Priemerný dojazd nových elektromobilov dostupných na trhu sa znížil. Je to však logické

2

Spoločnosť JATO Dynamics, ktorá sa špecializuje na výskum automobilového trhu, zverejnila výsledky analýzy vývoja priemerného dojazdu elektromobilov a priemerného elektrického dojazdu plug-in hybridov od roku 2016. Na prvý pohľadom môžu prekvapiť.

Nedostatočný dojazd ako argument, prečo nekúpiť elektromobil, by mohol podľa JATO v dohľadnej dobe stratiť svoje opodstatnenie. Zlepšuje sa pritom aj dostupnosť a rozmanitosť elektrických modelov.

Pri prvom pohľade na graf priemerného dojazdu elektromobilov (dostupných zrejme na európskom trhu) v rámci rokov 2016 až 2020 je vývojová krivka celkom prekvapivá. Mierny pokles v rokoch 2017 (318 km) a 2018 (321 km) v porovnaní s rokom 2016 (325 km), potom pomerne prudký skok na 377 km v roku 2019 a následný pokles počas prvých 3 kvartálov tohto roku na 352 km však má logické vysvetlenie.

elektromobily dojazd vyvoj

Zdroj: JATO

Podľa JATO je dôvodom súčasného medziročného poklesu priemerného dojazdu to, že na trhu pribudujú cenovo dostupnejšie elektromobily so stredným dojazdom 200 až 400 km, ktoré znižujú celkový priemer. A istý vplyv má určite aj metodika výpočtu dojazdu, keďže dojazd novších vozidiel sa uvádza v rámci prísnejšieho testovacieho cyklu WLTP.

V prípade starších modelov bol do výpočtov zahrnutý dojazd uvádzaný na základe zastaralého, „optimistickejšieho“ a viac „laboratórne“ orientovaného cyklu NEDC, keďže iný oficiálny údaj nie je v ich prípade k dispozícii. Rovnaké vozidlo má pritom podľa cyklu NEDC značne väčší dojazd ako podľa WLTP.

Počet elektromobilov s vyšším dojazdom rastie

Podľa JATO je však podstatné, že klesá počet elektromobilov s dojazdom do 200 km a rastie počet modelov so stredným dojazdom (200 – 400 km) a vysokým dojazdom (nad 400 km). Dobrým dôkazom zvyšujúceho sa dojazdu sú pritom modely, ktoré sú na trhu dlhší čas (napr. Nissan Leaf, Tesla Model S, Renault Zoe). Ich dojazd sa totiž v priebehu času značne zvyšoval.

elektromobily dojazd vyvoj

Zdroj: JATO

A čo plug-in hybridy?

Spoločnosť JATO si tiež posvietila na elektrický dojazd plug-in hybridov, ktorý pomaly stúpa aj napriek spomínanému „prepnutiu“ z cyklu NEDC na cyklus WLTP. Ďaleko výraznejšie pritom ide hore počet dostupných modelov na trhu.

plug-in-hybridy dojazd vyvoj

Zdroj: JATO

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd a účinnosť elektromobilov Tesla: Vývoj v priebehu času
Priniesol najväčší test dojazdu elektromobilov na svete prekvapivé výsledky?
Tesla: Súčasné modely ponúknu dojazd cca 700 km, nové modely až 1 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár