Elektromobily sú už dnes vhodné na každodenné používanie, ukazuje analýza

3

Analýza správania a potrieb vodičov osobných automobilov v rámci reálnej prevádzky prináša zaujímavé výsledky. Tie v podstate potvrdzujú, že technológia elektromobilov je už dnes na dostatočnej úrovni. A to z hľadiska dojazdu.

Spoločnosť HUK-Coburg skúmala prostredníctvom zhromažďovania dát správanie nemeckých vodičov v reálnej premávke. Do jej programu Smart Driver sa v prvej fáze zapojilo 35 000 vodičov, ktorí najazdili od januára do augusta 2018 spolu viac ako 273 miliónov kilometrov v rámci 25 miliónov jázd.

Nad 250 km len 1 %

Analýza zozbieraných dát ukázala, že bežný vodič jazdí prevažne na krátke až stredne dlhé vzdialenosti. Väčšina vodičov pritom najazdí denne len niekoľko kilometrov. Takmer polovica vodičov počas 8 sledovaných mesiacov nenajazdila počas jedného dňa viac ako 250 km. Jazdy na vzdialenosť vyše 250 km pritom tvorili len 1 % zo všetkých jázd.

250 km dokáže prejsť na jedno nabitie väčšina nových elektromobilov. V tomto prípade je však veľmi dôležitá trasa cesty. Napríklad jazda po diaľnici maximálnou povolenou rýchlosťou nám môže vyfiltrovať zo zoznamu áut, ktoré to zvládajú bez dodatočného nabíjania, značný počet modelov.

elektromobily dojazd

Zdroj: Huk-Coburg

Na druhej strane, rastúca rýchlonabíjacia infraštruktúra nám umožňuje chýbajúce kilometre nabiť za pomerne krátky čas, keďže väčšina vodičov nepotrebuje nabíjať elektromobil, pre získanie potrebnému dojazdu, na 100 %.

Pre úplnosť výsledkov analýzy dodávame, že počas sledovaných 8 mesiacov neuskutočnilo 22 % vodičov ani jednu jazdu na vzdialenosť viac ako 150 km. 200 km hranicu zas ani raz nepresiahlo 35 % vodičov. Do ktorej kategórie vodičov by ste mohli patriť vy, ak by ste sa zapojili do spomínaného programu?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd elektromobilov do značnej miery rastie. Za posledných 6 rokov o 56 %
Reálny dojazd, náklady a spotreba 12 elektromobilov podľa testu ADAC
Ceny elektromobilov by mohli klesnúť na úroveň bežných áut už o 7 rokov

Zdroj: HUK-Coburg cez Ecomento, titulná fotografia: autocar.co.uk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Vhodna na denne pouzivanie ano, ale zatial stale nie ako jedine auto v domacnosti vzhladom na dojazd a cenu. Ano elektromobil staci na vacsinu dennych ciest, ale napriklad ked clovek pojde a vylet alebo teraz aktualne na hroby tak by sa mohol dostat do situacie kedy dojazd jednoducho nestaci a nieje ziadna nabijacka v dosahu.

    • ja mam stareho Leafa ako jedine auto v 5 clennej rodine. Na 80 percent jazd mi to vyhovuje na 100 percent. 10 je takych, ze si cestu spojim s miestom, kde mozem trochu dobit a zvysnych 10 je trasa, kde vedome viem, ze budem nabijat a prisposobim tomu svoj cas aj trasu.
      Dovolenky kvoli malym detom autom aj tak nerobim, lebo im je zle. A ked potrebujem dvakrat do roka ist ozaj dlhsiu trasu (a nemam cas nabijat sa cestou), tak si poziciam rodicovsky benzin.
      Myslim, ze car-sharing ma vyznam prave v takychto situaciach, ked si vynimocne poziciam bezinove auto a električku necham doma.

  2. ja mam stareho Leafa ako jedine auto v 5 clennej rodine. Na 80 percent jazd mi to vyhovuje na 100 percent. 10 je takych, ze si cestu spojim s miestom, kde mozem trochu dobit a zvysnych 10 je trasa, kde vedome viem, ze budem nabijat a prisposobim tomu svoj cas aj trasu.
    Dovolenky kvoli malym detom autom aj tak nerobim, lebo im je zle. A ked potrebujem dvakrat do roka ist ozaj dlhsiu trasu (a nemam cas nabijat sa cestou), tak si poziciam rodicovsky benzin.
    Myslim, ze car-sharing ma vyznam prave v takychto situaciach, ked si vynimocne poziciam bezinove auto a električku necham doma.

Pridajte komentár