukazujú, že tradičným mýtom celkom slušne konkurujú aj úplne prekvapujúce.

Automobilka Ford a poisťovňa LV uskutočnili prieskumy, ktoré sa týkali toho, ako ľudia vnímajú elektrické vozidlá. Z nich vyplynulo, že elektromobilita je sprevádzaná množstvom mýtov. Ľudia sú ohľadom tejto problematiky stále málo informovaní, čo vedie k predsudkom.

O najbežnejších mýtoch sa toho už veľa popísalo, my sa tej to problematike venujeme napríklad aj v rámci samostatnej sekcie, avšak v rámci tohto článku si uvedieme tie, ktoré zrejme prekvapia, či dokonca šokujú.

Problémy s „vodeodolnosťou“

Prieskum spomínanej spoločnosti LV zahŕňal 2 004 dospelých Britov. Približne 6 % z nich uviedlo, že by si nekúpilo elektromobil kvôli riziku úrazu elektrickým prúdom. 12 % zas povedalo, že elektromobilom sa nedá jazdiť za dažďa a 18 % verí, že ich nemožno umývať v autoumyvárňach.

Títo respondenti s najväčšou pravdepodobnosťou nevideli „plavecké“ výkony elektromobilov Tesla. Pre istotu uvádzame, že elektromobily majú svoj pohonný systém na rozdiel od konvenčných spaľovacích vozidiel „zapuzdrený“ a chránený voči prieniku vody. Komponenty ako elektromotor či batéria musia byť podľa Ibtimes chránené priemyselným štandardom IP66 (minimálne).

V prípade nehody pritom dôjde k automatickému odpojeniu vysokonapäťovej batérie, takže v elektrických rozvodoch nie je žiadna „šťava“. Ale vráťme sa ešte k prieskumu spoločnosti LV, ktorý priniesol aj ďalší zaujímavý „mýtus“. 12 % Britov si totiž tiež myslí, že elektromobilom nie je možné jazdiť po diaľnici.

„Elektromobily“ na čerpacích staniciach

Prieskum automobilky Ford sa zameriaval na geograficky širšie publikum, keďže respondenti pochádzali z USA, Európy a Číny. Zrejme najväčšou zaujímavosťou, ktorá z tohto prieskumu vyplynula, je to, že až 42 % Američanov si myslí, že do elektromobilov je potrebné tankovať benzín.

To môže byť zapríčinené aj tým, že v anglicky hovoriacich krajinách sa zvyknú označovať elektrifikované vozidlá aj ako EV (Electric Vehicles) – elektrické vozidlá, pričom sa medzi ne radia aj hybridy, ktoré je potrebné tankovať. S týmito vozidlami sa pritom motoristi stretávajú aj na pumpách. Každopádne 42 % je naozaj vysoké číslo.

Z prieskum teda okrem iného vyplynulo, že v oblasti informovania verejnosti o elektromobilite, máme pred sebou ešte veľmi veľa práce.

Zdroje: Evannex, Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mnohokrát zborený mýtus: „Elektromobily sú menej ekologické ako spaľováky“
Odborník hasičského zväzu „porovnal“ požiare elektromobilov a spaľovákov
Spôsobia elektromobily energetickú krízu a rast cien elektriny?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Tých absurdností, o ktorých sú ľudia presvedčení ako o pravde, je podstatne viac.
    Treba o tom písať, písať a rozprávať. Nemyslím o hlúpostiach, ale vysvetľovať, ako to je naozaj je.
    Sú tri skupiny ľudí.
    1. Absolútni odpodcovia. S nimi nepohne nikto.
    2. Prívrženci. OK.
    3. Tí ostatní. Tých je zrejme najviac. Majú málo informácií, tak veria všetkému, čo počujú a vidia. A to sú tí, ktorých treba informovať, ako to v skutočnosti je!

    • Jasne, este nejaku konspiraciu treba pridat ze. To iste sa mi stalo na Slovensku v poistovni pred par rokmi, kde pani nevedela pochopit, ze sa tam proste nic neleje, ani nafta, ani benzin a ze ako to vobec moze jazdit tym padom. Druhy x u sukromnej osoby, to iste ze tam proste nejake palivo musi byt, pretoze cisto auto na baterie neexistuje.

  2. Najhorší je nezáujem, s čím sa stretávam pomerne často.. Ľudí to proste nezaujíma, alebo majú kopu iných „problémov“.
    Tak nás tu chcem posmelit, nebojme sa, hovorme otvorene, ale neagitujme 😉
    Ale po čom túžim najviac je, naučiť ľudí vnímať svet a ostatných ľudí okolo seba.
    JD, tvoja 3.skupina, ktorá ako píšeš má málo informácií, ale zároveň verí všetkému, čo niekde započuje – je vlastne najnebezpečnejšia, lebo jednoducho nepremysla o tom, čo počuje.
    Po tomto článku verím, že na Slovensku je táto skupina menšia ako tých 42% amikov! 😉

    • Mam zato ze ak by bol kazdy v nasom state skoleny technik na elektromobili ajtak to nemeni na veci ze je to drist. Podvod na ludi. Ano treba ine ako fosilne paliva ale baterka to nebude. Kolko emisii sa produkuje pri vyrobe a to na slovensku vam nik elektromobil nezosrotuje. Baterka zivotnost cca 6r co s nou potom. Kto zaplati likvidaciu. Nikto. Skonci v lese popri ceste vyhodena.

      • S tou batériou si to trochu prehnal . Hovorí Ti niečo domáce úložisko ? Ak nie doštuduj ,nebolí to. Slovenské špecifikum : verejná deklarácia zelenej energie, ale paragrafi nepustia .Maj fotovoltaické panely s dotáciou ale prebytok daj do siete zadarmo ! Výkon obmedzený! Keď zvýšiš na vlastné náklady prehodila ťa na podnikateľskú sféru a zblázniš sa z administratívy čo ti hodia na hlavu každý mesiac. Vivat Slovakia, ZSE , Mochovce ,…..

        • Zdieľam tak na 50% názor DODO-a… Osobne si myslím, elektromobilita má zmysel, ale len na krátke vzdialenosti a jednoduchosti aút… Veľkým problémom sú batérie, kým sa nevynájde lacná, ľahká, výrobne nenáročná, ekologicky nezávadná a hlavne z materiálu, ktorý je bežne dostupný, nebude to fungovať vo veľkom merítku a určite to v budúcnosti tá to technológia spadne, ak sa nejaká lepšia nenájde.. Ďalší problém je, že na lokálnom rozmiestnení trafostaníc sme na niektorých uliciach, či mestách už teraz obmedzený kapacitne dodávkou el. prúdu (určite to budú vedieť tí, ktorý žijú v bytoch a chceli si priviesť 3-fázový prívod, no na ich prekvapenie, im elektráreň z dôsledku nedostatočnej kapacity na danej ulici, nedovolili a neumožnili takýto prívod..) Ešte veľa problémov treba vyriešiť, ale neviem či Slovensku sa to bude chcieť…

  3. Pri nehode sice bateriu odpoji, ale po case sa kazde tesnenie opotrebuje a kde je garancia, ze sa tam nedostane voda, alebo staci aj vlhkost v priestore motora. To zapuzdrenie nie je nerozoberatelne, a isto ma tesnenia.

    • Hovori ti niečo IP ochrana?
      Alebo ináč – bol si niekedy v bazéne, kde boli svetlá pod vodou? A nebojíš sa, že ako ty píšeš „po case sa kazde tesnenie opotrebuje a kde je garancia, ze sa tam nedostane voda“ a že ťa to zabije?

Pridajte komentár