IT-čkári namiesto automechanikov? Najmä e-autá nahrávajú oficiálnym servisom

3

Volkswagen a Peugeot sa nechali počuť, že elektromobily môžu priniesť výpadky príjmov zo servisných služieb. Dôvodom je ich jednoduchosť a nižšie nároky na údržbu. Na druhej strane však očakávajú, že majitelia týchto vozidiel by mohli vo väčšej miere využívať oficiálne servisy. A to naznačuje aj správa inovačného laboratória AuresLab.

AuresLab uvádza, že vlastnoručné opravy nových áut sú nenávratne preč. Z moderných automobilov sa stávajú počítače na kolesách, pričom k ich opravám sú potrebné skôr laptopy ako mechanické náradie. A to ovplyvňuje aj nároky na automechanikov, ktorí musia stále viac prenikať do oblasti IT.

Vodiči tak často nemajú inú možnosť, ako ísť do oficiálneho servisu, pretože tie nezávislé si nemôžu dovoliť moderné vybavenie a preškolovanie zamestnancov, hovorí Stanislav Gálik, riaditeľ AuresLab. Pribúdajúca elektronika nahráva predovšetkým špecialistom zameraným najmä na diagnostiku a opravy elektronických systémov.

E-autá sú samostatnou kapitolou

V autoservise som pracoval prakticky už popri škole, ale množstvo vecí som sa musel naučiť neskôr v rámci školení. Školenia na jednotlivé značky pritom môžu stáť servis veľa peňazí. Samostatná kapitola sú hybridy a elektromobily, s ktorými musia ísť vodiči do oficiálnych servisov. Nepoznám žiadny z nezávislých, ktorý by sa do týchto vozidiel dobrovoľne púšťal,“ hovorí Aleš Jánský, autotronik z nezávislého servisu.

O budúcej dôležitosti elektromobility, autonómneho riadenia a digitalizácie hovoril napríklad aj šéf automobilky Škoda Bernhard Meier, a to počas predstavenia novej Octavie. Zdá sa pritom, že Škoda sa poctivo pripravuje na spustenie svojej „elektrickej“ éry aj v oblasti servisných služieb.

„Dnes je bežné, že autá sú permanentne pripojené k platformám automobiliek. Napríklad BMW už vie na diaľku diagnostikovať potenciálnu závadu a rovno objednať vozidlo do servisu,“ uvádza Gálik. A to podľa neho poženie stále viac a viac motoristov do autorizovaných servisov.

Zdroj: tlačová správa (AAA Auto)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
Tesly si samodiagnostikujú problém a automaticky predobjednajú náhradné diely
VW tvrdí, že elektromobily majú o 20 až 30 % nižšie servisné náklady

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

  1. Je to naozaj tak. Asi pred 20 rokmi som mal ojazdenú Ladu a vozil som v kufri kopu vecí ako pojazdná dielňa. Hocikde na ceste som bol schopný rozobrať zanesený karburátor, vyčistiť, poskladať a pokračovať v jazde.
    Dnes mám hybrid. V kufri vozím okrem batožiny iba sprej pre prípad „pichnutej“ pneumatiky…

  2. Nerozumiem. Spalovák nemá batériu. A aj v tomto článku píšu o elektromobiloch „Dôvodom je ich jednoduchosť a nižšie nároky na údržbu.“ Prečo sú teda z pravidla drahšie? Naozaj je to, že obsahujú batériu, ten pravý dôvod navyšenia celkovej ceny elektomobilu oproti celkovej cene jeho spalovacej dvojičky?

    • Áno, samozrejme. Ale neviem prečo o baterke premýšľaš, ako o navýšení ceny.. Keby ti ponúkli benzinak, ktorý by zral 2 L na 100km nezdalo by sa ti logické zaplatiť za neho viac, keďže by si následne ušetril na palive?

Pridajte komentár