Elektromobily Dacia by mohli byť o 20 % lacnejšie ako konkurencia

9

Predseda koncernu Renault Group pre európsky región, Philippe Buros, hovoril o výzvach, ktoré čakajú značku Dacia v rámci elektrifikácie jej portfólia. Podstatné je pritom heslo „hodnota za peniaze“.

Jedným z hlavných dôvodov, prečo sa značke Dacia darí v Európe, je podľa Burosa to, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty. A tento atribút musí byť podľa neho zachovaný aj v prípade transformácie smerom k elektromobilite, uvádza v rozhovore pre Autonews.

Ako vieme, elektrifikácia aktuálne zvyšuje výrobné náklady vozidiel, čo by mohlo byť pre Daciu problém. Ako však hovorí Buros, rumunskú značku bude nevyhnutné elektrifikovať kvôli sprísňujúcim sa emisným normám. A to aj napriek tomu, že emisie Dacie sa započítavajú do celkových emisných výsledkov koncernu Renault Group.

Dacia však môže ťažiť z technológie, ktorú vyvinula automobilka Renault. Predseda koncernu Renault Group pre európsky región v tejto súvislosti hovorí, že Dacia využíva technológie Renaultu, ale s oneskorením.

Zoe od Dacie „možno“ o 2 – 3 roky

Autonews položil Burosovi pomerne logickú otázku, a to či Dacia ponúkne svoju „verziu“ úspešného elektrického hatchbacku segmentu B, ktorým je Renault Zoe. „Možno, ale museli by sme dosiahnuť rovnaký cenový rozdiel ako medzi modelmi Dacia Sandero a Renault Clio,“ odpovedal.

Buros si pritom myslí, že výrobné náklady, ktoré umožnia Dacii vyrábať plne elektrické vozidlo, bude možné dosiahnuť za 2 až 3 roky. Nové emisné nariadenia podľa neho zvyšujú náklady o 1 000 až 1 500 €, čo je u Dacie problém, keďže pri vozidlách s cenou 8 000 alebo 9 000 € to znamená cenu vyššiu o viac ako 10 %.

To je dôvod, prečo sa technológie Renault dostávajú do vozidiel značky Dacia neskôr. Čaká sa skrátka na „amortizáciu technológie“. Buros si pritom uvedomuje, že aj kvôli elektrifikácii a sprísňujúcim sa bezpečnostným predpisom sa budú ceny vozidiel zvyšovať. Oni však musia zabezpečiť, aby boli ceny Dacii cca o 20 % nižšie ako v prípade konkurencie.

Takže aj u elektromobilov Dacia by sme mohli teoreticky očakávať ceny, ktoré budú zhruba o pätinu nižšie ako v prípade porovnateľných konkurenčných modelov. Na ne si však podľa všetkého ešte nejaký ten rôčik počkáme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európska verzia „lacného“ Renaultu K-ZE nebude až taká lacná a ani Renault
Dacia zvažuje hybridné SUV. Budú však aj „lacné“ elektromobily
Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Mohli by robiť e-Dacie bez predražujúcich asistentov a vypálili by konkurencii rybník. Ale čo už, keď ma nechcú za stratéga, budú trpieť.

  2. Je to taký náznak, že by mohli byť v ponuke čoskoro aj lacnejšie EV.
    Teda okrem tých čínskych, ruských, indických… , ktoré sa sem skôr alebo neskôr taktiež dostanú.
    Veď Európska únia je dostatočne veľký trh na to, aby stálo o to zaň bojovať. Či snáď nie?

  3. V tomto článku píšu „elektrifikácia aktuálne zvyšuje výrobné náklady vozidiel„. Zároveň sa ale všeobecne má za to, že „elektromobili sú jednoduchšie„. Keď je niečo jednoduchšie, prečo je vyrobiť to drahšie?

