Reálny dojazd, náklady a spotreba 12 elektromobilov podľa testu ADAC

4

Najväčší európsky autoklub ADAC, ktorý združuje vyše 18 miliónov členov, je uznávanou autoritou v oblasti testovania vozidiel. Aktuálne zverejnil výsledky testovania 12 elektrických modelov, v rámci ktorého sa zameral na ich reálnu spotrebu, dojazd a náklady.

Spotreba/efektivita: 1. miesto žiadnym prekvapením

Z hľadiska spotreby, a teda aj efektivity prevádzky, potvrdil svoje dominantné postavenie Hyundai Ioniq Electric. V rámci metodiky testovania ADAC Ecotest dosiahol spotrebu 14,7 kWh/100 km. Sme veľmi zvedaví, ako dopadne v tomto teste Tesla Model 3. Veríme, že sa dostane pod ruky nemeckého ADAC klubu, čo najskôr.

Nový Nissan Leaf sklamaním

Veľkým sklamaním je spotreba 2. generácie modelu Nissan Leaf, ktorý dosiahol spotrebu 22,1 kWh/100 km. Svojou spotrebou sa tak blíži modelom Tesla, ktoré síce majú výbornú aerodynamiku, ale disponujú 2 elektromotormi a veľkým výkonom.

ModelSpotreba podľa ADAC Ecotest v kWh/100 kmSpotreba podľa výrobcu (NEDC) v kWh/100 km
Hyundai Ioniq Elektro Style14,7 11,5
VW e-Golf17,3 12,7
BMW i3 (94 Ah)17,412,6
Smart Fortwo Coupé EQ Prime18,312,9
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend19,514,3
Opel Ampera-e First Edition19,7 14,5
Renault Zoe Intens20,313,3
Nissan Leaf I Acenta (30 kWh)20,515,0
Nissan Leaf II Acenta22,115,2
Tesla Model S P90D24,020,0
Tesla Model X 100D24,0 20,8
Nissan e-NV200 Evalia28,125,9 (WLTP)

 

Dojazd: Opäť žiadne prekvapenie

Čo sa týka dojazdu, prvé miesta modelov Tesla Model X a Model S sa dali očakávať. Škoda len, že ADAC neotestoval najnovší Model S so 100 kWh batériou. Ten by určite „predbehol“ svojho SUV súrodenca. Na 3. mieste skončila pomerne čerstvá novinka Hyundai Kona Electric, ktorá len nedávno dostala slovenské ceny. 8 z 12 elektromobilov sa pritom dostalo cez kedysi „bájnu“ métu 200 km.

ModelUdávaná kapacita batérie v kWhEnergia potrebná na plné nabitie v kWh (ADAC Ecotest)Dojazd podľa ADAC EcoTest v km
Tesla Model X 100D100,0108,3451 
Tesla Model S P90D90,094,5393 
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend64,073,9375 
Opel Ampera-e First Edition60,067,4342 
Renault Zoe Intens41,049,5243 
Hyundai Ioniq Elektro Style28,030,9211 
Nissan Leaf II Acenta40,044,5201 
VW e-Golf35,834,9201 
BMW i3 (94 Ah)27,232,6188 
Nissan e-NV 200 Evalia40,046,9167 
Nissan Leaf I Acenta (30 kWh)30,032,5159 
Smart Fortwo Coupé EQ Prime17,620,5112 

 

Náklady: Dominuje najnovší model

ADAC zostavil aj zaujímavý rebríček, v rámci ktorého dal do pomeru dojazd a cenu vozidla, čoho výsledkom je cena za 1 km dojazdu. Víťazom tejto „kategórie“ sa stal najnovší model spomedzi testovaných elektromobilov, Hyundai Kona Electric. To je pozitívna správa, ktorá naznačuje, že elektromobily sú z hľadiska pomeru ceny a dojazdu stále lacnejšie.

Základný modelDojazd podľa ADAC Ecotest v kmCena v €Cena za 1 km dojazdu v €
Hyundai Kona Elektro (64 kWh)37939.000103
Opel Ampera-e34242.990126
Renault Zoe (41 kWh)24334.100140
Hyundai Ioniq Elektro21133.300158
Nissan Leaf II20131.950159
VW e-Golf20135.900179 
Smart Fortwo Coupé EQ11221.940196 
Nissan Leaf I (30 kWh)15931.265197
BMW i3 (94 Ah)18837.550200
Nissan e-NV 200 Evalia16741.053246
Tesla Model X 100D451115.380256 
Tesla Model S P90D393124.200316 

 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd elektromobilov do značnej miery rastie. Za posledných 6 rokov o 56 %
Pripravované elektromobily od Volkswagenu budú mať dojazd 320 až 550 km
Top Gear: Hyundai Kona Electric je najlepší cenovo dostupný elektromobil

Zdroj: ADAC, titulná (ilustračná) fotografia: autoexpress.co.uk 

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Teoreticky je to spočítané asi takto: kúpim si auto odjazdím do vybitia batérie a zahodím ho. V tomto prípade je tá tabuľka v poriadku. Výsledok je koľko má stál 1 km.

Pridajte komentár