Tesly môžu „zlacnieť“ v rámci britských firemných flotíl až o 42 %

6

Britská vláda ponúkne od apríla ďalší stimul, ktorý má pomôcť k prechodu na elektrické vozidlá. V prípade elektromobilov totiž ruší daň z motorových vozidiel, čo má priniesť značný pokles nákladov pre firmy, ako aj zamestnancov, ktorí využívajú tieto vozidlá na súkromné účely.

Zdá sa, že Briti berú svoj záväzok k uhlíkovej neutralite naozaj vážne, keďže prijímajú ďalšie opatrenie, ktoré by malo byť nápomocné na ceste k prijatiu zákazu spaľovacích automobilov najneskôr do roku 2035.

Tamojšie ministerstvo financií mení systém zdaňovania používania firemných vozidiel, pričom sa to týka aj zamestnancov. Už doterajšia britská politika zvýhodňovala firemné vozidlá s nízkymi či nulovými emisiami CO2. Veď v závislosti od emisnej bilancie vozidiel mohla byť táto daň od 16 (0 – 50 g /km) do 37 % (nad 165 g/km).

No a od apríla tohto roka sa bude v prípade plne elektrických bezemisných áut rovnať daň z motorových vozidiel nule. Výrazného zníženia sa dočkajú aj „šetrné“ plug-in hybridy (daň: 2 – 14 %), a to v závislosti od ich čisto elektrického dojazdu.

Minister financií Spojeného kráľovstva, Rishi Sunak, ako aj odborník na elektromobilitu Dan Martin, si od tohto opatrenia sľubujú „renesanciu“ služobných vozidiel, resp. „prepnutie“ na elektrifikované firemné flotily, uvádza portál Express.

Spomínaná daň sa pritom v prípade zamestnancov firiem, ktorí využívajú firemné autá na súkromné účely, viaže na daň z príjmu, resp. kategórie zdaňovania podľa dane z príjmu.

Výrazne zníženie nákladov

Podľa odhadov by mohla celková zmena politiky zdaňovania firemných vozidiel priniesť v prípade nešpecifikovanej Tesly Model 3 zníženie mesačných nákladov z 530 na 307 GBP v rámci 48-mesačného lízingu. A to predstavuje rozdiel 42 %. Renault Zoe by mal byť pritom lacnejší o 32 % (184 GBP/mes.)

V súvislosti s novým britským zdaňovacím systémom dodávame, že daňové zaťaženie sa bude v priebehu nasledujúcich rokov meniť. Ďalší rok totiž spomínaná daň vzrastie v prípade elektromobilov z 0 na 1 % a o rok neskôr na 2 %. Britská vláda zrejme počíta s tým, že časom bude cena elektromobilov klesať, a tak nebudú nutné úľavy v plnej miere.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rekordne lacné elektromobily v Británii? O to sa snaží tamojší auto-zväz
Nóri kupujú elektromobily najmä z ekonomických dôvodov, uvádza EV Norway
Zákaz spaľovacích áut sa stal agendou EÚ. Slovensko je proti

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tak toto sú naozaj reálne kroky na podporu elektromobility. Podobne, ako v celej západnej a severnej Európe.
    A čo na Slovensku, v Česku, v Poľsku…? Akési symbolické bezzubé kroky, aby sme sa prezentovali navonok – však aj my čosi robíme.
    Človeku je do plaču… (Nechcem sa vyjadriť ináč)

    • Je to iba dalsie krivenie trhu. Nasilu presadzovanie alternativy ktora nie je zivotaschopna sama o seba (ano, elektrokraviny by vymreli bez statnych dotacii a podobnych uradnicky nastavenych sraciek).

      Co keby mudra vlada dala rovnaku zlavu na klasicke spalovacie auta, aby z ciest zmizli stare euro2, euro3, euro4 stroje ? Co keby nova spalovacia Euro6d Oktavia stala 8.900 eur pretoze danove ulavy ? Vies kolko ludi by zahodilo stare vozy co teraz maju (kukni sa von z okna kolko ich uvidis) a za realnu a dostupnu cenu pre obrovske masy by sa dostali k vozom, ktore sa v realite vyrovnaju emisiami tym uzasnym elektromasinkam ? Ano, strasne vela poslednych studii z Nemecka, Holandska a aj Anglicka uvadza, ze posledne dve generacie dieslov su prakticky rovnako ciste ako elektrovozy – cize v emisiach nie je ziadny realny rozdiel… az na to, ze spalovaky vies predavat za zhruba 10.000 eur po 40% zlavach, kdezto elektrokraviny stoja 30.000 eur co je obrovsky rozdiel.

      Ked sa zamyslis nad tym, kolko ludi/firiem si moze dovolit kupit uzasne elektro Teslu Štyri ci Sedem ci kolko to je v cene ~50.000 eur, a ked sa zamyslis nad tym kolko ludi/firiem by si kupilo i40, Ceed, Oktavku, Superba, Insigniu, Auris, ja neviem taketo tie auticka nizsej / strednej triedy keby stali 12.000 az 17.000 eur nove, tak by ti mal vyjst extremne neporovnatelny vysledok.

