Rekordne lacné elektromobily v Británii? O to sa snaží tamojší auto-zväz

4

Britský zväz automobilového priemyslu vyzýva tamojšiu vládu, aby zaviedla konkrétne opatrenia, ktoré významne znížia ceny elektromobilov a plug-in hybridov. To má okrem iného zvrátiť trend celkového poklesu predaja automobilov.

Britské „Združenie výrobcov a predajcov automobilov“ (SMMT) uvádza, že pre zabezpečenie prechodu od spaľovacích áut k elektrickým je „potrebná mrkva a nie palica“. To znamená zvedenie pozitívnych stimulov namiesto reštriktívnych opatrení.

SMMT pritom vyzvalo britského ministra financií, aby zrušil DPH na plne elektrické vozidlá a plug-in hybridy, ktorá má výšku 20 %. To by podľa zväzu prinieslo zlacnenie „priemerného rodinného elektromobilu“ o 5 600 GBP (cca 6 400 €).

Plus 4-tisícová dotácia

To pritom nie je všetko. SMMT tiež chce, aby boli zachované, resp. predĺžené štátne dotácie vo výške 3 500 GBP (cca 4 000 €), ktoré sa vzťahujú na plne elektrické modely. Takže „priemerný rodinný elektromobil“ by mal byť lacnejší cca o 10 400 €. A to už by sme mohli hovoriť o rekordne nízkych cenách e-áut. Pri drahších vozidlách by bol cenový rozdiel samozrejme ešte výraznejší.

Toto patrenie by sa podľa SMMT dotklo 65 modelov „do zásuvky“, ktoré sú v predaji na britskom trhu, ako aj 23 nových elektromobilov a 10 nových plug-in hybridov, ktoré prídu na trh tento rok.

„K prechodu na motorizmus s nulovými emisiami potrebuje mrkvu a nie palicu, čoho dôkazom sú zákazy a sankcie, ktoré spôsobujú to, že ľudia ostávajú pri svojich starších a viac znečisťujúcich vozidlách. Je čas na zmenu prístupu a povzbudenie spotrebiteľa, aby investoval do najčistejšieho nového automobilu, ktorý najlepšie vyhovuje jeho potrebám,“ uvádza SMMT.

V prípade, že by sa britská vláda zaoberala takýmto návrhom a následne ho aj schválila, mohlo by to v určitých prípadoch priniesť cenovú paritu medzi porovnateľnými modelmi so spaľovacím a elektrickým pohonom. A to by mohlo významne napomôcť pri napĺňaní plánu, v rámci ktorého má byť v Británii najneskôr do roku 2035 zakázaný predaj spaľovacích vozidiel.

Zdroj: Insideevs, titulná fotografia: Goultralow

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Revolúcia? Počet nabíjacích staníc v Británii prevýšil čerpacie stanice
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
Shell premení svoju „čerpačku“ na nabíjaciu stanicu pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Lepšie ako dotácie ceny áut (o ktoré automobilky navýšia bežnú cenu) by boli investície do batérií, nabíjačiek a pohonov.

  2. Myslím, že automobilky okusovali roky mrkvu, ak nie rovno čerešničky z vrchu torty, takže ta palica je podľa mňa úplne na mieste. Dotácie len všetko deformujú a pomáhajú automobilkám v klamstvach. Ale súhlasím, že načas zrušiť DPH na čisté ev je celkom rozumný nápad no navyše by som pridal aj palicu vo forme nových daní podľa hluku áut + tých naozaj škodlivých spalín ( nie len co2). Jednoducho z chamtivosti automobiliek, by sa tieto „ukradnuté“ peniaze vrátili späť a podporili elektromobilitu.

  3. Lenže to, čo sa bude robiť, určujú často automobilky cez svojich lobistov a politikov. Pani Merkelová povie, že automobilky zamestnávajú 800 tis. ľudí a je po diskusii.

    • Naopak, diskusia len začína. Tých 800 tis. ľudí môže predsa rovnako dobre vyrábať EV, či nie?
      Und vertig, Frau Merkel…

Pridajte komentár