    • Trošku rozmýšľaj. Elektromobil je podstatne jednoduchší (nemá spojku, prevodovku, filtre, olejové náplne, štartér, rozvody, ventile, piesty, kľukovú hriadeľ, výfuk a spústy ďaľších komponentov.
      Ale! Jeho komponenty sú veľmi drahé (hlavne batéria) a predovšetkým – elektromobily sa vyrábajú v podstatne menších sériach, dnes sú to takpovediac „kusovky“, kdežto spaľováky sa valia v obrovských počtoch – min. 1000 kusov z výrobného pásu za deň!
      OK?

      • Díkes. Ako potom, že dvojičky: Nový spalovací Peugeot 208, ktorý sa vyrába vo vačšej sérií a pritom mnoho svojich dielov zdieľa spoločne s elektrickým bratom je od 10 990 € ? A nový elektrický Peugeot e-208 od 28 990 € ?

        Keď elektrická verzia toho istého modelu ako si sám uviedol „nemá spojku, prevodovku, filtre, olejové náplne, štartér, rozvody, ventile, piesty, kľukovú hriadeľ, výfuk a spústy ďaľších komponentov„, cena týchto dielov by sa potom mala z tých 10 990 € spaľovacej verzie ešte odrátať, správne?

        Nahrubo spoločný základ oboch spaľovacieho aj elektrického súrodenca vycháda približne na 2/3 (33%) z ceny spaľovacej verzie, tj. zhruba 7 290 €.

        Ale u elektrickej verzie modelu nejaké iné citujem „komponenty sú veľmi drahé (hlavne jeho batéria)„, ktoré pridajú k spoločnému základu plus + 21 700 € k cene.

        Súhlasím, batéria nie je lacná. Naozaj by ma ale zaujímalo, ktoré sú to tie ďaľšie iné veľmi drahé komponenty, ktoré spaľovacia verzia toho istého modelu nemá?

        Skutočne batéria, vývoj a malo-výroba elektrickej dvojičky pridáva približne až plus 3/4 (75%) navyše k cene?

  4. Anonym, toto je proste zlý príklad, ktorý len ukazuje, že nás automobilky chcú ešte podržať v ropakoch, lebo im to vyhovuje a dohodli sa medzi sebou.
    Ale i napriek tomu pripomínam, že sa nedá ani zďaleka porovnať základná verzia s e verziou, ktorá ponúka ďaleko väčší komfort.
    V každom prípade súhlasím, že Pežó to v tomto modeli proste s cenou presral a to grandiozne, ale zrejme si to preveril a na trhu to bude fungovať a predávať sa. Lebo konkurencia stále spí, resp má dohodnutý časový harmonogram.

    • Peugeot [e]208 je len jeden z mnohých.

      Spaľovací VW up! je od 10 350 €. A elektrický WV e-up! od 22 170 €.
      Nahrubo spoločne zdielný základ dielov 2/3 (66% alebo -33%) z ceny spaľovacej verzie je 6 831 €.
      Batéria a nejaké iné ďalšie veľmi drahé komponenty pridajú k spoločnému základu plus + 15 789 €.
      Čo je nahrubo približne plus + 3/4 (75%) k cene za elektrický WV e-up!

      Rovnakých príkladov je viac Citroen Berlingo, VW Golf, Smart ForTwo, Mercedes B atď a pod.

      Za aký ďaleko väčší komfort sa v elektrickom dvojčati priplatí približne až plus 3/4 (75%) navyše k cene spoločného základu so spaľovacím bratom?

      Je to skutočne batéria, vývoj a malo-výroba, ako dookola opakujú, ktorá navyšuje elektrickej dvojičky pridáva približne až plus 3/4 (75%) navyše k cene?

    • Absolútny súhlas.

      Pokiaľ o rok-či-dva, zase nesprísnia emisné normy. A na emisnej kontrole neprejdeš ani s rok-či-dva „mladým“ spaľovacím autom.

      Plus cielene podporovaný posun morálky. Keď ťa tvoje vlastné okolie morálne odsúdi za ničenie planéty. Keďže policajt nemôže byť všade. Je potrebné, aby ľudkovia sami skákali na cestu pod kolesá, len aby aj za cenu vlastného života zastavili toho, ktorý na ulici pôjde na spaľovacom motore.

Pridajte komentár