      Cize, s rovnakymi dotaciami do existujucich EXTREMNE CISTYCH spalovacich motorov NA UROVNI ELEKTROKRAVIN mozes dosiahnut ukrutne vacsi vysledok – pretoze namiesto cojaviem 10.000 elektrokravin sa preda 80.000 klasickych spalovakov.

      Hmmmm….

      • Marián M, prepáč mi moju priamosť, ale zobud sa rýchlo zo sna. Žiadny diesel (ani benzín) nemôže mať spaliny lepšie ako ev, pretože ev nemá priame spaliny. A na to netreba žiadne štúdie, to je jasné každému, kto aspoň trošku premýšľal.
        Možno mi chceš odporovať, že ev ma spaliny v uholnych elektrárňach. No ja ti vravím, že aj keby šli elektrárne na naftu, bolo by tých spalín menej, ako v neefektivnych malých diesloch. Navyše čím modernejšie diesel, tým sú vypúšťané pevné častice menšie a tým ďalej sa do pľúc dostávajú. A áno, tu existujú štúdie, ktoré tvrdia, že staré diesle sú v tomto ohľade „zdravšie“, lebo väčšie častice sa zachytia v nose a vysmrkame ich, narozdiel od nanometrovych, ktoré končia svoju cestu v našich pľúcnych zakončeniach. Dôvod, prečo sa aj diesle nazývajú rakovinaky.
        Ďalší veľký omyl je myslieť si, že ťažba ropy a jej prevoz je narozdiel od ťažby litia ukrutne zdravý a podporuje ľudskú rovnoprávnosť.
        Uvedomme si, že vyrobiť elektriku dokáže dnes hocikto, čo dáva ďaleko väčšiu slobodu a rovnoprávnosť krajinám (ale priamo aj jednotlivcom), ktoré/í nemajú pod ritou ropu. Pretože litium stačí vyťažiť 1x a následne sa dá recyklovať. Nehovoriac o tom, že čoskoro tu budú iné technológie bateriek, ktoré nepotrebujú litium, ani tóny iných vzácnych kovov.
        Takže či už budú, alebo nebudú dotácie na ev, budúcnosť je jasne v nich a len ropný magnát, resp.niekto, kto žije z ropy môže tvrdiť opak.
        A prepáč mi Marián, ak z toho nemáš príjem, tak si buď len málo informovaný, alebo si fakt nechápavý alebo chceš vedome ubližovať svojim deťom, kamarátom a podporovať vojny v krajinách, kde sa nevyvija žiadny iný priemysel, lebo je v nich ropa.

    • Nechcem byť zlý, ale dejiny máme rozdielne. Angličania mali „stáročia“ kolónie a z nich zisky. „Sedia si na nich dodnes“! My sme mali stáročia cudzích pánov včetne komančov, a 30 rokov novodobých zbohatlíkov, ktorý nám vyprázdnili už poloprázdne vrecká! Plakať nám nepomôže. Nedostatočne čerpáme aj eurofondy! „Stará“ vláda nám začala rozdávať naše vlastné, až keď jej už tieklo do topánok! Plakať nám ne-po-mô-že!!! P.S. Bohužiaľ nemám ani dobrú správu, okrem práce, kde na to peniaze zobrať! Zostávam s pozdravom „Česť práci“! Poznámka: Tento pozdrav nevymysleli súdruhovia!!! To je pozdrav od Baťu !!!

  2. Takáto podpora práve naopak predlžuje moment, kedy budú ev stať rovnako, alebo menej ako ICE. Čím dlhšie to budeme „stimulovať“ tým dlhšie budú na tom automobilky ryžovať. Takže úprimne, na SK a CZ to príde v podobe ojazdených áut o 5-8r neskôr, ale to nie je až taká tragédia,aby sme tu bili do stola, že chceme dotácie. Naopak, daň za škodlivé spaliny (nie co2) a daň za hluk mi príde celkom múdra. To by snáď konečne mohli zmiznúť napríklad hlučné motorky / rachotiny z jedným litrovým valcom.

    • Máte pravdu, že dotace na EVs brání snižování reálných cen, ale nějak se to „rozjet“ musí. Problém ČR i SR je v tom, že tu dotace (podpora) téměř nejsou, takže všechny dostupné EVs si „vyžerou“ pro sebe státy, kde to aktivně v současné době podporují. Tady si to zatím bohužel koupí jen nadšenci, většinou vlastníci dobře fungujících firem. Na druhou stranu podpora EVs vytvoří „hlad“ po těchto autech a výrobci budou konečně nuceni něco dodávat na trh a ne o tom jen neustále kecat a mlžit.

Pridajte komentár