Bieloruská národná akadémia vied navrhla štyri rôznorodé elektromobily, uvádza jej predseda. A dodáva, že plánujú založiť experimentálny podnik na ich výrobu.
Bielorusko nie je prvou krajinou, ktorá oznámila výrobu elektromobilov pod hlavičkou štátu. Veď takýto zámer už dávnejšie prezentovali napr. aj Turecko a Poľsko. Tieto krajiny pritom už predstavili minimálne koncepčné vozidlá – TOGG a Izera.
Predseda Bieloruskej národnej akadémie vied, Vladimir Gusakov, nedávno v bieloruskej televízii STV vyhlásil, že navrhli vlastné elektrické modely. A to osobné vozidlo, minivan, nákladné vozidlo a športové vozidlo. Všetky ich komponenty majú byť už preverené a otestované.
Uviedol tiež, že bieloruskí vedci pracujú na elektrických modeloch strednej triedy, ktoré majú byť určené pre masový trh. Tie budú podľa Gusakova obsahovať bieloruské komponenty, vrátane batérií a elektromotorov.
Pre prvé modely zvažujú niekoľko druhov batérií s vlastným dizajnom. Určite však nepôjde o li-in batérie, „pretože tie sú veľmi drahé“. Bieloruské elektromobily s vlastnými batériami prechádzajú aktuálne skúškami.
Bieloruská národná akadémia vied chce vyrábať širokú škálu batérií, ktoré nájdu uplatnenia v rámci rôznych aplikácií a vozidiel, vrátane bicyklov či nákladných vozidiel. Čo sa týka dojazdu, cieľom je 500 km (zrejme v prípade osobných vozidiel).
Bieloruskí vedci pracujú podľa Gusakova aj na vlastných elektromotoroch, ktoré budú rovnako ako batérie určené pre rôzne aplikácie. Tie majú spĺňať všetky potrebné požiadavky, ktorými sú „spoľahlivosť, trvanlivosť a schopnosť pracovať v rôznych podmienkach“.
Bieloruská národná akadémia vied sa aktuálne púšťa aj do experimentálneho výrobného podniku. Jeho cieľom je hromadná produkcia navrhnutých elektromobilov. Gusakov v tejto súvislosti uvádza, že už prebiehajú rokovania s čínskymi a ruskými partnermi.
Dúfame, že nejde len o propagandu diktátorského režimu a Bielorusi časom naozaj ponúknu použiteľné elektromobily pre masový trh.
Zdroj: BelTA(Bieloruská tlačová agentúra), titulná ilustračná fotografia: Noya Fields/Flickr (CC BY-SA 2.0)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Poľská elektromobilka Izera predstavila prototypy SUV a hatchbacku
Turecké elektromobily TOGG by vraj mohli začínať na cene 22 000 €
3 komentáre
Akosi príliš moc mi to „zaváňa“ propagandou minulého režimu. Nič konkrétne, len samé „žvásty“…
Vypadá to na propagandu.
Na druhej strane elektrické pohony dlhodobo vyrábajú. Až na batériové články nie je to problém pre nich vyvinúť a vyrábať. Zaujímavé bude sledovať, či bývalé štáty ZSSSR budú vedieť kooperovať s Čínou pri transformácii automobilového priemyslu na BEV. Alebo ich Číňania zožerú aj s topánkami…
Číňania nemajú dôvod zožrať bývalé štáty ZSSR. Oni pomaly ale isto zožierajú aj s topánkami celý svet. A to ekonomicky…