Talianska redakcia portálu Insideevs otestovala 9 elektromobilov z nižších segmentov. A to modely Renault Zoe, Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Volkswagen e-Up, nový Fiat 500e, Mini Cooper SE, Mazda MX-30, Honda e a Smart EQ Forfour. Zamerala sa pritom najmä na dojazd a spotrebu.
Ako máme možnosť vidieť, porovnávací test zahŕňa elektromobily, ktoré sa s výnimkou Mazdy MX-30 (segment C) radia do segmentov A a B. Väčšina z nich pritom rozhodne nie je určená len na jazdu po meste, čo dokazuje aj dojazd dosiahnutý v reálnych podmienkach.
Podmienky testu
Testovací jazdci sa snažili jazdiť v skupine v rámci 68 km dlhého úseku okolo Ríma. Cieľom bolo simulovať jazdu mimo mesta rýchlosťou okolo 90 km/h, pričom vodiči mali inštrukciu držať sa „tachometrovej“ rýchlosti v rozmedzí 95 až 100 km/h.
Jazda prebiehala v bežnom režime, čiže vozidlá nejazdili v eko či športovom móde. Vodiči tiež boli vyzvaní, aby vozidlo zbytočne nešetrili, ale zároveň, aby nemali „ťažkú nohu“. Okolitá teplota sa počas testu pohybovala v rozmedzí 9,4 až 14,1 °C a automatická klimatizácia elektromobilov bola nastavená na hodnotu 22 °C. Jazdilo sa, pokým toho boli vozidlá schopné.
Výsledky testu
Ako sa dalo očakávať, na prvých troch miestach sa z hľadiska dosiahnutého dojazdu umiestnili modely s kapacitne najväčšími batériami. A to Renault Zoe (290 km), Opel Corsa-e (276 km) a Peugeot e-208 (273 km). Tie však patrili aj k vozidlám s najväčším rozdielom medzi „papierovými hodnotami“ podľa cyklu WLTP a reálne dosiahnutými výsledkami (27 %, 18 %, resp. 20 %).

Obsah stĺpcov (zľava doprava): model, dosiahnutý dojazd, dojazd podľa WLTP, kapacita batérie, využiteľná kapacita batérie. Zdroj: Insideevs/Youtube
Vôbec najväčší „prepad“ v tomto smere zaznamenal najdrahší testovaný elektromobil Honda e, a to o 28 %. Naopak najlepšie si počínal Volkswagen e-up, ktorého reálne dosiahnutá hodnota (245 km) sa líšila od tej „papierovej“ (260 km) len o 6 %.

Obsah stĺpcov (zľava doprava): model, dosiahnutý dojazd, dojazd podľa WLTP, percentuálny rozdiel. Zdroj: Insideevs.it
Malý VW dosiahol aj najlepšiu efektivitu a spotrebu (13,6 kWh/100 km), pričom ho nasledovali ďalšie modely zo segmentu A, ktoré sú nielen menšie ale aj ľahšie ako ich testovaní kolegovia. Elektromobily zo segmentu B dosiahli v tomto smere veľmi podobné výsledky (16 až 16,4 kWh/100 km), s výnimkou „nenásytnej“ Hondy e (22 kWh/100 km).
- Obsah stĺpcov (zľava doprava): model, dosiahnutá spotreba, dojazd na 1 kWh energie, hmotnosť vozidla. Zdroj: Insideevs/Youtube
- Obsah stĺpcov (zľava doprava): model, kapacita batérie, palubná nabíjačka (výkon), maximálny využiteľný nabíjací výkon (DC). Zdroj: Insideevs/Youtube
- Cena testovaných elektromobilov na talianskom trhu. Zdroj: Insideevs/Youtube
Zdroje: Insideevs, Insideevs/Youtube
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Priemerný dojazd nových elektromobilov dostupných na trhu sa znížil. Je to však logické
Test spotreby a dojazdu Tesiel Model Y, 3, S a X pri diaľničnej rýchlosti
Top Gear otestoval elektrický Ford Mustang Mach-E. Aké sú prvé dojmy?
