Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro trónia testu dojazdu 13 elektromobilov

2

Nedávno sme vám priniesli výsledky porovnávacieho testu reálneho dojazdu 12 elektromobilov, ktorý uskutočnil nemecký ADAC. Aktuálne zverejnil podobný test britský portál WhatCar, v ktorom sa nachádzajú aj čerstvé novinky. A práve tie obsadili prvé 3 miesta.

V prípade tohto typu testov je samozrejme dôležité predstaviť použitú metodiku. Batéria každého testovaného modelu bola pred finálnym nabíjaním „vyšťavená“ na nulu. Množstvo energie potrebné na plné nabitie batérie sa zmeralo špeciálnym prístrojom integrovaným do nabíjacej stanice.

Metodika testovania

Pred testovaním boli počas noci vozidlá umiestnené v miestnosti klimatizovanej na 18 °C. Ich pneumatiky boli nahustené podľa odporúčania výrobcu. Časť testu, ktorá zahŕňa reálne jazdenie, prebiehala len keď bolo vonku 10 až 15 °C. Počas testovania sa nachádzal na palube elektromobilov vodič aj spolujazdec.

Pred uskutočnením testovacej jazdy sa počas nabíjania kabína predklimatizovala na 21 °C a tá sa potom udržiavala aj počas testu. Elektromobily sa testovali v režime „normal“ a pri štandardnej úrovni rekuperácie, pokiaľ to bolo možné. Ak nie, zvolil sa najmenej zaťažujúci režim a úroveň.

Simulácia reálnych podmienok

Testovacie jazdy sa vykonávali na súkromnej dráhe, aby sa eliminoval rôznorodý vplyv dopravnej premávky. Trasa dlhá 31 km simulovala mestské, vidiecke a diaľničné cesty. Vozidlá, ktoré počas nabíjania batérie prijali viac ako 60 kWh energie absolvovali túto trasu 2-krát a vozidlá, ktoré prijali viac ako 100 kWh 3-krát.

Pre čo najkonzistentnejší spôsob jazdy sa využívalo zariadenie Racelogic Speed & Route Profiler, ktoré umožňuje zopakovať trasu s minimálnymi rozdielmi. Po ukončení testu sa elektromobil napojil na nabíjačku a zmeralo sa množstvo energie, ktoré bolo potrebné na 100 % nabitie batérie. Znalosť množstva spotrebovanej energie počas testovacej jazdy a následné plné „dobitie“ umožnilo vypočítanie skutočného dojazdu. Je zrejmé, že WhatCar si dal na metodike testovania skutočne záležať. Prejdime ale už k dosiahnutým výsledkom.

ModelKapacita batérie (kWh)Dosiahnutý dojazd (km)
Hyundai Kona Electric (64 kWh)64417
Kia e-Niro (64 kWh)64407
Jaguar I-Pace90407
Tesla Model S 75D75328
Hyundai Kona Electric (39 kWh)39,2254
Renault Zoe R11041235
Nissan Leaf 240206
BMW i3 (94 Ah)33195
Hyundai Ioniq Electric28188
VW e-Golf35,8188
VW e-up!18,7106
Smart ForTwo EQ Cabrio17,695
Smart ForFour EQ17,692

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Reálny dojazd, náklady a spotreba 12 elektromobilov podľa testu ADAC
Elektromobily sú už dnes vhodné na každodenné používanie, ukazuje analýza
Skutočný dojazd VW e-Golf a e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e v zime

Zdroj: WhatCar, titulná (ilustračná) fotografia: goultralow.com   

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár