Ministerstvo vnútra bude testovať elektromobily a hybridy, aby zistilo, čo mu vyhovuje

3

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky sa chce podieľať na znižovaní CO2 v rámci dopravy. Preto plánuje zaobstarať vozidlá s elektrifikovaným pohonom. Ešte predtým však v praxi otestuje množstvo e-modelov (elektromobily, plug-in hybridy a full hybridy), aby zistilo, ktorý typ e-áut mu najviac vyhovuje.

Doprava produkuje takmer 30 percent všetkých emisií oxidu uhličitého v EÚ a cestná doprava sa na nich podieľa zo 72 percent. Európska únia stanovila cieľ obmedziť emisie CO2 z dopravy do roku 2050 o 60 percent (v porovnaní s úrovňou emisií v roku 1990. Ide o dôležitú snahu v oblasti znižovania emisií skleníkových plynov.

Osobné autá sa zaraďujú medzi najväčších emitentov CO2. V posledných rokoch môžeme vidieť postupný nárast výroby a predaja elektromobilov, ktoré môžu výrazne prispieť k zníženiu emisií. Ministerstvo vnútra SR chce byť súčasťou ich znižovania a prispieť tak k udržateľnosti životného prostredia.

Postupnými krokmi chce zaradiť do plánu verejného obstarávania na rok 2021 nákup ekologických vozidiel. S ohľadom na fakt, že sa doteraz na MV SR autá s hybridným motorom alebo elektrickým nevyužívali a ani nenakupovali, rezort sa ich rozhodol otestovať formou zmluvy o výpožičke so spoločnosťami Škoda Auto Slovensko, s.r.o., Toyota Central Europe-Slovakia s.r.o., KIA Bratislava, s.r.o. a P Automobil import, s.r.o. po dobu šiestich, resp. 12 mesiacov.

Zapožičané automobily budú využívané v priamom policajnom výkone a aj úradníkmi. Po ukončení testovania bude vyhodnotené, aké typy automobilov (elektromobil, full hybrid, plug-in hybrid) sú vhodné na nasadenie do výkonu.

Množstvo rôznych modelov

Spoločnosť Toyota Central Europe-Slovakia s.r.o. bezplatne zapožičia vozidlá Toyota CAMRY, Toyota COROLLA TS a Toyota RAV4 (full hybridy). Určené budú do priameho policajného výkonu, kde bude testovaná ich vhodnosť.

Spoločnosť Škoda Auto Slovensko, s.r.o. rezortu bezplatne zapožičia 2 vozidlá: plug-in hybrid Škoda Superb iV, ktorý bude plnohodnotne využívaný v rámci kancelárie ministra vnútra a elektromobil Škoda Citigoe iV pre „civilné“ využitie. V najbližších mesiacoch sa očakáva aj nasadenie 4 kusov plug-in hybridu Škoda Octavia iV, v budúcom roku zas nasadenie čerstvej novinky Škoda Enyaq iV (elektromobil).

Prostredníctvom spolupráce s Automobilovými opravovňami MV SR budú zapožičané na testovanie aj plne elektrické vozidlá od spoločnosti KIA Bratislava, s.r.o., konkrétne KIA e-Soul a KIA e-Niro a od spoločnosti P Automobil import, s.r.o. vozidlo Peugeot e-208.

elektromobily hybridy ministerstvo vnutra testovanie

Zdroj: MV SR

Zdroj: tlačová správa (MV SR)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zuzana Čaputová chystá uhlíkovo neutrálnu prezidentskú kanceláriu. Pomôžu aj e-autá
Rekordné predaje elektromobilov na Slovensku nezastavila ani koronakríza
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

  1. Ani som nečítal ako bude MV SR testovať PEHV a BEV! Prečo?! Pozrel som sa na ceny práve prichádzajúcich elektoáut do predaja, a stratil som o ne záujem. Uvidíme, čo príde a bude tak o 5 rokov, a aké budú ceny …..

  2. Preco vzdy toto typicke odsudenie typu – EV je drahe. Peter..mas pravdu, EV su predrazene „umelo“, ale uz dnes su v celkovom zivotnom cykle lacnejsie ako spalovaky.
    Samozrejme porovnat treba hrusky s hruskami a nie ojazdene auto s novym EV.
    Pri modeloch Tesly je uspora evidentna (aj nakupna cena porovnatelna) oproti podobnym spalovacim autam.
    Ale uznavam, ze rozdiel 11k pri Peugeot e-208 (100kW motor) za 30k
    oproti benzinovemu 1.2L (96kW) 208 s automatom za 19k je trosku prestreleny..
    No som si isty, ze i to ma zmysel pre niekoho, kto moze nabijat doma (resp.v praci na parkovisku) a jazdi pravidelne 100-200km denne.
    Pretoze pri spotrebe benzinu 5L/100km a cene 1.3eura oproti 16kWh/100km za 0.15eura to spravi rocne rozdiel od 1000-2000 eura v prospech EV – a to len ak pocitame naklady na „palivo“.
    K benzinaku treba pripocitat navyse k beznemu servisu vymeny oleja a brzdovych dosticiek. Takze ako vidiet matematika nepusti. Pretoze to na celu zivotnost vyjde rovnako pripadne lacnejsie (servis) ako spalovak..
    Pricom netreba zabudat, ze uz od dnes sa moze dotycny vozit v tichom => a teda neporovnatelne komfortnejsom aute ako je spalovak.
    Rovnako dava logiku kupit EV na leasing, nakolko to co by dal dotycny na benzin, da na leasing a je na tom nakoniec lepsie.
    No pre vsetkych zvysnych slovakov, ktori podla vlastnych slov „hrozne vela jazdia“ = rozumej 30km denne, na 10-20 rocnom dizliku sa to samozrejme nevyplati 🙂

    • Chápem všetky Tvoje argumenty v prospech EV. Nie som však v situácii kúpiť EV „za každú cenu“, a tak radšej počkám…. Vzhľadom na očakávaný pokrok techniky možno budú dnešné EV za 5 rokov zastaralé a aj ťažko predajné ….

      P.S. Keď prišli pred Vianocami prvé nedokonalé plazmové Philips TV stáli 750.000 korún, po Vianociach stáli už len 500.000, a koľko stoja TV dnes? Nie som sám, kto je z cien rozčarovaný! Aj moderátori PS – Das Automagazin z n-tv mali nepríjemné poznámky k cene VW ID.3.

Pridajte komentár