Známy výrobca vysokovýkonných bŕzd, spoločnosť Brembo, čelí v dôsledku rozvoja elektromobility a ďalších trendov v automobilovom priemysle viacerým výzvam. Aj preto chystá brzdy, ktoré budú učené špeciálne pre elektromobily.
Nástup elektromobilov a posun smerom k regeneratívnemu brzdeniu by mohli podľa analytikov znížiť množstvo výrobcov áut a zákazníkov, ktorí sú ochotní míňať viac za brzdové systémy a ich časti, uvádza Reuters. Luca Testa z poradenskej spoločnosti AlixPartners pritom očakáva, že tradičné brzdy stratia význam.
Podľa neho budú totiž brzdy v budúcnosti menšie, lacnejšie a menej náročné na údržbu. Výkonný podpredseda spoločnosti Brembo, Matteo Tiraboschi, však vyjadril presvedčenie, že elektromobilita nepredstavuje koniec pre tradičné brzdy, pretože výkonné brzdy sú pre ťažšie vozidlá zásadné.
Ľahšie a tichšie
Tiraboschi dodal, že ak idete po horskej ceste alebo potrebujete náhle prudko zabrzdiť, bez tradičných bŕzd to nie je možné. Brembo pritom podľa neho vyvíja brzdy špeciálne pre elektromobily. Tieto elektrické brzdové mechanizmy budú ľahšie a nahradia tradičné hydraulické brzdy.
Benefitom pre posádku má byť to, že budú výrazne tichšie, a tak ich nebude možné počuť pri jazde v elektromobiloch, ktoré sú oveľa menej hlučné ako bežné spaľovacie vozidlá. Priznáme sa, že sme si v rámci jazdenia v elektrických vozidlách nevšimli hluk ich bežných bŕzd. Je však pravda, že vo veľkej miere využívame regeneratívne brzdenie, pričom asi vždy hrá rádio.
Akvizície ako ďalšie opatrenie
Tiraboschi hovorí, že tiché brzdy sa hodia aj do elektrických autonómnych vozidiel, v ktorých bude môcť celá posádka nerušene pozerať napr. film. Tiché brzdy však nemajú byť jedinou vecou, ktorou reaguje spoločnosť Brembo na zmeny v automobilovom priemysle.
Tiraboschi v tejto súvislosti povedal, že musia rozšíriť svoje portfólio, a to prostredníctvom akvizícií. Rozširovanie však musí byť v súlade s tým, čo robia. Pozerať sa pritom majú aj po podnikoch, ktoré sa špecializujú na elektroniku, autonómne riadenie a infotainment systémy.
Zdroj: Reuters
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov
Fraunhofer predstavil „neviditeľnú“ solárnu strechu pre elektromobily
Na zvyšovaní dojazdu elektromobilov sa budú podieľať aj nové mikročipy
2 komentáre
Popravde podľa nadpisu som čakal riešenie zatuhnutia a hrdzavenia bŕzd pri ich sporadickom používaní v elektromobiloch, ale aj hybridoch…
Riešenie je prosté – karbonkeramické kotúče ako má Taycan.