8 komentárov
Ta retro moderná Honda mala pritom taky obrovský potenciál.. A oni nakoniec spravili z nej takýto prepadak.. Drahý, pažravý a s mini dojazdom..
Úprimne, ak chceli znovuzrodit značku, mohli sa tomu povenovat trošku viac..
Škoda teda, lebo dizajn bol zaujímavý a pomerne verný konceptu..
S tými hodnotami by sa dalo veselo pracovať ďalej.
Napríklad: podeliť skutočný nájazd kilometrov využiteľnou kapacitou batérie v kWh. Dostaneme akúsi kvázi hodnotu – počet kilometrov nájazdu na 1 kWh využiteľnej kapacity.
A čuduj sa – tie hodnoty sú si mimoriadne podobné. Je to síce logické, lenže toto už bežného spotrebiteľa nezaujíma.
Bežného spotrebiteľa zaujímajú iba dva údaje:
1. Dojazd
2. Cena
Najlepší dojazd má Renault Zoe. Je to úplne logické, má „najväčšiu“ batériu. A tá sa do ceny auta nezapočítava, pokiaľ si ju zákazník zoberie od Renaultu do prenájmu.
Záver: Renault Zoe je najpredávanejšie elektroauto v Európe.
Aké jednoduché…
Odkedy ma eup OBC 11kw??? Ci to len u nas ma 7KW?
A ZOE ma DC 46kw i ked to mozno brali zaokruhlene.
Ale aj tak mi nesedia tie hodnoty. Ako moze mat ZOE s mensou nameranou spotrebou a vacsou bateriou ako Corsa/208 16,1/52kwh vs 16,3-4/47kwh skoro rovnaky dojazd resp. iba o 14km viac. Tych 5kwh v bat navyse by ZOE malo dat o 31km viac pri tej spotrebe oproti 208/corsa. Bud ZOE nenabili naplno, alebo ho nevybili uplne. Alebo kde urobili sudruhovia z NDR chybu? Ostatne auta mozno tiez merali od buka do buka.
Uz ten system ze vodici snazte sa nemat tazku nohu je blbost. Mali zobrat auta nabite na 100% na okruh, nastavit 90km/h GPS (nie tacho) na tempomate a vozit sa dokolecka kym neskapu mozno aj na viackrat. Niektore auta po skapani znova startnu a prejdu este kilometre.
Jedine co ma napada ze jazdili hore dole a ZOE malo o tolko horsiu rekuperaciu. Ak by mal okruh aj prevysenie, tak by test zahrnal spravodlivo aj ucinnost rekuperacie.
Stále je Opel lepší ako jeho nový majiteľ a to ma najviac teší.
Ešte že sú v teste uvedené aj ceny!Takže najlacnejšie E-auto v Európe je za 25-tisíc eur.Pritom sa jedná o malé mestské autá,to znamená ako druhé auto do rodiny,určené hlavne na nákupy a vozenie do práce!?Je tak alebo sa mýlim?Lebo neviem na čo iné je malé auto?Malé E-auto za 25 až 35-tisíc eur??Tak to zatial nemusím!
Pri dnešnej cene LFP 1kWh 60 USD a NMC 90-100 USD? Je to dlhodobá kartelová dohoda = eldorádo. Drzo predražené európske BEV a dlhodobý marketing na úrovni propagandistických klamstiev.
Zhrňme si fakty:
1. Škálovateľná EV platforma je lacnejšia ako ICE platforma + bonus, podstatne rýchlejší vývoj na viacero modelov.
2. Parita na urovni batériového packu bola u lídrov dosiahnutá/prelomená.
3. Vráti sa im to ako bumerang. Vyciciavali trh a neinovovali. Vytvorili ideálne predpolie pre čínske BEV…
Za mna vitaz peugeot…zoe je strasne skarede a vyzera ako auticko z detskej izby..dojazd sice fajn ale drahsie ako peugeot navyse pomale nabijanie…takze vitaz pre mna peugeot…a opel ma katastrofalny servis v kosiciach,zle meno tu maju
To že je ZOE škaredé, je asi taký subjektívny názor ako že vy ste pekná paní. Auto sú na salónoch Renault a treba sa na nich pozrieť podľa mňa vyzerajú krásne.