Francúzi budú dotovať prenájom elektromobilov. Cieľom je dostupnosť pre „všetkých“

2

Francúzska vláda už roky dotuje nákup elektromobilov. To ale nie je nič platné pre nízkopríjmové obyvateľstvo. Zmenu v tomto smere by však malo priniesť dotovanie prenájmu/“lízingu“ elektrických áut.

Elektromobily sú čoraz populárnejšie a ich trhový podiel rastie. Obstarávacia cena je však vo všeobecnosti stále vyššia ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut. Obzvlášť v rámci nižších segmentov. Súčasné krízy navyše spôsobili rast cien vozidiel, pričom sa zdá, že ceny elektromobilov išli hore viac ako ceny spaľovákov.

Z toho by mohlo tiež vyplynúť, že klesne podiel tých, čo si môžu dovoliť elektrické vozidlo. S tým chce ale zabojovať francúzska vláda. Ako informuje Bloomberg na základe správy televízie LCI, tá pripravuje program dotovania prenájmu elektromobilov.

Francúzi aktuálne dotujú nákup elektromobilov s cenou nižšou ako 47 000 €, a to príspevkom do výšky až 6 000 €. A ďalší príspevok by malo byť možné získať v rámci tzv. „šrotovného“. Napriek tomu čelí francúzska vláda kritike, pretože aj tak existuje široká skupina nízkopríjmových ľudí, ktorí si stále nemôžu dovoliť elektromobil.

Chystá teda opatrenia, ktoré majú sprístupniť elektromobily za 100 € mesačne. A to v rámci štátom podporovanému programu prenájmu, čo potvrdil v televízii LCI francúzsky minister pre rozpočet Gabriel Attal. Dodal pritom, že mnohí Francúzi míňajú na benzín viac, ako bude stáť prenájom elektrického auta.

Zatiaľ však nie je sú známe podrobnosti programu a podmienky pre získanie dotácie. Sme pritom veľmi zvedaví, aké modely si bude možné prenajať za spomínaných 100 € mesačne.

Ďalšie dotácie

Francúzsko má aj iné programy, ktorými chce zabezpečiť prechod na environmentálne priateľskejšie formy dopravy. Ako sme informovali nedávno, dotáciami sa snažia presvedčiť vodičov, aby vymenili svoje staré spaľovacie autá za bicykle.

Na elektrobicykel pritom môžu získať príspevok až 4 000 €. O dotáciu môžu požiadať aj tí, ktorí sa nemienia vzdať svojho automobilu. V takomto prípade však príspevok klesne na max. 400 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prečo podpora elektromobility na Slovensku mešká a čo dotácie?
Podmienky získania „dotácie“ na elektromobil v USA môžu byť nesplniteľné
Íri zadotujú kúpu elektromobilu sumou až 10 000 – 25 000 €. A to nie je všetko

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ak v tých najbohatších európskych krajinách si chudobnejší nemôžu dovoliť elektroautá ani s dotáciou, tak čo potom u nás, kde sú príjmy len zlomok príjmov v najbohatších krajinách, a ceny elektroáut možno sem-tam tak „o nejakú kozmetickú tisícku“ nižšie! …

  2. K tym modelom za 100e mesacne sa samozrejme mysli akykolvek model (pod 47k) kupeny na leasing, resp.s prenajatou bateriou (ako to robi renault Zoe) ku ktoremu jednoducho stat bude doplacat 100e mesacne. Je to rozhodne lepsi model pomoci, ako boli nase kontroverzne 3 minutove rezervacie, ktore zrejme „vyhrali“ len tí správni vip.

Pridajte komentár